AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Del Skrevet 6. april 2015 Overalt på kroppen hvor jeg legger trykk på musklene, f.eks. trykker med to fingre, er musklene veldig ømme. Kjennes mest ut som om jeg har blåmerker under hele huden, bortsett fra at det er musklene som gjør vondt, ikke huden. Jeg har også mye smerter i kroppen, slike muskelsmerter man får ved feber. Jeg tenkte tidligere at det var pga mye stillesitting, men det siste året har jeg begynt å trene (med PT, så jeg vet at jeg trener riktig og ikke feilbelaster) og går mye tur, sykler, nå i vinter har jeg stått endel på ski osv. Det er ikke stølhet-smerter heller, og de er konstante. Det gjør mye av hverdagen vanskelig, jeg har problemer med å gjennomføre jobben min fordi musklene verker hele tida, og jeg har også problemer med å sove pga smerter. Innimellom virker det som om musklene "henger seg opp" eller stivner, og gjør det vanskelig å bevege kroppen. Hendene mine stivner av og til og gjør ting som oppvask, matlaging osv vanskelig. Noen andre som har det sånn? Er det relativt normalt og ikke noe jeg skal bry meg med, eller bør jeg ta en tur til lege? (er redd for å kaste bort tida til legen på noe som bare er overdreven bekymring). Anonymous poster hash: 59093...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #2 Del Skrevet 7. april 2015 Kanskje det er fibromylagi (el hvordan det staves?). Uansett så ta en tur til legen!Anonymous poster hash: f8b3f...3a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #3 Del Skrevet 7. april 2015 Høres mistenkelig ut som fibromyalgi. Gå til fastlegen din og hør om h*n kan gjøre en triggerpunktstest. Du skal ha utslag på 18 av 24 punkter for å komme videre til utredning hos revmatolog Anonymous poster hash: b2c96...bde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #4 Del Skrevet 7. april 2015 Takk for svar! Hvor er punktene de sjekker? Jeg er øm over hele kroppen, bortsett fra akkurat øverst på låret foran, og oppå foten, og oppå hendene. Jeg googlet om fibro nå, og jeg tror dere kan ha rett. Snakk om brikker som falt på plass. Lista over symptomer på fribromyalgiforeningens nettside stemte, hvert eneste punkt. Anonymous poster hash: 59093...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #5 Del Skrevet 7. april 2015 Du har nesten garantert lavt D-vitaminnivå. Mine symptomer forsvant med inntak av D-vitaminer (og magnesium). Og jeg hadde vondt som deg, samt at jeg var totalt utmattet. Var faktisk ikke i stand til å jobbe i det hele tatt på tre år. Nå er jeg smertefri og jobber fulltid. Anonymous poster hash: 75de9...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #6 Del Skrevet 7. april 2015 Jeg tar D-vitamin tilskudd hver dagAnonymous poster hash: 59093...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #7 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg tar D-vitamin tilskudd hver dagAnonymous poster hash: 59093...5f8 Hvor stor dose? Jeg måtte opp i minimum 2000 IE for å merke forbedring. Men så hadde jeg fibromyalgisymptomer pga posttraumatisk stress og når jeg fikk tatt tak i dette samtidig, så ble det uten tvil bedre for meg. Anonymous poster hash: 75de9...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #8 Del Skrevet 8. april 2015 Hvor stor dose? Jeg måtte opp i minimum 2000 IE for å merke forbedring. Men så hadde jeg fibromyalgisymptomer pga posttraumatisk stress og når jeg fikk tatt tak i dette samtidig, så ble det uten tvil bedre for meg.Anonymous poster hash: 75de9...86d Oi, ser ut som deler av posten min forsvant! Var ikke meningen å virke så kort. Det jeg skulle si, er at jeg tar D-vitamintilskudd hver dag, fordi legen min mente jeg hadde for lavt av det. Har blitt sjekket for mye, stoffskifte og alt mulig, pga utmattelse og søvnvansker. Husker ikke nøyaktig dosen jeg tar, men det er et par tabletter om dagen. Legen mener jeg ligger på et godt nivå når det gjelder d-vitamin nå etter et år med tilskudd Anonymous poster hash: 59093...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motorsportfruen Skrevet 14. april 2015 #9 Del Skrevet 14. april 2015 Hei. Jeg har lavt stoffskifte og sliter med akuratt det samme som deg. Vond og sår kropp hver eneste dag. Blir også fortere og mer støl en normalt .. Sjekk stoffskiftet ditt og masse masse lykke til. Sånt er ikke noe godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2015 #10 Del Skrevet 14. april 2015 Hei, takk for tipset, men som jeg allerede har skrevet har jeg blitt sjekket flere ganger for stoffskifteproblemer, og det var ingenting der Venter på å få time hos legen. Er lange ventelister der for tida. Anonymous poster hash: 59093...5f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motorsportfruen Skrevet 14. april 2015 #11 Del Skrevet 14. april 2015 Hei, takk for tipset, men som jeg allerede har skrevet har jeg blitt sjekket flere ganger for stoffskifteproblemer, og det var ingenting der Venter på å få time hos legen. Er lange ventelister der for tida.Anonymous poster hash: 59093...5f8 Åja, da så jeg ikke det.. 🙊 Men lykke til og håper du finner ut av det. Er ikke noe deilig å gå sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå