AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 UTEN intervall. Tips takk!Anonymous poster hash: 65a79...dfc
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Hvorfor absolutt uten intervall? Det er den beste metoden, og som ikke krever så mye tid. Ellers er rask gange over lengre tid, og moderat joggetempo over lengre tid Anonymous poster hash: 2f026...e21
FitnessIna Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Løp. Du blir god på det du trener på - dvs at for å få god kondisjon, må du trene kondisjon. Løp gjerne lengre strekninger. Du kan starte med 5km 2x uken, øke til 3x uken etterhvert, deretter lengden og til slutt farten du løper på 1
Wiggins Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Hvorfor absolutt uten intervall? Det er den beste metoden, og som ikke krever så mye tid. Ellers er rask gange over lengre tid, og moderat joggetempo over lengre tid Anonymous poster hash: 2f026...e21 Intervalltrening er den beste måten å spisse formen for en som allerede er godt trent med mye langkjøring. Johan Kaggestad var trener for Ingrid Kristiansen, som satte verdensrekord på 10 000 m på 80-tallet, så han vet et og annet om utholdenhetstrening. Han sier at for å tåle intervalltrening bra må man ha et godt grunnlag. Bare intervalltrening vil som regel gi rask framgang, men man vil stagnere på et lavere nivå enn om man har et grunnlag med mye langkjøring. Selv sykler jeg for det meste lange rolige turer, men tråkker gjerne til i korte motbakker. Det blir ikke så intenst som å kjøre f. eks. 4x4 minutter-intervall, rein intervalltrening bruker jeg bare i forkant av viktige konkurranser. Jeg har da også vunnet noen mindre sykkelritt, og er ofte med og kjemper om seieren, også i ritt der jeg burde være for tungt bygd til å henge med. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 UTEN intervall. Tips takk!Anonymous poster hash: 65a79...dfc Ut å løp. Jeg løper nå 5 km uten pes. Skal øke løypa med 1 km nå for å bli litt mere sliten av løpingen. Har hatt planer om det lenge, men jeg synes det er så kjedelig å jogge at jeg har drøyt det lengst mulig. Begynte i januar, 2 km. Løp så lenge jeg orket/gadd, gikk til jeg orket/gadd å løpe igjen, løp igjen osv. Løp 2-3 ganger i uka til å begynne med, nå løper jeg annenhver dag. Funker fjell. Jeg tror formen min er bedre enn det å for i dag fikk jeg ett innfall å løp 8 km. Gikk fint.Anonymous poster hash: 33c87...33b 1
Gjest Runforit Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Hva er utgangspunktet? Om du er totalt utrent så er from couch25k programmet fint for å innarbeide seg selv til å bli en jogger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå