AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Skal i konfirmasjon til ei kusine. Vi har ikke kjempegod kontakt, men treffes med gjevne mellomrom i familie-selskap. Har dere noen gave-tips? Penger er vell alltid "safe", men så kjedelig å gi. Hvor mye burde man gi for, eventuell sum på pengegave? Anonymous poster hash: 257ac...5c5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Ikke gi penger. Det er så kjedelig. Gi noe hun vil ta med seg inn i voksenlivet. Sølvtøy, servise, duk, et bilde, en god kokebok. Anonymous poster hash: e67b9...33d 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Jeg ble veldig glad for å få penger (og det visste alle). Da kunne jeg selv velge om jeg ville kjøpe meg noe for pengene, eller om jeg ville spare dem. Takk og lov for at jeg ikke fikk masse ræl. Anonymous poster hash: aed62...4ba 1
_Aries Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Jeg ble veldig glad for å få penger (og det visste alle). Da kunne jeg selv velge om jeg ville kjøpe meg noe for pengene, eller om jeg ville spare dem. Takk og lov for at jeg ikke fikk masse ræl. Anonymous poster hash: aed62...4ba Enig i denne. Penger kan være litt kjedelig å gi, men det er ikke kjedelig å få, iallefall ikke for en konfirmant. Mye bedre å gi en 500-lapp som konfirmanten selv kan bruke på feks å ta lappen, spare til studietiden etc, enn å kjøpe ett smykke eller lignende.
SRC Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 Jeg kjøpte et kjempefint armbånd til min kusine Veldig koselig, fikk mye smykker i min konfirmasjon som jeg er veldig glad i!
Pink-Cat Skrevet 6. april 2015 #6 Skrevet 6. april 2015 Jeg har enda glede av smykker, armbånd og ringer jeg fikk i konfirmasjonsgave, og det er maaaange år siden
peppermyntete Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 Bruker hun smykker og kjenner du smaken hennes? I såfall er smykker supert! Ellers er penger supert! (I alle fall når jeg vat konfirmant for sju år siden)
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #8 Skrevet 6. april 2015 -Penger er somregel stas! -Ellers er jo ting fra gullsmed ganske bankers (smykke, bunadsølv osv) -Et fint fotoalbum -Smykkeskrin -Maleri Hadde hørt med de andre søskenbarna hvor mye de skal gi, men sånn generelt tenker jeg 300-400?!Anonymous poster hash: 35580...c19
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #9 Skrevet 6. april 2015 Ville også gitt penger. Fikk masse smykker til min konfirmasjon som aldri ble brukt. Det er bedre at de kan kjøpe seg noe de faktisk ønsker seg eller har bruk for. Anonymous poster hash: 90f92...0e5
Gjest Lille-pus Skrevet 6. april 2015 #10 Skrevet 6. april 2015 (endret) Vet du om hun får bunad til konfirmasjonen? Dersom hun gjør det så går det jo ann å avtale med dem som kjøper bunadssølvet at du f.eks. kjøper øredobber? Ja, jeg vet øredobber til bunad er litt 'utenfor den mest konservative standard' og jeg har ikke selv, men jeg har lyst til å kjøpe meg et par siden prisene er overkommelige. Lenke Bunaden går jo heller ikke av mote, og ørepynten blir dermed ikke utdatert og umoderne. - bare en ide som det eventuelt går ann å diskutere med resten av familien Endret 6. april 2015 av Lille-pus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå