AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Hei. Jeg og kjæresten flytter veldig snart ut for første gang, inn i en liten hybel. Vi skal til sverige før vi flytter og tenkte å kjøpe med mat, for å muligens gjøre det litt billigere. Hva trenger man av basismat når man flytter ut? Det jeg føler er lurt å alltid ha er i hvertfall salt, pepper, olje og ris.. kommer ikke på stort mer. Har dere noen tips? Anonymous poster hash: 96fc1...5c5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Det er greit å ha karbonadedeig i småpakninger i fryseren. Vaskemiddel er også billigere i Sverige. Anonymous poster hash: 9efdc...061
Gjest Lille-pus Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 (endret) Det kommer litt ann på hva slags kosthold dere har (sier det fordi noen ikke spiser pasta, og noen holder seg helt unna hvetemel), men for de fleste vil basisvarer typisk være: Krydder Olje Ris Tørr pasta Oliven, hermetiske tomater, tomatpurè Kakao Mel Bakepulver Vaniljesukker Potetmel (som ikke lenger er like rimelig Sverige som det engang var) Maizena Dersom dere har fryser så er karbonadedeig rimeligere å kjøpe i Sverige, og likeledes svensk kyllingfilèt og svensk bacon. Vaskemiddel Tannpasta Skyllemiddel Toalettpapir Nå har jeg tatt alle forbehold om at ikke nødvendigvis alle basisvarer er rimelige i Sverige, men listet det jeg selv holder som basisvarer. Endret 6. april 2015 av Lille-pus 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Jeg og samboer pleier iallefall å kjøpe en haug med kylling og bacon i Sverige Kyllingen vi kjøper er dødsgod (indrefilet), og svensk bacon smaker ofte mye bedre enn norsk bacon. Anonymous poster hash: 86acb...fe8
Gjest Ennasus Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 Ris Pasta Nudler Mel Frokostblanding Havregryn Krydder (salt, pepper, paprika, cayenne, tandoori, kanel, grillkrydder, gastromat..) Kaffe Kakao Te Sukker eller søtningsmiddel Melis Bakepulver Vaniljesukker Potetmel Maizenna Buljongterninger Knekkebrød soyasaus Vi pleier alltid å ha liggende posesauser, posegryter, lasagne-kit osv. Er greit å ha just in case I kjøleskap: Syltetøy Hermetisk tomat Smør Egg Ost Ketchup? Dopapir Tørkepapir Vaskemiddel Oppvaskmiddel/oppvasktabletter Tannkrem Zalo Tøymykner Vindusspray Matpapir Plastikkposer Mellomleggspapir Aluminiumsfolie Søppelsekker gladpack
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå