Gå til innhold

Husker noen denne barneboka?

Anbefalte innlegg

Gjest Mettan ikke innlogga
Skrevet

Da jeg var liten (70-tallet) lånte jeg flere ganger en bok på biblioteket som het noe a la "Hvem er jeg i dag".

Boka (som jeg tror var oversatt fra svensk) handlet om ei lita jente som het Åsa og som var forskjellige ting hver dag. Den ene dagen var hun en bjørn, en annen dag var hun far som leste avisen, en tredje dag var hun ei dame som solgte godter på tivoli (eller noe) og den siste dagen i boka var hun Åsa, mors og fars Åsa. Ringer det noen bjeller hos noen? Har sjekka norske, svenske og danske biblioteks websøk + sjekka med Barnebokinstituttet, men ingen kjenner boka.

Blir kjempeglad hvis noen kan hjelpe meg!

Mettan

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en bok som heter noe lignende som kom ut sent på syttitallet, men den handler om Labolina, ikke Åsa.

"Gjett hvem jeg er idag? sa Labolina"

Inger & Lasse Sandberg ; [oversatt av: Heidi og Morten Nilsen i samarbeid med Jo Tenfjord]. - Fredrikstad : DanGun , 2003 - [32] s. : ill. - (839.73[sU])

Originaltittel: Gissa vem jag är i dag? sa Labolina.

- 1. norske utg. Oslo : Samlaget, 1978 med tittel: "Kven er eg i dag?" sa Labolina. ISBN 82-92530-05-3 (ib.)

Gjest Mettan ikke innlogga
Skrevet

Det er dessverre ikke Labolina, men husker også denne boka (+ at jeg har fått flere treff i div. bibliotekbaser når jeg har søkt etter den jeg egentlig leter etter)

Mettan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...