Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en kvinne på 42 år som leter etter min neste hverdagsparfyme. Blir gal av å gå å lukte på vilkårlige flasker i parfymeriene. Trenger noen tips som utgangspunkt....

Jeg liker ikke parfymer med utpreget blomsterlukt, eller som er for søte. Jeg vil heller ikke ha en tung parfyme. Som type er jeg ganske ujålete, bruker ikke mye sminke og lite smykker. Kler meg som regel i jeans og genser eller skjorte/bluse til daglig. Min bestemor kaller meg "et naturbarn", som kan gi en pekepinn på min personlighet. Liker å være ute i naturen, og elsker regnvær.

Hvis du er samme type som meg, eller kjenner noen som er det, og vet akkurat hva slags lukt jeg bør gå for - ja, da trenger jeg din hjelp :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å droppe parfyme? Da lukter du langt bedre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Narciso Rodriguez For Her

Anonymous poster hash: 14b54...077
AnonymBruker
Skrevet

Hva med oljer eller "naturlige" parfymer? Både Body Shop og Helios har noen gode. Kan det være noe for deg?

Selv bruker jeg coco mademoiselle av Chanel men det blir kanskje litt vel heftig for deg?

Anonymous poster hash: 14bf2...254

Skrevet

Jeg er nok ganske lik deg som type. Min favoritt har i flere år vært Escale à Portofino fra Dior.

o.3291.jpg

En annen som jeg prøvesnuste på en tax free for ikke lenge siden er For Women fra Jimmy Choo. Tror den kommer til å bli neste favoritt...

nd.10573.jpg

AnonymBruker
Skrevet

dufter og parfymer må prøves over noen timer da duften utvikler seg over tid på huden, dufter som jef syns er gode mens jeg snuser på korken kan bli helt grusomme på huden min mens den samme duften kan på en venninne av meg bli helt nydelig,<br />mitt råd er å prøve en og en duft med bittlitt på ene handleddet slik at du kan snuse på utvklingen over de neste fem-seks timene, men stikner den med en gang du har fått den på er det bare å vaske bort og finne en annen å prøve, og ikke fall for fristelsen å prøve en annen duft på det andre handleddet for da får du en miks av de duftene når du snuser på den ene fordi duftstoffene sprer seg på og rundt deg

Anonymous poster hash: 35513...16a

Skrevet

Jeg er en kvinne på 42 år som leter etter min neste hverdagsparfyme. Blir gal av å gå å lukte på vilkårlige flasker i parfymeriene. Trenger noen tips som utgangspunkt....

Jeg liker ikke parfymer med utpreget blomsterlukt, eller som er for søte. Jeg vil heller ikke ha en tung parfyme. Som type er jeg ganske ujålete, bruker ikke mye sminke og lite smykker. Kler meg som regel i jeans og genser eller skjorte/bluse til daglig. Min bestemor kaller meg "et naturbarn", som kan gi en pekepinn på min personlighet. Liker å være ute i naturen, og elsker regnvær.

Hvis du er samme type som meg, eller kjenner noen som er det, og vet akkurat hva slags lukt jeg bør gå for - ja, da trenger jeg din hjelp :wink:

Jeg tror du vil like denne.

Skrevet

Huff, den tror jeg virkeliiiig ikke vil passe!

Anonymous poster hash: 2c9fb...fe3

Hmm, den er frisk og god. ingen blomsteduft.

AnonymBruker
Skrevet

Hmm, den er frisk og god. ingen blomsteduft.

Men dette er "fjortis-parfyme". Alle mellom 15-20 år bruker jo den.

Skrevet

Hva gjør det for noe da???

Skrevet

Tror jeg også. Jeg brukte den tidligere og den er i samme kategori som de jeg har nevnt ovenfor.

(Enig i at "fjortisparfyme" ikke holder som innvending. Jeg var over 40 og den luktet godt likevel :ler: )

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Huff, den tror jeg virkeliiiig ikke vil passe!

Anonymous poster hash: 2c9fb...fe3

Men du er ikke TS som spurte etter tips til noe som kan være i den kategorien hun ser etter.

At du personlig ikke ville like den er jo din preferanse, ikke TS sin.

Den minner om en Siciliansk sommer med frukt og friske naturdufter, - absolutt verd å sjekke.

Husk at hver enkelt duft vil dufte individuelt på hvert enkelt menneske.

Ellers, og denne vet jeg ikke om er å få i Norge, kan muuligens Perle de Mousse Ann Gerard for women være verd å prøve på huden og bruke noen timer på å evaluere?

AnonymBruker
Skrevet

61821W.jpg14-33654-toaletni-voda-escada-especially

Anonymous poster hash: c8150...9e1
AnonymBruker
Skrevet

Clean Rain elsker jeg! Det er min hverdagsparfyme :)

Anonymous poster hash: 3bfb9...6fd
Skrevet

Nei, det stemmer ikke.

Og jeg har den selv, og den innfrir faktisk de kravene du setter :)

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ike gjøre som Petter foreslår, dropp parfyme til hverdags?

Bruk en deo med duft ?

Anonymous poster hash: bbde6...fb6

Gjest Happyface87
Skrevet

Light Blue er ikke en naturlig og god duft syns jeg. Jeg syns den er litt skrikende, på en måte. Dessuten bruker jo så mange den?! Jeg aner ikke hvorfor. Jeg tror TS ville passe best med noen deilige oljer eller kanskje en parfyme fra Clean, som noen anbefaler her. Light Blue er jo en veldig parfyme-parfyme som gjør mye ut av seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...