AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #1 Skrevet 5. april 2015 Hei. Jeg trenger litt hjelp her. Jeg hadde en dame som bodde rett i nærhten, og nå har hun flyttet uten og ta meg seg kattene sine!! Dette kaller jeg dyremisshandlig. Hun burde ikke hatt katt i det hele tatt. Hvem er det som kan gjør noe sånt? Dit hun flyttet er en leilighet helt på toppen, 4.etasje, om hun kunne ha katt der vet jeg ikke, men tenker at det derfor hun har dratt fra kattene sine? Der hun bodde før var en kommune leilighet som det ikke en gang var lov med katt. Her om dagen når jeg gikk forbi huset, så sto den ene katten og skrek og ville inn i det huset damen har flyttet fra. Jeg synes så synd på katten at jeg dro ned på butikken og kjøpte en boks med kattemat og ga mat til han, og da ble stille. Og den var kjempe sulten. Har ikke sett katten på flere dager. Ikke bare 1 katt hun har reist ifra. Men 4 stykker etter ryktene. Jeg har selv bare sett 2 av kattene som hun hadde. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre, om jeg skal gå videre med saken eller om jeg tatt kontakt med dama og sagt at kattene hennes går rundt i nabolaget? Dette er en dame som jeg ikke vil bli uvenn med, hun er ellers veldig snill dame. Men å reise fra dyra sine på denne måten, ja da blir jeg irritert!!! Er ikke bare meg som har lagt merke til dette, flere i nabolaget har også lagt merke til dette. Håper noen der uten kan gi meg tips eller råd om hva jeg skal gjøre videre. Anonymous poster hash: 4850e...0ea
Amberleaf Skrevet 5. april 2015 #2 Skrevet 5. april 2015 Ring Dyrebeskyttelsen der du bor. Sånne folk som din tidligere nabo skulle vært straffa. Ja til dyrepoliti!! 17
Kontormus Skrevet 5. april 2015 #3 Skrevet 5. april 2015 Ja, ring den lokale Dyrebeskyttelesen. Hvis de ikke kan hjelpe, så vet de sikkert noen som kan. Og siden damen er kjent kan det hende hun får en anmeldelse på seg. For det hun har gjort er ikke lov. 2
Nefarian Skrevet 5. april 2015 #4 Skrevet 5. april 2015 Ta kontakt med damen på en "pen" måte, og fortell at du er bekymret for kattene. Viktig at du får vite hva hun har tenkt/om hun har tenkt, før du går videre. Kanskje hun har forsøkt å ta med kattene til sin nye leilighet, men at det ikke fungerer? Kanskje hun vil nekte for at kattene egentlig er hennes? Aner ikke, men spør du på en skikkelig måte vil hun vel forklare deg hva som har skjedd. Hvis dine mistanker er riktige må du ringe til dyrebeskyttelsen, kattens vern eller til en lokal forening som tar seg av hjemløse katter. Kjempefint at du gir kattene litt mat og holder et øye med de inntil videre, så får vi håpe noen har tid og mulighet til å ta seg skikkelig av de så fort som mulig. 2
Gjest Lille-pus Skrevet 5. april 2015 #5 Skrevet 5. april 2015 Dette er en slik sak hvor jeg støtter å ringe hhv. en av de frivillige organisasjonene, men kanskje også å ta kontakt med damen og høre hva hun tenker om at kattene nå er hjemløse. Jeg sier kanskje fordi det kommer an på hvor rolig og nøytralt du klarer å snakke med henne. Kanskje hun kan hjelpe med å informere om antallet, og om de alle er tamme, - og om de er chip'et og skal omplasseres (ikke enkelt for voksne katter, og jo eldre de blir jo vanskeligere) så må hun skrive eierskapet over på den frivillige organisasjonen som tar dem inn til omplassering. - hvis ikke så er hun fremdeles kattenes rettmessige eier og kattene kan ikke få skiftet eier. Samtidig ville det være en fordel med chip da en reaksjon fra ett av myndighetsorganene ville kunne fastslå eierskapet ved chip. Takk for at du gav en sulten og plutselig hjemløs stakkar noe å spise, TS. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #6 Skrevet 5. april 2015 Har hun flyttet langt unna? Kan det være at kattene har rømt tilbake til det gamle hjemmet fordi de ikke har blitt kjent der de bor enda? Anonymous poster hash: df9cf...98d 6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Takk for raske svar! . Å ta kontakt med damen er noe jeg ikke gjør. Hun har gjort dette med vilje, det er jeg nesten helt helt sikker på. Hun sa til en nabo at hun skulle komme tilbake og sette sprøyte på kattene og ta kverken på dem. Blir veldig lei meg når folk drar fra katter sånn. Katten var i normal katte størrelse, men synes den var litt tynn. Jeg har snakket med min mor om dette, hun synes vi skal vente med og ta konakt med dyrepolti for og se hvordan katten har det. Men om jeg ser de kattene ikke har det bra, ja da ringer jeg faen meg politiet eller dyrepoliti da. Ja, jeg følte jeg måtte gi katten mat, det var min plikt til og gjøre det. Igjen, tusen takk for raske svar. Anonymous poster hash: 51540...458 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #8 Skrevet 5. april 2015 Har hun flyttet langt unna? Kan det være at kattene har rømt tilbake til det gamle hjemmet fordi de ikke har blitt kjent der de bor enda? Anonymous poster hash: df9cf...98d Ikke så veldig langt unna. Anonymous poster hash: 51540...458
fruBeist Skrevet 5. april 2015 #9 Skrevet 5. april 2015 (endret) Er du sikker på at kattene er etterlatt? Det kan jo være en mikroskopisk mulighet for at de har klart å komme seg for tidlig ut fra nytt bosted og dratt hjem igjen. Puser forstår ikke at de bor på ny plass før det har gått litt tid. Og da må de helst holdes inne. Ta en telefon til matmor og si at pusene hennes romsterer rundt sitt gamle hjem, og er forvirra fordi de ikke får kontakt med mor. Jeg tipper at du fort hører det på damen om hun har etterlatt de hvis du legger fram saken som om pusene har stukket av fra sitt nye hjem. Hvis kattene fortsatt er i området etter samtalen, så kontakt dyrebeskyttelsen eller lignende. Flott at du har lyst til å hjelpe puser i nød Endret 5. april 2015 av fruBeist
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #10 Skrevet 5. april 2015 Ts, her er det bare masse rykter og antagelser. Det er jo ingen som kan si noe om hvordan situasjonen virkelig er. Sier som flere andre her, ta rede på hvordan det virkelig ligger an, og slutt å hør på rykter. Har hun virkelig dratt ifra kattene, må du ringe dyrebeskyttelsen. Anonymous poster hash: 19596...0d1 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #11 Skrevet 5. april 2015 Hei igjen. Jeg kommer til og sjekke dette grundig opp. Etter det hun sa til en nabo, så tror jeg faktisk hun har dratt fra kattene sine. Jeg skulle veldig gjerne tatt dem med inn i huset mitt, men kan ikke gjøre det på grunn av folk her i huset er allergisk mot katt. Jeg er ikke 100% sikker, men nesten helt sikker. Men jeg tror jeg sjekke dette opp før jeg kontakter dyrepoliti. Anonymous poster hash: 51540...458
Nefarian Skrevet 5. april 2015 #12 Skrevet 5. april 2015 Takk for raske svar! . Å ta kontakt med damen er noe jeg ikke gjør. Hun har gjort dette med vilje, det er jeg nesten helt helt sikker på. Hun sa til en nabo at hun skulle komme tilbake og sette sprøyte på kattene og ta kverken på dem. Blir veldig lei meg når folk drar fra katter sånn. Katten var i normal katte størrelse, men synes den var litt tynn. Jeg har snakket med min mor om dette, hun synes vi skal vente med og ta konakt med dyrepolti for og se hvordan katten har det. Men om jeg ser de kattene ikke har det bra, ja da ringer jeg faen meg politiet eller dyrepoliti da. Ja, jeg følte jeg måtte gi katten mat, det var min plikt til og gjøre det. Igjen, tusen takk for raske svar. Anonymous poster hash: 51540...458 Det finnes dessverre ikke dyrepoliti, og mattilsynet har sjeldent kapasitet til å gjøre noe med slike saker. Det beste er å google deg frem til den lokale dyrebeskyttelsen, kattens vern eller andre som kan hjelpe hjemløse katter. 2
