Gå til innhold

Klær og signalene de sender

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skal ha på meg kjole, så føler jeg at jeg tvinger andre til å se på meg som en attraktiv person. Fra å være en nøytral venneperson, blir jeg til en attraktiv kvinne. Derfor er det nesten med ubehag jeg tar på kjole når jeg for eks skal besøke svigerfamilien. Jeg føler at jeg bryter intimsonen deres med klærne.

Kanskje det er litt lettere å forstå dersom jeg sammenligner med veldig dyp utringning. Du kan ikke la være å legge merke til at puppa nesten spretter ut og utringning i seg selv har som regel en seksuell assosiasjon eller undertone. Når andre kvinner har det blir jeg ukomfortabel, jeg må passe ekstra på at jeg ikke ser i det området for da kan det bli tolket feil umiddelbart. Det er som om de tvinger på deg seksualiteten deres.

Men jeg føler at bare det å gå i en vanlig kjole som ikke er utringet, kanskje til og med har på strømpebukser, kan gi andre mennesker samme følelse som drøy utringing.

Så ble litt nysgjerrig på hvordan og hva andre tenker om dette.

Anonymous poster hash: a3ec3...ef0
  • Liker 1
Skrevet

Det høres slitsomt ut å overanalysere alt. Senk skuldrene og kle deg i hva du vil.

• Liker 15
Skrevet

Jeg tenker overhodet ikke slik. Jeg går masse med kjoler og skjørt, for da føler jeg meg fin :) Enig med Jolene over her, virker slitsomt å overanalysere slik. Jeg går derimot ikke i store utrigninger siden jeg har alltid hatt store pupper, og ønsker ikke oppmerksomhet den veien. Men om andre går med kløft, bryr jeg meg lite om, det skal de få lov til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner som "pynter seg" er stort sett et tragisk kapittel. De kler av seg og har altfor korte, små, gjennomsiktige kjoler og klær. De vet det men våger ikke å gjøre noe med det, for de vil bli likt og få tilbakemelding på at de er deilige. Jeg blir veldig utilpass når jeg ser ei sånn ei. De ser veldig billige ut. Før noen slenger inn burkakortet i ansiktet mitt, sier jeg bare at det går an å bruke hue. Midt i mellom er en helt fin ting og en er bra kledd selv om en har klær på seg. Tror faktisk at jeg i tillegg tenker at sånne damer antagelig har lav IQ og store selvtillitsproblemer som de ikke snakker om. Jeg hadde ikke ansatt noen sånn om jeg hadde en jobb ledig.

Anonymous poster hash: f3de8...b55
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det høres slitsomt ut å overanalysere alt. Senk skuldrene og kle deg i hva du vil.

Der er ingen motsetning mellom å tenke og slappe av. Har ikke sagt at dette dikterer klærne jeg har på meg. Det var tanker som dukket opp mens jeg så gjennom skapet etter klær til besøk.

Jeg syns også det er viktig å være klar over at klær kan ha mye å si for hvordan folk oppfatter deg. Viktig å kunne tenke over hvordan mennesker er i et større bilde og se sammenhenger, man lærer mye om seg selv og andre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Der er ingen motsetning mellom å tenke og slappe av. Har ikke sagt at dette dikterer klærne jeg har på meg. Det var tanker som dukket opp mens jeg så gjennom skapet etter klær til besøk.

Jeg syns også det er viktig å være klar over at klær kan ha mye å si for hvordan folk oppfatter deg. Viktig å kunne tenke over hvordan mennesker er i et større bilde og se sammenhenger, man lærer mye om seg selv og andre.

selvfølgelig, men går du for en vanlig kjole uten noe særlig utrigning og som ikke går opp til trusekanten skal du være rimelig safe altså. Det er normalt å gå med kjoler.

Anonymous poster hash: 449b4...3f6

• Liker 1
Skrevet

En kler seg etter anledning, og om man skal treffe svigers, så kler man seg ikke på samme måte som når man skal ut på byen. Det sier vel seg selv?

Er enig i at klær sender signaler om hvem du er og hva du vil framstå som. Dermed er det desto viktigere å kunne kle seg i forhold til situasjon. Det dreier seg om alt fra svigerbesøk til bryllup og begravelse, vennebesøk, å gå i byen på dagtid, å gå ut på en bedre middag om kvelden osv.

Gjest Caress
Skrevet

Klærne mine er som regel ganske tydelige: "If you not come to boob, boob comes to you!" :fnise:

Fra spøk til alvor: Jeg bryr meg fint lite om hva andre går i, og bryr meg fint lite om hva andre mener om min egen bekledning. Kjoler er jeg ikke fan av, men jeg er dess mer glad i å vise litt hud, til tross for at jeg ikke er særlig begeistret for siklende kjøtere av noen mannfolk som ikke klarer å kontrollere seg. Forstå det, den som kan. De som betyr noe behandler meg bra uansett om jeg går i burka eller bikini. ^^

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klærne mine er som regel ganske tydelige: "If you not come to boob, boob comes to you!" :fnise:

Fra spøk til alvor: Jeg bryr meg fint lite om hva andre går i, og bryr meg fint lite om hva andre mener om min egen bekledning. Kjoler er jeg ikke fan av, men jeg er dess mer glad i å vise litt hud, til tross for at jeg ikke er særlig begeistret for siklende kjøtere av noen mannfolk som ikke klarer å kontrollere seg. Forstå det, den som kan. De som betyr noe behandler meg bra uansett om jeg går i burka eller bikini. ^^

Jaja, du forstår vel ikke såpass, utfra det du skriver selv. Men det er så enkelt som at jo mer hud du viser, desto flere siklende mannfolk får du etter deg. Om du ser noenlunde normal ut. Vil du ikke det, så viser du mindre hud.

Du vil ikke bli behandlet bra selv av de som betyr noe om du møter opp i begravelse og bryllup i hvit shorts eller minikjole. Eller noe annet upassende for anledningen. Da faller du igjennom som en lort i et utedo.

Anonymous poster hash: f5406...7b2

• Liker 1
Gjest Caress
Skrevet

Jaja, du forstår vel ikke såpass, utfra det du skriver selv. Men det er så enkelt som at jo mer hud du viser, desto flere siklende mannfolk får du etter deg. Om du ser noenlunde normal ut. Vil du ikke det, så viser du mindre hud.

Du vil ikke bli behandlet bra selv av de som betyr noe om du møter opp i begravelse og bryllup i hvit shorts eller minikjole. Eller noe annet upassende for anledningen. Da faller du igjennom som en lort i et utedo.

...det er jeg fullt klar over, det et tross alt jeg selv som går med såkalt utfordrende klær. Jeg driter i siklende mannfolk, såfremt de ikke gjør meg noe, men de er ikke motivasjonen for å kle meg slik.

Og jeg er aldri i bryllup eller begravelser uansett, så den saken er biff, men skulle en av de tre vennene mine finne på å krepere ville jeg neppe vært den mest usømmelige der uansett. Må huske på at ikke alle kretser er like fisefine som din egen, vet du.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

...det er jeg fullt klar over, det et tross alt jeg selv som går med såkalt utfordrende klær. Jeg driter i siklende mannfolk, såfremt de ikke gjør meg noe, men de er ikke motivasjonen for å kle meg slik.

Og jeg er aldri i bryllup eller begravelser uansett, så den saken er biff, men skulle en av de tre vennene mine finne på å krepere ville jeg neppe vært den mest usømmelige der uansett. Må huske på at ikke alle kretser er like fisefine som din egen, vet du.

Jeg er nok ganske vanlig, og ikke i noen fisefin familie. Tror heller det er du som misser på endel ting når det gjelder bekledning.

Du sier du har 3 venner som du evt må gå i begravelse til? Du har altså ingen familie? Ingen foreldre eller besteforeldre? Ingen av dine 3 venner kommer noengang til å gifte seg? Ingen av dine søsken eller søskenbarn skal gifte seg?

Du må aldri gå i jobbintervju? Aldri møte opp i situasjoner der det ikke er ok å vise mye hud? Da er du kanskje bosatt langt inne i skogen?

• Liker 2
Skrevet

Jeg går i så korte kjoler jeg vil eller så utringa kjoler jeg vil. Har folk problemer med det er det de som har problemet, ikke jeg. Jeg lar meg heller ikke bli trakkasert selv om jeg viser kløft. Jeg må selvfølgelig finne meg i oppmerksomhet, men jeg utstår ikke menn som sikler over kroppen min eller som bare snakker om eller til puppene mine. Jeg står ikke selv å sikler over en mann fordi han viser kropp, jeg er et sivilisert og godt oppdratt menneske.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kler meg etter anledninger. Det er enkelte plagg jeg har i skapet som passer til en bytur, andre til metal-konserter, andre til bryllup, jobb, hverdag, middag med svigers etc. Det viktigste er jo å finne klær som man selv liker, liker ikke andre dem så bryr i hvertfall ikke jeg meg. Kler meg forøvrig mye i kjoler og skjørt og stort sett klassisk og pyntet.

Gjest Caress
Skrevet

Jeg er nok ganske vanlig, og ikke i noen fisefin familie. Tror heller det er du som misser på endel ting når det gjelder bekledning.

Du sier du har 3 venner som du evt må gå i begravelse til? Du har altså ingen familie? Ingen foreldre eller besteforeldre? Ingen av dine 3 venner kommer noengang til å gifte seg? Ingen av dine søsken eller søskenbarn skal gifte seg?

Du må aldri gå i jobbintervju? Aldri møte opp i situasjoner der det ikke er ok å vise mye hud? Da er du kanskje bosatt langt inne i skogen?

Kler du deg til vanlig slik du gjør under spesielle omstendigheter? Ikke?! Hvaaaa?!

Herlighet, selvfølgelig pakker jeg på meg klær folk ikke får hjerteinfarkt av dersom tante Gunda bestemmer seg for å krepere. Men ellers er kretsen min heller sær, og at jeg tidvis avslører at jeg er innehaver av to fettklumper på brystet er det ingen - ingen - som bryr seg om.

Du mener kanskje at din egen krets er normal, men folk som rynker på nesa av noe så ubetydelig som andres klesstil er hva jeg og mine kaller fisefine skrullinger. Men slapp av, dere synes sikkert at vi er noen hakka sprø hippiegærninger, så det går fint.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser det ikke er noen som har skjønt hva jeg tar opp. Virker som om det har blitt oppfattet som et angrep på klesstil, ikke et spørsmål om hvilke forhold man har til egne klær eller om man får visse følelser når man ser andre. Hadde vært interessert i å høre menns perspektiv på saken, men ser tråden er flyttet til et underforum de neppe er i. Blir ganske oppgitt av disse flyttingene.

Men jeg orker uansett ikke prøve å forklare mer når folk ikke er nær en gang å forstå at folk har følelser og tanker som går forbi overflatisk dømming av andres klesstil. Det fins også folk som innser at selv om de føler eller tenker ting, så betyr ikke det at man alltid skal la disse kontrollere ens oppførsel.

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Klær vil uansett skape oppmerksomhet. Signalene klærne gir kan mistolkes, enten du vil eller ikke.
Det er dessverre ikke opp til deg. Også en grunn til å kle seg som man vil, også får man heller drite i
hva alle andre tenker og mener om det. Med unntak av bryllup og begravelser.
Stilen min er klassisk og preppy. Her i hvor jeg bor og jobber i Oslo vest, glir jeg rett inn. Da jeg var
i hjembygda i påsken med akkurat samme type klær, fikk jeg høre både det ene og det andre som snobb, wannabe, lykkejeger,høy på pæra og jeg måtte ikke tro at jeg var bedre enn andre, siden jeg ikke er noe annet enn datter av en fyllik. Dette kommer fra voksne folk som ringer min far for å fortelle han hva de syns om meg, eller at jeg får høre det direkte fra dem i butikken.
Jeg går ikke i noen flashy logo eller utfordrende kledd. Og jeg har vel alltid gått kledd slik så lenge jeg kan huske,
uavhengig av bakgrunnen min (fyllikdatter).Det hadde noe med at jeg aldri fulgte trender, da det er for meg slitsomt å være trendy hele tiden.
Å tenke hva andre tror eller synes hvordan du går kledd, ts høres utrolig slitsomt ut. Jeg vil anbefale deg å gi litt F. :blomst:

Anonymous poster hash: f9884...16a
  • Liker 2
Skrevet

Jeg går i så korte kjoler jeg vil eller så utringa kjoler jeg vil. Har folk problemer med det er det de som har problemet, ikke jeg. Jeg lar meg heller ikke bli trakkasert selv om jeg viser kløft. Jeg må selvfølgelig finne meg i oppmerksomhet, men jeg utstår ikke menn som sikler over kroppen min eller som bare snakker om eller til puppene mine. Jeg står ikke selv å sikler over en mann fordi han viser kropp, jeg er et sivilisert og godt oppdratt menneske.

tumblr_inline_nczxbqQQMk1qiq5w9.gif

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg føler at bare det å gå i en vanlig kjole som ikke er utringet, kanskje til og med har på strømpebukser, kan gi andre mennesker samme følelse som drøy utringing.

Så ble litt nysgjerrig på hvordan og hva andre tenker om dette.

Hvorfor føler du at du blir et sexobjekt når du går med strømpebukser? Det er jo med på å dekke deg til?

Anonymous poster hash: f2ace...1b2

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er mann, og styrer automatisk unna kvinner som skal vise frem kroppen for å få kontakt med mitt kjønn.

For meg så virker det som de har et desperat kort å spille på. Da personen i seg selv ikke er mye å eksponere.

Gi meg heller ei jordnær og sporty jente i t-skjorte. En ei som viser hele puppestellet eller nesten fritt innsyn til kjønnsorganet.

Det er rart at når kvinner skal "pynte seg". Selger de seg på å vise frem de delene av kroppen som brukes til forplantining. Mens menn når de "pynter seg", skal ikle seg i løse dresser som dekker alt utenom ansiktet og hendene i flere lag.

Samtidig så er det kvinnene som klager på at menn ser på de som sexobjekter og et stykke kjøtt, mens de samtidig kler seg slik at det er ingen tvil om at det er slik de vil selge seg.

Endret av Alexander
  • Liker 2
Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg tror ikke man bryter noens intimsoner med å kle seg i en helt vanlig kjole som ikke er kort, trang eller utringet, i alle fall ikke her i den vestlige verden, men det er klart at man fremstår som mer feminin i en kjole enn man gjør i f.eks. jeans og t-skjorte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...