AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 "differanse på 6g og full lønn i forbindelse med sykdom/permisjon er en gode som opparbeides , og gis etter ett års ansettelse" Hva søren vil dette si? Jeg har en fast årslønn på rett under 300.000 - og jeg er livredd for å sykemelde meg nå fordi det virker som meg at jeg ikke får full lønn i perioden jeg er sykemeldt? Jeg går med sterke smerter nå, og skal sykemeldes pga det(etter legene anbefaling) men kan da ikke gjøre dette om jeg ikke får lønn? Har jobbet i bedriften i 1,5 mnd... Anonymous poster hash: 2c184...9ac
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 det var rart.. Jeg ble syk i ny jobb( sykehusinnleggelse i 3 mnd) og fikk penger. jet fikk lønn fra selskapet jeg jobber i som vanlig, men regner med at NAV utbetalte videre til dem.. Anonymous poster hash: 81a96...7e9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 det var rart.. Jeg ble syk i ny jobb( sykehusinnleggelse i 3 mnd) og fikk penger. jet fikk lønn fra selskapet jeg jobber i som vanlig, men regner med at NAV utbetalte videre til dem.. Anonymous poster hash: 81a96...7e9 Synes det virker veldig stusselig selv. Smertene er nesten uutholdelige, og skjønner ikke at det er lov til å ikke betale ansatte sykepenger.. TsAnonymous poster hash: 2c184...9ac
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Hvor er det dette står, og hva står det før "differanse på 6 g"? Det høres ut som det mangler noe av konteksten her. Anonymous poster hash: b58d9...ede
Kanutte Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 Intill 6g av din inntekt dekker uansett NAV. Det vil si at du må tjene mer en 530 000 for å ikke få dekket all lønnen din. For meg som tjener en del over 6g dekker arbeidsgiver mellomlegget slik at jeg ikke må ned i lønn ved sykdom. Denne ordningen er frivillig for arbeidsgiver. Slik jeg leser sitatet over vil lønn ut over 6g kun dekkes etter at man har vært ansatt i ett år. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #6 Skrevet 6. april 2015 1 G, med stor G, = Grunnbeløpet i Folketrygden. Reguleres hvert år i mai, Google Grunnbeløpet i Folketrygden og gang beløpet met 6 så finner du max sykepengeutbetaling.Anonymous poster hash: eb4bf...c52 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 1 G = 88 370.Anonymous poster hash: eb4bf...c52
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #8 Skrevet 6. april 2015 Hvor er det dette står, og hva står det før "differanse på 6 g"? Det høres ut som det mangler noe av konteksten her. Anonymous poster hash: b58d9...ede Nei, står ikke noe sammenhengende før - dette er et eget avsnitt under lønn og arbeidstid. Står i kontrakten TSAnonymous poster hash: 2c184...9ac
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #9 Skrevet 6. april 2015 Du får full lønn i sykemeldingsperioden inntil 1 år. Det er NAV som betaler sykepenger inntil 6g, og du har en god del under 6g som årslønn. Anonymous poster hash: ccc98...367 1
Kanutte Skrevet 6. april 2015 #10 Skrevet 6. april 2015 Nei, står ikke noe sammenhengende før - dette er et eget avsnitt under lønn og arbeidstid. Står i kontrakten TSAnonymous poster hash: 2c184...9ac Siden lønnen din er rundt 300 000 vil du få full utbetaling ved sykdom. Enten det er arbeidsgiver som forskutterer lønn, eller det er NAV som utbetaler. 