sommerbrud04 Skrevet 20. august 2004 #1 Skrevet 20. august 2004 Vi har fått overført mange digitale bilder fra venner og kjente som tok bilder i bryllupet vårt. Jeg har sittet mange timer og sortert ut de vi vil fremkalle og sånn... I kveld kræsja harddisken, og alle bildene forsvant!! Nå får vi bare håpe at folk ikke har slettet bildene fra kameraene ennå.. for det var mange bra bilder der!!
~*Unni*~ Skrevet 20. august 2004 #2 Skrevet 20. august 2004 Skrekk og gru :hår: La oss håpe de ikke er slettet.... :trøste: Jeg har gjort noe lurt...lagt dem inn på VG's fotoalbum. Da har jeg backup pluss at jeg skal bare klikke meg frem til hvilke jeg vil fremkalle
Tari Skrevet 21. august 2004 #3 Skrevet 21. august 2004 Det går an å ta ut data fra c: via en zip-drive og dos selv om harddisken "kræsjer".. Hva mener du med "kræsj" forresten?
sommerbrud04 Skrevet 21. august 2004 Forfatter #4 Skrevet 21. august 2004 Vi kan jo ikke vite om den "bare" har låst seg, eller om den er fysisk ødelagt. Men det virker som om den ikke klarer lese informasjonen, at den nålen inni ikke får kontakt, for det kommer sånn klikkelyd når vi skrur på maskinen. Tar vi ut den disken, så fungerer maskinen fint! Forsvant en del ting jeg hadde lagra i forbindelse med bryllupet også, så det er litt irriterende!!! :cry: Men, jeg tror jeg får tak i de fleste bildene igjen...
jolie Skrevet 21. august 2004 #6 Skrevet 21. august 2004 Kjipt å komme som besserwisser i ettertid, men ta alltid backup på viktige ting! Håper dere får fixa det. Kanskje er det verdt pengene å ta en tur til en data-doktor? :trøste:
Elle Melle Skrevet 21. august 2004 #7 Skrevet 21. august 2004 Yahoo-briefcase er også super til å lagre ting andre steder enn på egen maskin. http://briefcase.yahoo.com/
Gjest Tex Skrevet 21. august 2004 #8 Skrevet 21. august 2004 Å guri, håper inderlig at det ordner seg for dere! klem.....
Kalas Skrevet 21. august 2004 #9 Skrevet 21. august 2004 Skrekk og gru, stakkars dere. *Minne seg selv på å ta kopier av bildene*
ragsan Skrevet 22. august 2004 #11 Skrevet 22. august 2004 Ville ikke anbefale å stole på Yahoo for backup, har endel bekjente som har mistet store deler data etter at yahoo nylig har hatt et datacrash - ikke briefcase, men album, riktignok, men dette er en sånn ting som det er greit å ha kontroll på sjøl. Sommerbrud04: Et firma som driver med data-recovery vil sannsynligvis kunne redde (mye av) innholdet på disken. Så for guds skyld, inntil dere får bekreftet hvorvidt dere kan få nye kopier av venner og kjente, ikke gjør noe som kan ødelegge disken (og ikke plundre form mye med å bruke den, du risikerer bare at du overskriver data fordi maskinen ikke "husker" hva som ligger hvor, og data som er overskrevet er tapt).
sommerbrud04 Skrevet 23. august 2004 Forfatter #12 Skrevet 23. august 2004 Jeg har klart å samle inn alle bildene igjen!! :-) Så nå gjenstår bare arbeidet med ny sortering.. men, det gjør ingenting, så lenge jeg har bildene!! Men, over til noe annet.. hvor lenge venter dere på fotografbildene?Vi skal ut å reise 6 mnd.. reiser 1.septemer, og håpte vi kunne plukke ut et før d! (giftet oss 7.august)
Elle Melle Skrevet 23. august 2004 #14 Skrevet 23. august 2004 Jeg mente selvfølgelig Yahoo som en backup utenfor husets fire vegger, ikke som ENESTE lagringssted. Hvis man lagrer på harddisken, på cd og på Yahoo, da begynner det å bli ganske sikkert synes jeg.
Sessa Skrevet 24. august 2004 #16 Skrevet 24. august 2004 Fotograf bildene våre tok 2 uker. Nå må vi bare sette oss ned og bestemme oss for hvilke vi skal forstørre og hvilket vi skal ha til takkekort Ble forøvrig suuuuuper fornøyd med bildene. Det var en fin seanse!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå