Gå til innhold

helligdagstillegg eller ikke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei. :)

Jobber i disse dager 10 timers skift, hvor skiftet begynner på helligdag (fra for eksempel Kl 18.00 til 04.00), og slutter på ikke-helligdag. (Feks10 timers skift fra Kl 18 på langfredag til Kl 04.00 på den natten som går over til påskeaften, og andre påskedag til tirsdag, som ikke er helligdag.)

Det jeg lurer på da, er om jeg får helligdagstillegg de timene etter Kl 00.00 når det går over til en ikke-helligdag, så lenge vakten begynte på en helligdag?

Anonymous poster hash: 9fabd...580

Videoannonse
Annonse
Gjest Tingelinling
Skrevet

Nei, det gjør du ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det gjør du ikke.

Takk for svar. :) så jeg får ikke helligdagstillegg etter Kl.00.00 da, så lenge det går over i en ikke-helligdag? Hvordan er det med fra langfredag til påskeaften da, går påskeaften som en helligdag, siden den er inneklemt?

Og er det slik at man mister natt og Helgetillegg så lenge man får helligdagstillegg?

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. :) så jeg får ikke helligdagstillegg etter Kl.00.00 da, så lenge det går over i en ikke-helligdag? Hvordan er det med fra langfredag til påskeaften da, går påskeaften som en helligdag, siden den er inneklemt?

Og er det slik at man mister natt og Helgetillegg så lenge man får helligdagstillegg?

Hos oss er det hellogdag på påskeaften (hele dagen) så regner med du får på den dagen. Men ikke natt til tirsdag.

Du mister ikke natt og helgetillegg dersom du har fastlønn. Men dersom det er ei ekstra vakt får man ikke overtid eller helgetillegget. Slik er det hvert hvor jeg jobber.

Anonymous poster hash: 582b8...b47

Skrevet

Det spørs på tariffavtalen, i hotellbransjen er det hvilken dag vakten startet på som bestemmer om det er helligdag eller ikke.

Gjest Tingelinling
Skrevet

Siden du snakker om inneklemte dager, går jeg ut fra at du jobber i offentlig sektor. Der gir hele påskeaften 133%.

Turnustillegget blir ikke trukket, men dersom man tar en ekstravakt, får man kun kveldstillegg utbetalt og ikke søndagstillegget. (Med mindre de har endret på det i løpet av de siste tariffavtalene. Jeg har ikke fulgt med på dem.)

AnonymBruker
Skrevet

takk for alle svar. :)

jobber som vekter, har ikke fastlønn. :)

Gjest Tingelinling
Skrevet

Ok. Da kan du se bort fra mine svar, da jeg slett ikke er sikker på at jeg har svart rett.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, men takker for svar allikevel. :)

kan jo forsåvidt spørre arbeidsgiver og, men syns på en måte det er litt 'frekt' å spørre om? :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...