Gå til innhold

Stramme inn ring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har gjort det?

Må den sendes inn noen vei, eller kan de gjøre dette i butikk?
Såvidt jeg har skjønt så er det ikke så dyrt, og jeg må stramme inn ringen min.
(fått arvering)

Anonymous poster hash: 542ac...392
  • Liker 1
Skrevet

Jeg strammet min inn 3 størrelser. Den har 7 diamanter, tre på hver side, og en stor i midten. Ringen er fra 1920-30. Hvis du skal stramme den inn mye (2-3 størrelser) og den har mange diamanter slik min har, så kan det koste deg. Jeg fikk et estimat på 370 kr, gullsmeden sa at de fra verksted skulle ringe meg hvis det ble større kostnader, noe de ikke gjorde, og vi betalte 2000kr for en ring de hadde endret ekstremt mye. Jeg gikk tilbake med bilder og kvitteringer og gud vet hva, og den er tilbake igjen for å få bli fikset.

Det som gjorde at jeg måtte betale så mye, var at gullsmeden bøyde ringen såpass at alle diamantene spratt ut, og de regnet pris for å stramme inn hver klo.

Det er dét som kan koste deg, så pass på at du får en avtale om at de skal opplyse om ekstra kostnader hvis det skal forekomme FØR de går løs på arveringen din. For den er jo faktisk ganske viktig for deg. En annen ting som kan forekomme, hørte jeg via min mor som jobbet hos gullsmed før, er at hvis ringen din er feks. 18 karat gull (mye gulere og mykere), og de på verkstedet skal stramme den inn, kan det hende de belegger den med 14 karat (som er mye lysere og litt rosaaktig noen ganger), fordi 18 karat er ganske uvanlig visst.

AnonymBruker
Skrevet

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: Jeg hadde fått helt panikk om jeg var deg.
Fikk du den fiksa uten å måtte betale i dyre dommer for den eller?
2000?? Det er en drøy forskjell på estimatet på 370. huff

Min er ikke så gammel, den er bare fra foreldrene hans. Men like mye verdt i våre øyne.
Men bare helt enkel vanlig gullring.

Nå fant jeg èn gullsmed med eget verksted her i byen som strammet den inn for meg. Fikk ikke med meg hvor mange størrelser den ble strammet, men det ble ikke mye sa gullsmeden. kosta 390, avtalt pris på forhånd + at han hadde pussa den når jeg kom for å hente ringen i dag. (var uten ringen i en dag)

Jeg er veldig fornøyd, blank og fin, graveringa er like hel og fin. Og endelig passer den på riktig finger. =)

-TS

Skrevet

:sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: :sjokkert: Jeg hadde fått helt panikk om jeg var deg.

Fikk du den fiksa uten å måtte betale i dyre dommer for den eller?

2000?? Det er en drøy forskjell på estimatet på 370. huff

Min er ikke så gammel, den er bare fra foreldrene hans. Men like mye verdt i våre øyne.

Men bare helt enkel vanlig gullring.

Nå fant jeg èn gullsmed med eget verksted her i byen som strammet den inn for meg. Fikk ikke med meg hvor mange størrelser den ble strammet, men det ble ikke mye sa gullsmeden. kosta 390, avtalt pris på forhånd + at han hadde pussa den når jeg kom for å hente ringen i dag. (var uten ringen i en dag)

Jeg er veldig fornøyd, blank og fin, graveringa er like hel og fin. Og endelig passer den på riktig finger. =)

-TS

Min forlover hentet den ut og personalet viste ingen forståelse for hvorfor han mente det var litt galt at vi skulle betale seksdobbel pris for dårlig arbeid. Men så er han litt mer redd for å konfrontere mennesker i butikker etc. enn meg. Så jeg marsjerte ned etter to dager, tok med bildebevis, kvittering på prisestimat og snakket med to som jobbet der, og de la seg flate, bad meg sende bilder på epost slik at de kunne sende videre til verkstedet, og vi får 1000kr tilbake og slipper å betale for feilene som ble begått. Verkstedet bela hele ringen min med hvitt gull - da den opprinnelig var av gult og hvitt. I mine øyne ble ringen helt totalendret og fremmed for meg, og IKKE den ringen jeg hadde forelsket meg i. Har enda ikke fått den tilbake, leverte den inn før påske. Håper den er ferdig snart, for jeg savner den.

Glad det ordnet seg for deg, og at prisen ikke ble overraskende iallefall! :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...