Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg lurer på om noen her er interessert i å bli med på en tråd med ENKLE tips for oss om er elendige på å ordne og style håret, ikke er særlig flinke på fancy hårfrisyrer og ikke egentlig gidder å bruke så mye tid på sånt.

Selv har jeg ganske langt hår. Tjukt, stritt og glatt, noe som gjør det vanskelig å få det til å se bra ut. Ender alt for ofte opp med en hestehale, og det ser jo ikke spesielt pent ut. Jeg har ikke tid til å bruke en halvtime på håret om morgenen, så jeg er ute etter lure triks og enkle frisyrer som holder hele dagen. :)

I en annen tråd her inne fant jeg dette tipset for å få bølgete hår:

Supersmart med ting man kan gjøre dagen før! :tommel:

Håper dere som er flinke på hår vil dele kunnskap, og at dere som er like håpløse som meg kan dele deres nødtips. :)

Anonymous poster hash: 1a9b8...549
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg kan disse kan alle klare det :-D mine veldig enkle hår stylinger er:

1. Ta håret i en hestehale og så fiskeben flette det, bruker ca. 7-10 min. På det

2. når jeg har krøller fra dagen før tar jeg ofte halve håret opp teaser toppen for volum bruker 2 min.

3. ta håret i hestehale men siste gang gjennom hårstrikket tar jeg halve håret inn og deler sirkelen som blir til hver side og tar resten av håret og fester det i midten med hårspenner og vips det er en sløyfe av hår 4-6min

4. Fletter håret i forskjellige flettestiler til ene siden av hodet mitt 2-10 min.

5. Flette en tynn flette på hver side av tinningen og ta over pannen eller hodet of feste på andre siden 3-5 min.

6. Dele håret på midten, flette på hver side og ta over hodet og feste på andre siden (milkmaid braid) 5min.

Ett tips er også å bare ta en blomst, sløyfe eller ekstra fine hårspenner for å piffe opp håret litt, veldig enkelt men ser automatisk mye finerer ut :-D og første gang kan det ta litt lenger men det er lett å lære seg å bli raskere

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg kan disse kan alle klare det :-D mine veldig enkle hår stylinger er:

1. Ta håret i en hestehale og så fiskeben flette det, bruker ca. 7-10 min. På det

2. når jeg har krøller fra dagen før tar jeg ofte halve håret opp teaser toppen for volum bruker 2 min.

3. ta håret i hestehale men siste gang gjennom hårstrikket tar jeg halve håret inn og deler sirkelen som blir til hver side og tar resten av håret og fester det i midten med hårspenner og vips det er en sløyfe av hår 4-6min

4. Fletter håret i forskjellige flettestiler til ene siden av hodet mitt 2-10 min.

5. Flette en tynn flette på hver side av tinningen og ta over pannen eller hodet of feste på andre siden 3-5 min.

6. Dele håret på midten, flette på hver side og ta over hodet og feste på andre siden (milkmaid braid) 5min.

Ett tips er også å bare ta en blomst, sløyfe eller ekstra fine hårspenner for å piffe opp håret litt, veldig enkelt men ser automatisk mye finerer ut :-D og første gang kan det ta litt lenger men det er lett å lære seg å bli raskere

Takk for fine tips! :D

Nummer 6 skjønte jeg ikke helt. :P

Skrevet

Takk for fine tips! :D

Nummer 6 skjønte jeg ikke helt. :PAnonymous poster hash: 1a9b8...549

Google milkmaid braid. Den frisyren er så søt :D

AnonymBruker
Skrevet

Google milkmaid braid. Den frisyren er så søt :D

Gjorde det, men det så ut som det var en del forskjellige måter å gjøre det på. Får teste det ut en gang. :) Veldig fint!

Skrevet

Jeg synes en fin variant av hestehalen er å dele den i to og krølle delene! Og gjerne sette på en pen pynt! Tar max 5 minutter lenger enn vanlig hestehale, supert for syvsovere som meg :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

http://www.thesmallthingsblog.com/hair/Her er det masse, med videoer. Noen er litt kompliserte, men de fleste er helt overkommelige.

Der var det mye fint! Takk for tips :) Jeg er blitt skikkelig inspirert til å ordne frisyrer hver dag.

Dere andre med glatt hår, bruker dere noe i håret før dere fletter/setter opp? Føler det glir så fort ut - håret mitt er tungt også. Men jeg liker egentlig ikke følelsen av skum, spray og annet "kliss" i håret.

Et annet spørsmål - hvor kjøper dere hårstrikk, spenner, pynt og sånt?

Skrevet (endret)

Der var det mye fint! Takk for tips :) Jeg er blitt skikkelig inspirert til å ordne frisyrer hver dag.

Dere andre med glatt hår, bruker dere noe i håret før dere fletter/setter opp? Føler det glir så fort ut - håret mitt er tungt også. Men jeg liker egentlig ikke følelsen av skum, spray og annet "kliss" i håret.

Et annet spørsmål - hvor kjøper dere hårstrikk, spenner, pynt og sånt?Anonymous poster hash: 1a9b8...549

Jeg har helt stritt glatt hår. Den eneste strikken som sitter på mitt hår et blax sine. De små gummistrikkene. Lurer på det samme som deg når det kommer til produkter. Liker heller ikke følelsen av skum osv i hodebunnen. Når jeg køller håret bruker jeg ghd sin curl hold spray. Den får krøllene til å sitte lenge, men har ikke prøvd noen volumprodukter jeg er fornøyd med enda :/ Endret av Lady

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...