fruBeist Skrevet 5. april 2015 #13 Skrevet 5. april 2015 Hørte du med egne ører at hun sa at hun skulle sette sprøyte på kattene? Hvis ikke, så har du fått med deg et rykte. Det blir fort snakk på bygda i slike saker. Hør heller hva dama har å si selv. En annen sak, vann er vel så viktig som mat for pus 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #14 Skrevet 5. april 2015 Hørte du med egne ører at hun sa at hun skulle sette sprøyte på kattene? Hvis ikke, så har du fått med deg et rykte. Det blir fort snakk på bygda i slike saker. Hør heller hva dama har å si selv. En annen sak, vann er vel så viktig som mat for pus Nei jeg hørte det ikke med mine egne ører. Men det var min mor som sa det videre til meg etter at en nabo hadde sagt dette til mamma. Så det er bare et rykte, men kommer uansett til og sjekke dette opp grundig! Ja, vann er også viktig for pus . Anonymous poster hash: 51540...458
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #15 Skrevet 5. april 2015 Det finnes dessverre ikke dyrepoliti, og mattilsynet har sjeldent kapasitet til å gjøre noe med slike saker. Det beste er å google deg frem til den lokale dyrebeskyttelsen, kattens vern eller andre som kan hjelpe hjemløse katter. Okei. Jeg får bare google meg fram. Anonymous poster hash: 51540...458
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #16 Skrevet 5. april 2015 Sier som flere over, at det er kanskje en mulighet for at kattene har rømt fra sitt nye hjem og til det gamle. Min katt gjorde det, enda vi hadde han inne i 6 uker for å være sikre. Han bare rømte og rømte tilbake, etter ett år med antakelig mest stress for katten måtte vi dessverre avlive ham. Jeg tenker på ham vær dag. Anonymous poster hash: 1cbb5...70b
Fireflies Skrevet 5. april 2015 #17 Skrevet 5. april 2015 Jeg tenker at en som forlater kattene sine er ikke noen som er verdt å ha som venn. Ring henne, hvis hun har forlatt de, anmeldt henne for dyremishandlig og kontakt dyrebeskyttelsen i ditt område. Dyrepoliti er ikke kommet i gang enda, men jeg må si jeg gleder meg til det prøveprosjektet blir aktivt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #18 Skrevet 5. april 2015 Sier som flere over, at det er kanskje en mulighet for at kattene har rømt fra sitt nye hjem og til det gamle. Min katt gjorde det, enda vi hadde han inne i 6 uker for å være sikre. Han bare rømte og rømte tilbake, etter ett år med antakelig mest stress for katten måtte vi dessverre avlive ham. Jeg tenker på ham vær dag. Anonymous poster hash: 1cbb5...70b Så trist . Det er alltid trist når man mister dyr man er glad i. Som sagt, så kommer jeg til og sjekke dette opp før jeg tar kontakt med dyrebeskyttelsen. Anonymous poster hash: 51540...458 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #19 Skrevet 5. april 2015 Jeg tenker at en som forlater kattene sine er ikke noen som er verdt å ha som venn. Ring henne, hvis hun har forlatt de, anmeldt henne for dyremishandlig og kontakt dyrebeskyttelsen i ditt område. Dyrepoliti er ikke kommet i gang enda, men jeg må si jeg gleder meg til det prøveprosjektet blir aktivt. Det burde blitt kommet i gang for lenge siden, er min mening i hvertfall. Ja, du sier noe der. Hun her er en voksen dame på ca 40 år. Anonymous poster hash: 51540...458
Blod Skrevet 6. april 2015 #20 Skrevet 6. april 2015 Takk for raske svar! . Å ta kontakt med damen er noe jeg ikke gjør. Hun har gjort dette med vilje, det er jeg nesten helt helt sikker på. Hun sa til en nabo at hun skulle komme tilbake og sette sprøyte på kattene og ta kverken på dem. Blir veldig lei meg når folk drar fra katter sånn. Katten var i normal katte størrelse, men synes den var litt tynn. Jeg har snakket med min mor om dette, hun synes vi skal vente med og ta konakt med dyrepolti for og se hvordan katten har det. Men om jeg ser de kattene ikke har det bra, ja da ringer jeg faen meg politiet eller dyrepoliti da. Ja, jeg følte jeg måtte gi katten mat, det var min plikt til og gjøre det. Igjen, tusen takk for raske svar. Anonymous poster hash: 51540...458 Se hvordan katten har det, når de ikke har noe hjem? Det kan ta år før man ser på en katt at hen ikke har det bra. Ring dyrebeskyttelsen asap 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå