Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Veldig usikker på hvor denne skulle plasseres, så krysser fingrene for at det er rett.

Jeg solgte i går noe som jeg vet virket før det forlot mitt hus. I dag får jeg melding om at det ikke virker, og at personen vil levere tilbake eller beholde og få halvparten av pengene tilbake. Det er snakk om privat salg.

Jeg er 100% sikker på at utstyret var i orden, da det har vært i daglig bruk frem til det ble hentet, og jeg har også bilder som beviser at det var i orden få dager før salget.

Hva gjør jeg?

Jeg vet ikke om personen kan ha ødelagt dette i bilen, mistet det i bakken eller ved et uhell ødelagt det på noen måte, og syns det er dumt å få tilbake noe som er ødelagt og ikke kan brukes, eller selges på nytt.

All hjelp tas i mot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får sjekke ut Forbrukerkjøpsloven og se om du finner noe der.

Tviler på at kjøper har en sak. Da dette er privat og kjøper fikk sett og sjekket varen før h*n kjøpte

Anonymous poster hash: c6579...ebe
Skrevet

Syns du skal stå på ditt. Det er folk som ikke eier skam og som tror dette er akseptabelt å gjøre om de er uheldige og ødelegger sine egne ting.

Neste gang du selger noe bør du teste tingen sammen med kjøper ved levering.

Skrevet

Kjøper fikk ikke testet og sett før hun tok det med seg. Hun kom to timer senere enn avtalt, og jeg som da var stuptrøtt hadde allerede pakket det ned og gjort alt klart. (Jeg sliter veldig med søvnen, og hadde da vært våken over et døgn. Ikke at det har noe med saken å gjøre, annet enn at jeg var så trøtt at jeg flere ganger duppet av på sofaen og bare ville få salget overstått. Når kjøper da hvert tyvende minutt utsatte, gjorde jeg det klart slik at jeg kunne hoppe rett i seng etterpå)

Jeg ser selvfølgelig at dette var dumt nå i ettertid, men har også pratet med besøk jeg hadde tidligere på dagen som kan bekrefte at det som ble solgt virket som det skulle.

Skrevet

Du sjekker ut kjøpsloven. Forbrukerkjøpsloven gjelder kun mellom forretning-kunde, mens det er kjøpsloven som gjelder mellom to privatpersoner.

• Liker 3
Skrevet

Du får sjekke ut Forbrukerkjøpsloven og se om du finner noe der.

Tviler på at kjøper har en sak. Da dette er privat og kjøper fikk sett og sjekket varen før h*n kjøpte

Anonymous poster hash: c6579...ebe

det er i alle fall kjøpsloven som er relevant her

Skrevet

Jeg har sjekket, men føler at vi begge kan ha litt rett her. Hun fikk tross alt ikke sett det i bruk før hun tok det med seg. Jeg vet jo likevel det jeg vet, og jeg er rimelig lite gira på å få noe ødelagt tilbake, som jeg ikke kan bruke til noe.

Kinkig situasjon..

Skrevet

Hvor mye er det snakk om?

Her har du to valg:

1) Stå på ditt, si beklager, men iom at den virket da du leverte den fra deg så er ikke du ansvarlig for hva som har skjedd i etterkant. Vet du med deg selv at dette stemmer, så er det bare å holde ut hva enn som måtte komme fra kjøper.

2) Inngå en deal der du betale litt tilbake bare for å få det ut av verden. Hvis du er av typen som vil gå å være bekymret for hva kjøper tenker/gjør og gruble mye over det kan det være verdt noen kroner bare for å få saken ut av verden. Men det kommer an på om vi snakker hundrelapper eller tusenlapper vil jeg si.

Skrevet

Det er snakk om 1500kr.

Jeg ønsker på ingen måte å være vanskelig, og har sagt jeg kan høre rundt og kontakte forhandler for å høre hvor feilen kan ligge ut fra hvordan personen beskriver den. Har også tilbudt meg å prøve selv.

Foreløpig har jeg vært så hyggelig og behjelpelig som jeg klarer, og er ikke interessert i verken diskusjon eller krangel. Venter på svar fra forhandler nå, og så håper jeg det ordner seg :)

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...