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #11 Skrevet 6. april 2015 Hvis du tjener mer enn 6 G, noe du ikke gjør, vil jobben dekke det som er over 6G når du har vært ansatt i 1 år. For deg spiller altså det som står der ingen rolle. Det gjelder rett og slett ikke deg.Anonymous poster hash: e31a2...989 4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #12 Skrevet 6. april 2015 Intill 6g av din inntekt dekker uansett NAV. Det vil si at du må tjene mer en 530 000 for å ikke få dekket all lønnen din. For meg som tjener en del over 6g dekker arbeidsgiver mellomlegget slik at jeg ikke må ned i lønn ved sykdom. Denne ordningen er frivillig for arbeidsgiver. Slik jeg leser sitatet over vil lønn ut over 6g kun dekkes etter at man har vært ansatt i ett år. Ok, takk for svar. Fordi når det sto "Differanse på 6G OG full lønn ...." Tolker jeg det som at man også under denne differansen må ha jobbet i over 1 år for å få utbetalt full lønn ved sykdom, men da gjelder vel det bare over differanse på 6G - hvilket betyr at jeg vil få lønn? Veldig rar formulering av arb.giveren min forøvrig TS Anonymous poster hash: 2c184...9ac
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #13 Skrevet 6. april 2015 Hvis du tjener mer enn 6 G, noe du ikke gjør, vil jobben dekke det som er over 6G når du har vært ansatt i 1 år. For deg spiller altså det som står der ingen rolle. Det gjelder rett og slett ikke deg.Anonymous poster hash: e31a2...989 Ok så bra. Takk for svar TsAnonymous poster hash: 2c184...9ac
lykkelige.meg Skrevet 6. april 2015 #14 Skrevet 6. april 2015 Ok, takk for svar. Fordi når det sto "Differanse på 6G OG full lønn ...." Tolker jeg det som at man også under denne differansen må ha jobbet i over 1 år for å få utbetalt full lønn ved sykdom, men da gjelder vel det bare over differanse på 6G - hvilket betyr at jeg vil få lønn? Veldig rar formulering av arb.giveren min forøvrig TS Anonymous poster hash: 2c184...9ac Syns det var en helt grei formulering :-) 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #15 Skrevet 6. april 2015 Ok, takk for svar. Fordi når det sto "Differanse på 6G OG full lønn ...." Tolker jeg det som at man også under denne differansen må ha jobbet i over 1 år for å få utbetalt full lønn ved sykdom, men da gjelder vel det bare over differanse på 6G - hvilket betyr at jeg vil få lønn? Veldig rar formulering av arb.giveren min forøvrig TSAnonymous poster hash: 2c184...9ac Jeg tror rett og slett arbeidsgiveren din er dårlig til å formulere seg, ja. Jeg mener det heller burde stått noe á la: "Ved sykdom utbetales sykepenger tilsvarende 100 % av lønnen, inntil en øvre grense på 6 G. Utbetaling av differansen mellom 6 G og full lønn i forbindelse med sykdom/permisjon er en et gode som opparbeides, og gis etter ett års ansettelse." Formuleringen kunne fremdeles vært en del bedre, bl.a. med henvisning til Folketrygdloven. Jeg har understreket det jeg har lagt til/endret i formuleringen. Anonymous poster hash: b58d9...ede
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #16 Skrevet 6. april 2015 Jeg tror rett og slett arbeidsgiveren din er dårlig til å formulere seg, ja. Jeg mener det heller burde stått noe á la: "Ved sykdom utbetales sykepenger tilsvarende 100 % av lønnen, inntil en øvre grense på 6 G. Utbetaling av differansen mellom 6 G og full lønn i forbindelse med sykdom/permisjon er en et gode som opparbeides, og gis etter ett års ansettelse." Formuleringen kunne fremdeles vært en del bedre, bl.a. med henvisning til Folketrygdloven. Jeg har understreket det jeg har lagt til/endret i formuleringen.Anonymous poster hash: b58d9...ede Nettopp. Den formuleringen du la til nå var mye mer forståelig takk fpr utfyllende svar:) TSAnonymous poster hash: 2c184...9ac
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #17 Skrevet 6. april 2015 Syns det var en helt grei formulering :-) Det synes ikke jeg og det er derfor jeg opprettet tråden. De skulle formulert seg som en nevnte her. TaAnonymous poster hash: 2c184...9ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå