Gjest Frustrert idag Skrevet 20. august 2004 #1 Del Skrevet 20. august 2004 Søkte på en kjempespennende jobb, stillingsannonsen var uklar, men jeg fikk kjempekontakt på telefonsamtalen i forkant. Gledet meg veldig til intervjuet. Det gikk sånn passe, ble litt forstyrret av at intervjuerne var opptatt i telefon, slik at vi kom litt sent igang, og en intervjuer måtte gå ut i løpet av intervjuet etc. Jeg la ikke noe spesielt i det da, alle kan ha det travelt, liksom. Fikk relevante spørsmål, men det tok kort tid, og jeg følte litt at jeg ikke fikk presentert meg utfyllende - de stoppet å spørre..... Fikk masse interessant info utdelt, jobbet mye med det når jeg kom hjem, full av optimisme og planer for neste intervju. Ringte oppfølgingsamtale - hadde noen spørsmål til materialet, tenkte jeg skulle selge meg inn enda mer - men den samtalen falt som en sten Fikk ingen respons, ikke mulig å dra igang noe som helst. Så jeg skjønner jo at den jobben - den er det noen andre som får. Føler meg dum som i det hele tatt brukte så mye energi før, under og etter intervjuet. Hvis de allerede hadde en favoritt, kunne de vært reale nok til å si fra, så slapp jeg i det minste å bruke masse tid i etterkant.... Skuffet og lei nå, føler meg dum og ubrukelig..... derfor er jeg ikke logget på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 20. august 2004 #2 Del Skrevet 20. august 2004 Du er slett ikke dum og ubrukelig! Du har gjort ditt beste i et intervju og virkelig fått solgt deg inn positivt selv om det ikke var deg de ville ha. Du kan spekulerer i all uendelighet om hvorfor det gikk som det gikk, kanskje knall-kandidaten var inne rett før deg, kanskje de har en god intern søker, kanskje de bare vil ha folk med grønne bukser osv.osv. Men det går faktisk for det samme! Fordi du leverte det beste du kunne under de omstendighetene de ga deg. Og det skal du være stolt av! Se på det som en trening til neste intervju. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. august 2004 #3 Del Skrevet 21. august 2004 Er det ikke fært? Man føler liksom at de ikke respekterer deg og det du står for en gang! Har vært med på sånt, og at de ikke en gang kan la telefonene være under et intervju, vitner om dårlig folkeskikk. Rett og slett! Men ta det med som en nyttig erfaring. Om du nå mot formodning skulle oppleve noe lignende igjen, vil du kjenne det igjen, og være forberedt. Du kan kanskje til og med si noe om det? "Det ser ut som dere har det litt travelt her nå, vil dere jeg skal komme tilbake senere?" Skjønner det ikke er lett da, men seriøst - makan! Det er ikke du som er dum og ubrukelig, det er de som ikke vet hvordan man oppfører seg. Dessverre gikk det utover deg. Lykke til videre, det er noe for deg der ute også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 21. august 2004 #4 Del Skrevet 21. august 2004 Fy for en opplevelse, kanskje like godt du slapp å jobbe der. Snakk om manglende repsekt for intervjuobjektet, ikke la deg knekke, sånn oppførsel er heldigvis i mindretall, så lykke til neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tenker Skrevet 21. august 2004 #5 Del Skrevet 21. august 2004 Du er slett ikke dum og ubrukelig! Du har gjort ditt beste i et intervju og virkelig fått solgt deg inn positivt selv om det ikke var deg de ville ha. Du kan spekulerer i all uendelighet om hvorfor det gikk som det gikk, kanskje knall-kandidaten var inne rett før deg, kanskje de har en god intern søker, kanskje de bare vil ha folk med grønne bukser osv.osv. Men det går faktisk for det samme! Fordi du leverte det beste du kunne under de omstendighetene de ga deg. Og det skal du være stolt av! Se på det som en trening til neste intervju. Støtter opp om denne! Prøv å tenke positivt, det kommer massevis av nye "drømmejobber". Og alt som ikke dreper deg, gjør deg sterkere. Selv kommer jeg aldri til å glemme da jeg skulle på mitt første jobbintervju som 16- 17 åring, jobb i kiosk. Jeg sto og ventet rett utenfor et forheng mens eieren intervjuet en annen kandidat innenfor, mao hørte jeg alt som ble sagt. De hadde tydeligvis kjempegod kommunikasjon, hørte begge skravlet og lo. Da turen kom til meg hadde han tydeligvis bestemt seg for henne allerede, han var helt fjern og virket bare interessert i å avslutte samtalen så fort som mulig. Han sa til og med noe om at de hadde hatt sterkere kandidater inne tidligere. Jeg (ung og forhåpninsfull) gikk hjem og gråt etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiia Skrevet 21. august 2004 #6 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg har også vært med på noe lignende, så jeg vet hvordan du føler det. :trøste: Jeg ble sendt på jobbintervju gjennom et vikarbyrå, hvor jeg ble intervjuet av en mann og en kvinne. Mannen var vel sympatisk og grei nok, men det kvinnemennesket er noe av det mest arrogante jeg har vært borti. Hun hadde to telefonsamtaler i løpet av intervjuet og snakket skikkelig nedlatende til meg. Ble helt satt ut og glemte det jeg skulle spørre om. Jeg skjønte vel der og da at jobben ikke ble min. Visste ikke helt om jeg skulle le eller gråte da jeg gikk ut av døra. :-x Jeg fikk imidlertid full klaff på neste intervju, og har nå vært ansatt der i flere år. Ønsker deg lykke til neste gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2004 #7 Del Skrevet 21. august 2004 Enkelte mennesker eier ikke folkeskikk! Håper du får klaff på noe annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 23. august 2004 #8 Del Skrevet 23. august 2004 Takk for støtte, jenter! Brukte helgen på å gjøre meg ferdig med denne jobben, nå har jeg allerede funnet tre aktuelle annonser. Det er bare å komme seg videre :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2004 #9 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg var også på et "vemmelig intervju" en gang, da gikk jeg faktisk fra hele intervjuet. Senere fikk sjefen her sparken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå