Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fet hudtype, nå i påskesolen har jeg fått farve i ansiktet, men er blitt tørr i huden og flasser pga. det.
Etterhvert har det kommet kviser også, noe jeg tror er pga. huden er tørket ut.

Hvordan skal jeg fikse dette? Smøre ansiktet, men blir ikke det "mat til kvisene"?

Skal sydover om en uke, og vil gjerne ha fikset dette med tørr hud innen da..
Tips?

Anonymous poster hash: 7f62e...14e
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruk fuktighetskrem beregna for feit hud, som gjer rikeleg med fukt. Og pass på at den ikkje inneheld mineralolje.

Anonymous poster hash: 21635...a03

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som slik hud jeg hadde i sin tid; ble den aldri så lite vippet ut av fuktbalansen ble den knusktørr, og gjerne blank helt på toppen, og så kom det urenheter. Løsningen er godt med fukt, men styr klar fra fett. Altså fukt, men ikke fett. Er du usikker på hvilke produkter så ville jeg sjekket ut hildechristina sin blogg.

Jeg har hatt dette problemet i årevis. Litt slurving med serum, hudne blir tørr og jeg begynner å flasse samtidig som huden blir blank på overflaten, og så blir huden sår, snål og får kviser. Matis sine milde produkter gjorde underverket, og matis sin fuktmaske var en klassiker. Så også decleor sin harmonie calm maske, den gir noe fukt, og beroliger voldsomt.

Tenk på hvilke produkter du brukte i påsken, og tnek på å tilføre mer fukt-spesielt om natten, mens du er i syden.

Anonymous poster hash: 10807...5e6
AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problem som deg. Huden var irritert, kvisete tørr og blank. Brukte produkter for fed hud som tørket den ut og gjorde alt verre. Sluttet å vaske ansiktet om morgenen, rensemelk om kvelden, og en god fuktighetskrem. Bruker eucerin atocontroll. Skrubber forsiktig med svamp når jeg flasser. Huden har blitt mye bedre :)

Anonymous poster hash: 2910d...a50
  • 4 uker senere...
Skrevet

Hvordan behandler du huden din? Hva slags produkter bruker du, og hvor ofte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...