SaKT Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Jeg har akkurat kjøpt meg et hus med to leiligheter hvor jeg leier ut den minste av de. Huset ligger idyllisk til med en fantastisk utsikt, men kun hovedleiligheten har veranda og stue/kjøkken/soverom ut mot utsikten. Utleieleiligheten har kun badet rettet mot utsikten, derfor hadde det vært fint å kunne bygget veranda til utleieleiligheten. Samtidig så skulle badet i utleieleiligheten vært oppusset, dvs flislegging/baderomsplater, bytte dusj. OG jeg skulle ha byttet ut kjøkkeninnredningen i hovedleiligheten til et mer moderne kjøkken, som i dag er av mørk eik. og jeg ønsker å bygge en større entre da det er bare en liten gang. og et ekstra soverom i hovedleiligheten som bare har to soverom i dag, men det er plass til å kunne bygge ett til. så jeg har mye prosjekter i hodet som jeg ønsker å fullføre, men jeg har ikke råd til å ta alt med en gang. og om jeg noen gang kommer til å få til alt i det store og det hele vet jeg ikke. det er mitt første hus, og jeg er alene om det. så er det noen her som kan fortelle meg hva som ville vært det beste å gjort med tanke på verdiøkning?
Gjest Lilleminto Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Tror jeg ville satset på å startet på hovedleiligheten om ikke oppussing av utleiedelen gir vesentlig mer i leigeinntekter slik at du kan legge av penger til oppussing av hovedleiligheten..folk som skal kjøpe er mer opptatt av delen de selv skal bo i og vil derfor tro at oppussing av kjøkken her er et godt sted å starte, antall soverom er også med på å presse prisen opp.
SaKT Skrevet 6. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 6. april 2015 (endret) takk for innspill jeg glemte å nevne at jeg også har en sjøtomt (uten naust) med en liten brygge. Jeg har vært inne på tanken å bytte ut bryggen med en større brygge og leie ut båtplasser. det er mer eller mindre umulig å få lagt ut brygge i det området lengre for folk som ikke allerede har sjøtomt med brygge. det vil jo gi litt ekstrainntekt. Endret 6. april 2015 av SaKT
Gjest Lilleminto Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Det kunne jo vært en bra ide, men sjekk med kommunen om du må søke tillatelser til å drive virksomhet i sjøkanten, hvor stort du i såfall kan bygge osv, kjipt å måtte rive hvis det ikke er lov😊
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 OG jeg skulle ha byttet ut kjøkkeninnredningen i hovedleiligheten til et mer moderne kjøkken, som i dag er av mørk eik. Hvis det er et dyrt , heltre eikekjøkken høres det ikke så lurt ut å begynne der. Er det derimot bare finert er det ikke så mye å samle på. Kanskje du kan bytte dørene? Anonymous poster hash: 512af...fc4
SaKT Skrevet 6. april 2015 Forfatter #6 Skrevet 6. april 2015 Hvis det er et dyrt , heltre eikekjøkken høres det ikke så lurt ut å begynne der. Er det derimot bare finert er det ikke så mye å samle på. Kanskje du kan bytte dørene? Anonymous poster hash: 512af...fc4 Det er nok av den dyrere typen. jeg har vært inne på tanken å bytte dørene, men da må alt rundt males uansett. innebygde hyller med utskjær her og der så da er jeg redd det vil bli stygt hvis det blir forskjell.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 Det første og viktigste du gjør er å sikre at våtrommene ikke får unødvendige fuktskader som følge av dårlig vedlikehold. Får du lekkasjer eller fuktskader så får du både mugg og en gedigen oppgave og regning for å utbedre. Når dette er gjort, les på bad og evt. Kjøkken, kan du gå igang med estetisk opp pussing. Anonymous poster hash: 08f65...3c7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå