AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Mye skriverier om krybbedød nå og jeg slenger inn et innlegg selv. Babyen min blir lagt på skulderen for å få til en rap etter ammingen. Her sovner hun som regel og vi fant faktisk ut at hun sover betraktelig mye bedre når hun får ligge på magen mor brystet vårt. Men så var det dette med krybbedød og det å alltid skulle sove på ryggen. Indikerer denne sovemåten en risiko for krybbedød? Anonymous poster hash: 02fdb...616
Glitnir Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Det er ikke noe problem når dere er våkne og følger med på henne.
Gjest Ravna Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 (endret) . Endret 18. januar 2018 av Ravna
Mus-Katt Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Bare pass på at barnet ikke blir overopphetet med både kroppsvarme? Dyne/pledd osv. Prøv evt bæretøy, så har dere også hendene fri.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 Ikke noe problem. Bare ikke sove på magen alene uten observasjon. Mageleie er bra under observasjon også når de er våkneAnonymous poster hash: 9f32a...820
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #6 Skrevet 6. april 2015 det med mageleie og økt krybbedødsrisiko fant de ut mellom mitt første og andre barn,men det hadde aldri blitt søvn på meg om jeg bare skulle ha barna sovende på magen bare når jeg selv kunne vere våken og følge med, jeg hadde magesovere, ikke en men tre, og mor selv er magesover og selv som gravid sov jeg på magen støttet med puter under magen over magen og over meieriet så lenge som jeg kunne, med første var det hele svangerskapet , med andre var det til siste uka og med tredje til siste to ukene, selv i dag mellom 20 ofg 30 år senere er vi alle sammen fortsatt magesovere, men prøv å se om du kan få barnet ditt til å ville sove på siden eller ryggen om det er noe som er til bekymring for deg, kanskje først i vogn på trilletur Anonymous poster hash: deb29...8a9
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 det med mageleie og økt krybbedødsrisiko fant de ut mellom mitt første og andre barn,men det hadde aldri blitt søvn på meg om jeg bare skulle ha barna sovende på magen bare når jeg selv kunne vere våken og følge med, jeg hadde magesovere, ikke en men tre, og mor selv er magesover og selv som gravid sov jeg på magen støttet med puter under magen over magen og over meieriet så lenge som jeg kunne, med første var det hele svangerskapet , med andre var det til siste uka og med tredje til siste to ukene, selv i dag mellom 20 ofg 30 år senere er vi alle sammen fortsatt magesovere, men prøv å se om du kan få barnet ditt til å ville sove på siden eller ryggen om det er noe som er til bekymring for deg, kanskje først i vogn på trilletur Anonymous poster hash: deb29...8a9 For en lang setning! Punktum hadde hjulpet på for leseopplevelsenAnonymous poster hash: a8268...496 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #8 Skrevet 6. april 2015 Min første sov mye på brystet mitt. Men jeg satt jo, bare lent litt bakover, og jeg fulgte med på henne. Dette var jo bare på dagtid. Da var jeg jo selv våken. Anonymous poster hash: 5a192...044
Papirfly Skrevet 6. april 2015 #9 Skrevet 6. april 2015 Jeg var også redd for dette. Mitt barn trengte nærkontakt døgnet rundt de første tre månedene og foretrakk å sove i mageleie på brystet mitt hele dagen. Men i følge samtale med både jordmor og lege, skal du ikke være redd for krybbedød dersom: 1. Du selv er våken eller bare tar kortere blunder mens barnet sover på brystet ditt. 2. Passer på at baby ikke blir for varm. Gjerne vær såpass tynt kledd selv også, at barnet kan kjenne hjertet ditt slå. 3. Pass på at barnet har frie luftveier hele tiden og får godt med frisk luft. 4. Summen av pusten din, lyder i rommet og bevegelsene du gjør, vil gjøre at babyen ikke sover så tungt som den hadde gjort i en vugge. Derfor er også krybbedød mindre sannsynlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå