Gå til innhold

Når spørsmålet kommer - "Hvor lenge har du vært singel?"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 30 som stort sett har vært singel hele livet, hadde et kort forhold på under ett år på rundt 8 år siden, ellers har det bare vært småflørter og dater, mannfolk som har rømt så fort jeg har spurt hva det er vi har, om det begynner å ligne på noe i nærheten av forhold.

Jeg møter nye jevnlig via nettdating og Tinder (hyggelige folk, men ingen klaff med noen av dem foreløpig, dessverre, så jeg er fortsatt på utkikk), og noen av dem lurer på hvor lenge jeg har vært singel. Hittil har jeg rodd meg litt unna og svart noe vagt som "en god stund", men vet ikke hvor lenge det går før jeg må si noe mer konkret. Er litt redd for at noen vil tenke at det er noe galt med meg, siden jeg har vært singel i nesten 10 år og egentlig ikke har noen lengre forhold bak meg. Er det noen som har noen erfaringer med hva man kan si, uten at noen skal tenke i de baner? Eller skal man bare svare helt ærlig på slike spørsmål?

Det er jo så klart ikke noe galt med meg, det er jo bare det at jeg ikke har møtt noen jeg tenker det er verdt å fortsette å date/gå inn i forhold med. Og de mannfolka jeg kunne tenkt meg forhold med, de har kuttet ut meg. Så jeg har vel kanskje bare vært uheldig? :)

Anonymous poster hash: ce330...2fe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet hvordan TS har det, for har det sånn selv. Når noen spør meg hvor lenge jeg har vært singel, svarer jeg så vagt som mulig, men ikke uriktig. Spør noen meg om tidligere forhold/erfaringer svarer jeg stort sett KUN om det jeg blir spurt om, men uten å utdype. Er heller ikke den som tar opp slike temaer i utgangspunktet.

AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig aldri mottatt det spm., selv om jeg er singel. Jeg var på en date med en fyr og han spurte om jeg kom nylig ut av et lengre forhold og jeg sa at jeg datet en for noen måneder tilbake men at det ble slutt da og da.

Det at man er singel over lenger tid er ikke seg selv et negativt tegn - mange har fokusert på utdannelse, jobb, reise og annet i tyveårene og som regel latt det begrense seg til casual dating, noen middager o.l.

Men det er jo ikke helt tilfellet for deg her, du sier jo selv at du har truffet menn men at de stikker etterhvert. Ergo er det noe galt med mennene du treffer eller at du ikke helt klarer å nå opp personlighetsmessig. Jeg tenker også at det er en grunn til at flere menn helt konkret lurer på når ditt siste forhold var - det er nok noe som inspirerer dem til å stille spm. Det burde du kanskje tenke litt over, om hva du utstråler som ikke helt kommuniserer at du er utrustet til, typen til, eller interessant for forhold.

Treffer du menn utenom apper og nettet?

Anonymous poster hash: 05f90...bb2
AnonymBruker
Skrevet

Men det er jo ikke helt tilfellet for deg her, du sier jo selv at du har truffet menn men at de stikker etterhvert. Ergo er det noe galt med mennene du treffer eller at du ikke helt klarer å nå opp personlighetsmessig. Jeg tenker også at det er en grunn til at flere menn helt konkret lurer på når ditt siste forhold var - det er nok noe som inspirerer dem til å stille spm. Det burde du kanskje tenke litt over, om hva du utstråler som ikke helt kommuniserer at du er utrustet til, typen til, eller interessant for forhold.

Treffer du menn utenom apper og nettet?

Når ikke opp personlighetsmessig? Skal det ikke liksom være noen for alle der ute da? Man er jo bare seg selv, og for min del så tror jeg at jeg blir sett på som en selvsikker, utadvendt, blid og omtenksom person.

Det er vel heller ikke det at det er så innmari mange som spør om hvor lenge jeg har blitt singel - det er vel et par som har spurt om det, men ikke på langt nær alle, snarere tvert i mot. Tror vel ikke det har så mye med meg personlig å gjøre at noen spør om det, at jeg utstråler det ene eller det andre, det er vel heller for å kartlegge litt hvordan personens datinghistorie og den slags er, siden man jo møter til date for å se om det er noe forholdspotensial der? Spørmålet kommer jo ofte i sammenheng med hvor lenge jeg har vært på Tinder, om jeg har møtt mange derfra, osv. (som jeg svarer like vagt på)

Jeg er åpen for å møte folk utenom apper og nettet og slikt, men det har ikke vært noe særlig hell med det foreløpig.

Men uansett - dette blir nok litt på siden av det jeg egentlig lurte på om noen hadde noen erfaringer med - hva sier man når dette blir tema, når man har vært såpass lenge singel som dette? Svarer man ærlig?

TS

Anonymous poster hash: 5c4e7...144

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25 og har alltid vært singel. Har ikke blitt spurt av gutter og plumper ikke ut med det, men er absolutt ikke noe jeg føler jeg må forsvare. Hvis det skulle komme opp ville jeg nok sagt at jeg har prioritert ting som reising, utdanning i utlandet og ikke vært så veldig på aktiv leting.

Anonymous poster hash: 3bd50...49f
Skrevet

Kan du ikke bare si det som det er??

AnonymBruker
Skrevet

Men uansett - dette blir nok litt på siden av det jeg egentlig lurte på om noen hadde noen erfaringer med - hva sier man når dette blir tema, når man har vært såpass lenge singel som dette? Svarer man ærlig?

TS

Anonymous poster hash: 5c4e7...144

Personlig ville jeg svart oppriktig om jeg ble spurt "jeg dater - er åpen for å finne den rette men er ikke i et forhold bare for å være det".

Skrevet

Kan du ikke bare si det som det er??

Kanskje fordi at man er redd for at svaret skal være et turn off for den andre parten? Hvordan reagerer man om man får høre at daten ikke har vært i et forhold på 10-15 år for eksempel? Hvilke tanker gjør man seg om personen, og det å fortsette å date han/henne?

• Liker 1
Skrevet

Kanskje fordi at man er redd for at svaret skal være et turn off for den andre parten? Hvordan reagerer man om man får høre at daten ikke har vært i et forhold på 10-15 år for eksempel? Hvilke tanker gjør man seg om personen, og det å fortsette å date han/henne?

Vel, man kan tenk sitt uansett da, har personen foran deg 2-4 forhold bak seg og barn i de alle sammen på de årene, så blir det veldig for mye bagasje for meg. Så det og ha vært i forhold/ikke ha vært iforhold de siste årene kan slå begge veier.

Skrevet

Vel, man kan tenk sitt uansett da, har personen foran deg 2-4 forhold bak seg og barn i de alle sammen på de årene, så blir det veldig for mye bagasje for meg. Så det og ha vært i forhold/ikke ha vært iforhold de siste årene kan slå begge veier.

Det du beskriver er jo ganske ekstremt da, om man har 2-4 forhold bak seg, og barn med alle. Det blir jo nesten motpolen til mitt scenario. Og hvis ditt scenario blir for mye, hva er da motpolen?

I mitt hode så tenker jeg at hvis en jente som jeg er interessert i skal finne ut det om meg, så begynner hun å tanke hva f*** hun gjør med meg, siden ingen andre vil ha meg. Det gjør meg passiv, tilbakeholdende og redd.

Skrevet

Det du beskriver er jo ganske ekstremt da, om man har 2-4 forhold bak seg, og barn med alle. Det blir jo nesten motpolen til mitt scenario. Og hvis ditt scenario blir for mye, hva er da motpolen?

I mitt hode så tenker jeg at hvis en jente som jeg er interessert i skal finne ut det om meg, så begynner hun å tanke hva f*** hun gjør med meg, siden ingen andre vil ha meg. Det gjør meg passiv, tilbakeholdende og redd.

Det jeg skrev, ilag med 2-4 forskjellige de siste 10-15 årene og barn med de alle sammen.

Skrevet

Det jeg skrev, ilag med 2-4 forskjellige de siste 10-15 årene og barn med de alle sammen.

Ja, men det jeg mente var at hvis ditt eksempel var et turn off, er da mitt eksempel også det?

Beklager om det var dårlig formulert. :-)

Skrevet

Ja, men det jeg mente var at hvis ditt eksempel var et turn off, er da mitt eksempel også det?

Beklager om det var dårlig formulert. :-)

Har du vært singel lenge??? Nei, det gjør ingenting.

Gjest nilsson
Skrevet (endret)

Helt normalt.

Generelt kan man si at: Utfordringssøkende ikke vil gå for en partner de ikke er fornøyd med, mens trygghetsøkende vil raskt gå inn i et forhold.

Personlighet har også mye å si: Noen forelsker seg ofte, mens andre forelsker seg sjelden (eller aldri). Noen knytter seg fort til andre, mens andre bruker lang tid. Andre foretrekker rett og slett å være alene.

Det er selvfølgelig en rekke andre faktorer som spiller inn.

Endret av nilsson
  • Liker 2
Skrevet

Har du vært singel lenge??? Nei, det gjør ingenting.

15 år omtrent.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mer ned på de som ikke klarer å være single en stund mellom forholdene sine, enn de som har vært single lenge/ alltid.

Anonymous poster hash: cb8ee...39b
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ingen spør meg noensinne om hvor lenge jeg har vært single. Tror kanskje de fleste jeg møter allerede skjønner hva jeg kommer til å svare, innen de spør. Eller så er de ikke interesserte. Blir ikke noe bedre av det.

Endret av Trygve81
  • Liker 1
Gjest nilsson
Skrevet

"Hvem faen bryr seg" er det beste svaret på det spørsmålet.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å vær ærlig i hvert fall. Du får kanskje lettere skuldre om du ser at du ikke har noe å skamme deg over. Ganske mange som går single lenge.

Anonymous poster hash: 85768...b51
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forteller sannheten. Det er riktignok ikke 10 år ennå, men godt over halvparten av 10 år.

Så mitt svar ville bli: "Det siste seriøse og stabile forholdet jeg var i tok slutt for X år siden. Etter det har det bare vært et par veldig korte forhold/flørter som ikke hadde noen fremtid".

For meg er det en fordel om den jeg er interessert i ikke kom ut av et langt forhold det siste året i alle fall... eller kanskje de siste 2 årene. Da er det ofte litt turbulens og gjerne minst en part som ikke er helt ferdig med forholdet eller at de vingler frem og tilbake. Hadde ikke regaert negativt på om en mann jeg datet ikke hadde vært i noe seriøst forhold de siste årene i det hele tatt og det samme tror jeg menn tenker. Mange liker tanken på å være den første (på lang tid).

Anonymous poster hash: 2f8b5...32b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...