Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt leilighet. I prospektet står det at trykk på kran på bad er dårlig, at rørlegger har vært og sett og at det er en liten ting å rette opp i. Men selger har ikke ordnet opp i dette.

Familien min mener at jeg under kontraktsmøte må si i fra om at jeg forventer at trykket på varmtvannet blir ordnet opp i før jeg overtar og at jeg vil sjekke dette på overtakelsesdagen.
Hva tenker dere om det? Bør jeg gjøre det? Jeg har ikke skrevet om det når jeg la inn bud...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du ikke har skrevet noe om det når budet ble lagt inn, kan du heller ikke kreve noe i ettertid. Det er derfor det er oppgitt i prospektet.

Anonymous poster hash: 5f778...7df

AnonymBruker
Skrevet

Det er opplyst fra selger før du la inn bud, følgelig kan du ikke i etterkant kreve at det blir fikset. Du kjøper boligen i den stand den var ved visning.

Selv om du mener at dette bør fikses, er ikke det noe selger har ansvaret for å gjøre før overakelse.

Anonymous poster hash: 80357...fe1
AnonymBruker
Skrevet

TO TRÅDER PÅ SAMME TEMA. se svar i andre tråden!

Anonymous poster hash: 22e2f...942

Skrevet

Nei, det kan du ikke.

Jeg har nettopp solgt min leilighet. Det er f.eks en lysbryter som er litt skadet, men som er enkel å oppdage ved f.eks visning (står også i prospektet). Kjøper kan selvsagt ikke be meg fikse denne før overtakelse. Det bør man tenke på før man legger inn bud.

Mvh Yvonne :heiajente:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...