AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Driver å skal gå ned noen kg, 7-8.. Holder meg helt unna snop og snaks nå, og har erstattet dette med te. Drikker den vanilla chai fra twinings. Elsker te, og drikker ganske mange kopper om dagen. Er dette helt greit å drikke? Har suketter og litt ekstra lett melk i den. Drikker ikke melk utenom i teen min.. Anonymous poster hash: eade9...8ef
FantasDick Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Jeg drikker i perioder ganske mye te, kan ikke se noen negative effekter ved det så lenge du ikke pøser på med sukker, som mange gjør. Jeg er gravid så jeg drikker kun koffeinfri te, det kan være verdt å tenke på koffeininnholdet om du drikker veldig mye.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Ja, helt ok. Drikker man "sjuhundreogførti" liter te om dagen kan selvfølgelig den melkeskvetten utgjøre noen kalorier etterhvert, men jeg tviler meget sterkt på at du drikker så mye at det har særlig mye å si. Koffein er bare sunt i normale mengder, så det eneste negative må være at fargestoffene i mørk te kan misfarge tennene over tid. Det er jo da ikke usunt, bare et rent estetisk problem, og det skal en del til. Anonymous poster hash: 17190...f54
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Ja, helt ok. Drikker man "sjuhundreogførti" liter te om dagen kan selvfølgelig den melkeskvetten utgjøre noen kalorier etterhvert, men jeg tviler meget sterkt på at du drikker så mye at det har særlig mye å si. Koffein er bare sunt i normale mengder, så det eneste negative må være at fargestoffene i mørk te kan misfarge tennene over tid. Det er jo da ikke usunt, bare et rent estetisk problem, og det skal en del til.Anonymous poster hash: 17190...f54 Regner med den melka utgjør ca 2-3dl pr dag😊 det bør jeg vel ha i meg uansett, så da drikker jeg med god samvittighet👍Anonymous poster hash: eade9...8ef
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 Grønn og svart te kan redusere jernopptak, så disse drikkes helst minst en time etter store måltid. Chai bruker vel å ha svart te i seg? Suketter kan skape litt søtsug og mathunger, så kan være en fordel å prøve å bli vant til te uten. Anonymous poster hash: a97a1...ceb
Nutz Skrevet 6. april 2015 #6 Skrevet 6. april 2015 Jeg drakk også sinnsyke mengder te før, med 3-4 suketter per kopp, men jeg måtte slutte av to grunner: 1 - sukettene gav meg utrolig mye luft i magen 2 - jeg måtte på do HELE tiden og det gikk utover både jobb og nattesøvn hehe. Jeg måtte ta 3-5 turer til badet hver eneste natt. Ikke gøy. Ellers er vel te en helt grei ting å drikke, så lenge man passer på hva man putter i teen. Endel te som selges i ferdigposer inneholder jo små mengder sukker, det er kanskje noe å tenke på hvis du slanker deg. Ellers sier jeg kjør på, kos deg!
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 Grønn og svart te kan redusere jernopptak, så disse drikkes helst minst en time etter store måltid. Chai bruker vel å ha svart te i seg? Suketter kan skape litt søtsug og mathunger, så kan være en fordel å prøve å bli vant til te uten.Anonymous poster hash: a97a1...ceb Jeg opplever det litt motsatt, at med sukettene i teen, så holder jeg søtsuget i sjakk😬 Men av stevia får jeg et utrolig søtsug! Anonymous poster hash: eade9...8ef
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #8 Skrevet 6. april 2015 Jeg drakk også sinnsyke mengder te før, med 3-4 suketter per kopp, men jeg måtte slutte av to grunner: 1 - sukettene gav meg utrolig mye luft i magen 2 - jeg måtte på do HELE tiden og det gikk utover både jobb og nattesøvn hehe. Jeg måtte ta 3-5 turer til badet hver eneste natt. Ikke gøy. Ellers er vel te en helt grei ting å drikke, så lenge man passer på hva man putter i teen. Endel te som selges i ferdigposer inneholder jo små mengder sukker, det er kanskje noe å tenke på hvis du slanker deg. Ellers sier jeg kjør på, kos deg! Scannet strekkoden med lifesumappen, og den sa at en kopp hadde 8 kalorier😊 Så da er det vel ikke så mye sukker i den.. Anonymous poster hash: eade9...8ef
Nutz Skrevet 6. april 2015 #9 Skrevet 6. april 2015 Det er sant, men det er ikke lenge siden tv2 hjelper deg eller hvem det nå var, sjekket det faktiske innholdet i tepakkene opp mot det som stod på innholdsfortegnelsen og testene viste at det var tilsatt sukker i te posene uten at dette var opplyst om på pakken. Nå er det snakk om bittesmå mengder kalorier her, men likevel greit å være obs på Personlig holder jeg meg til te i løs vekt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå