Gå til innhold

Keramikk eller Corian benkeplate?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Valget står mellom kearmikk og corian, og jeg er så usikker... Liker ikke at det er så mye unaturlig i corian-benkeplatene, men på de er så flotte og har hørt at de er lette å vedlikeholde, tåler mye og er lette å reparere skulle det bli noen skader.

Egentlig har jeg vel mest lyst på keramikk, men har hørt at det ikke tåler flekker?! Noen som har keramikk eller corian, og kan fortelle litt om de er fornøyde... + og - osv....?

Anonymous poster hash: c6aa8...a03
Gjest Gjesp
Skrevet

Jeg har hvit corian og er kjempefornøyd med den. Er både pen og lett å holde ren.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hvit corian og er kjempefornøyd med den. Er både pen og lett å holde ren.

Blir det lett riper og hakk i den? Og tåler den varme? :)

Gjest Gjesp
Skrevet

Blir det lett riper og hakk i den? Og tåler den varme? :)

Jeg setter aldri varme gryter og panner rett på benkeplaten. Det tror jeg ikke man skal gjøre på noen plater.

Det er blitt bittesmå nesten usynlige riper som man ser fra spesielle vinkler - men hakk er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det blir flekker på keramisk benkeplate? Har ikke hørt om det før...

Anonymous poster hash: 42846...5c0

Skrevet

Den keramiske får ofte litt skjolder. Sjekk med HTC, de har en plate type som er samme som korean, men kommer i litt flere farger. De er jo geniale hvis du skader de. Så for du alltid reparert.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å pusse opp og har vært hos to kjøkkenforhandlere for å få tips. De har begge frarådet Corian, det er pent å se på, men får fort riper og er egentlig dyrt i forhold til hva man får. Skal man ha vask i samme materiale er det kult da. Sømløst er bra. Jeg kommer til å velge en komposittstein, fås i all verdens nyanser og er veldig holdbart.

Anonymous poster hash: b16e0...cb7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder på å pusse opp og har vært hos to kjøkkenforhandlere for å få tips. De har begge frarådet Corian, det er pent å se på, men får fort riper og er egentlig dyrt i forhold til hva man får. Skal man ha vask i samme materiale er det kult da. Sømløst er bra. Jeg kommer til å velge en komposittstein, fås i all verdens nyanser og er veldig holdbart.

Komposittstein er stilig syns jeg! Men er det veldig tungt?

AnonymBruker
Skrevet

Komposittstein er stilig syns jeg! Men er det veldig tungt?

Ja, det er et tungt materiale, men ikke så tungt som ren granitt. Bare nesten. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...