AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Jeg har blitt permittert fra jobben på grunn av firmas mangel på oppdrag/prosjekter. Permisjonen gjelder fra den 8. april. Skal jeg da registrere meg som arbeidsledig før det eller vente til nærmere den dato? Jeg har fylt ut portfolio, men fant ingen steder der jeg skulle legge ved brevet fra arbeidsgiveren. Melder han dette selv eller må jeg kontakte NAV for det? Jeg har også sittet uten jobb noen hele og halve dager siden den 15. mars. Skal arbeidsgiveren betale meg for disse allikevel eller kan jeg registrere disse dagene på NAV også? (altså noen dager før permisjon) Anonymous poster hash: ff1fc...24c
Pink-Cat Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Permitteringsvarselet fra arbeidsgiver sendes som vedlegg til søknaden til NAV om dagpenger. Dersom du har vært uten jobb og lønn hele og halve dager siden 15.mars, regnes vel det også som permittering.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Permitteringsvarselet fra arbeidsgiver sendes som vedlegg til søknaden til NAV om dagpenger. Dersom du har vært uten jobb og lønn hele og halve dager siden 15.mars, regnes vel det også som permittering. Men jeg har jo ingen dokumentasjon fra arbeidsgiveren på at jeg satt hjemme disse dagene. Hvordan dokumenterer jeg disse? TS Anonymous poster hash: ff1fc...24c
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Husk at arbeidsgiver plikter å lønne de første 20 arbeidsdagene i permitteringen, så om permitteringen gjelder fra 8.april vil du ikke få noe fra NAV før en måned senere. Om du ikke ble permittert tidligere er det jo arbeidsgiver som skal dekke for de dagene du ikke var på jobb også, så sant du har kontrakt på 100% jobb. Forøvrig er det riktig at permitteringsvarselet skal legges som vedlegg til dagpengesøknaden, sammen med et lønnsopplysningsskjema fra arbeidsgiver. Heter noe slikt som skjema for sluttårsak, eller lignende.... Anonymous poster hash: 3e051...734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå