AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #1 Skrevet 5. april 2015 Hei! Jeg vurderer å kjøpe meg tredemølle, men problemet er at jeg bor i en blokk, og jeg tenker da at det kan bli bråk for de som bor under (og rundt?) meg. Jeg har ikke nødvendigvis tenkt å jogge på den, for det kan jeg gjøre ute. Det jeg tenker å ha den hjemme til er for å gå på mens man f. eks ser på TV. Jeg skjønner helt klart at å jogge ville utløst mye bråk og "dunking" for de som bor under meg, men tror dere at å gå på den vil være forholdsvis stille? Anonymous poster hash: e1481...5b4
Kira-delta Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Hørtes billigere ut å kjøpe en iPad som du kan se på mens du går ute Du må nesten teste, skal du lunte på mølla vil den ikke bråke så mye, men så kommer det an på hvor mye penger du legger i det og hvor solid mølla er. Kunne det kanskje vært lurere å kjøpe en ergometersykkel eller ellipsemaskin?
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Haha, ja, ikke sant! Jeg har faktisk ipad, så det kunne jeg selvfølgelig ha gjort (men det hadde vel sett utrolig dumt ut ). Grunnen til at jeg ønsker meg tredemølle er for de dagene det er dårlig vær ute eller man ikke orker å komme seg ut. Jeg er ellers veldig flink til å både gå og jogge ute! Jeg gjør egentlig "nok" av det kan man si, men tanken har streifet meg mange ganger mens jeg har ligget hjemme på sofaen, at jeg likesågodt kunne gått på en tredemølle imens. Det kunne selvfølgelig ha vært lurt, men sykkel får jeg vondt i nakken av (fordi man holder armene på rattet), og ellipsemaskin blir for "tungt" i forhold til det jeg har tenkt å bruke det til. Takk for tips uansett :-) Anonymous poster hash: e1481...5b4
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Det kunne selvfølgelig ha vært lurt, men sykkel får jeg vondt i nakken av (fordi man holder armene på rattet), og ellipsemaskin blir for "tungt" i forhold til det jeg har tenkt å bruke det til. Takk for tips uansett :-) Anonymous poster hash: e1481...5b4 Da sitter du feil/har feil avstand mellom sete og styre/feil høyde Ta med sykkelen på en sykkelbutikk og be de hjelpe deg å sette den opp riktig til deg Anonymous poster hash: 48656...ef6
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 ^ Nei, jeg har vært plaget med nakken i over 10 år og kan ikke gjøre noe som innebærer å holde armene/nakkene i samme posisjon over lang tid. Er også derfor jeg ønsker meg tredemølle, fordi det er den beste treningen for nakken min (det å gå), både i forhold til det å sykle og i forhold til å sitte i ro. Anonymous poster hash: e1481...5b4 2
Gjest Runforit Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Jeg har egen mølle. Om du velger en kvalitetsmølle samt at du kjøper tykke matter(ala sånne man bruker som underlag på kamportsentere) så vil det ikke bråke mye så lenge du spaserer på mølla. Men selv om jeg har 4 matter i høyden så hører naboene mine meg, men nå løper jeg, og da er det et helt annet trykk per nedslag av føttene enn ved spasering. Nå har jeg snakket med dem og blitt enig om at de må tåle 30 min med litt støy per dag. Hovedsaklig blir det lørdag og søndag formiddag da jeg løper før de våknet man-fre så da hører de ikke noe. Litt støy må en uansett tåle i blokk/bygård. Det beste du gjør er å kjøpe tykke matter og så prate med dem under og spørre om det er tider som passer bedre enn andre i forhold til når du tar turene(om de i det hele tatt hører det. Ta en "lydsjekk" som de vet om det så kan de si hvor mye støy det faktisk er snakk om). Er ikke sikkert de hører noe særlig om du går.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 ^ Takk for svar :-) Anonymous poster hash: e1481...5b4
ol93 Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Jeg bor i blokk og har tredemølle jeg løper på. Aldri hørt noen klager 😊
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Hva med en sittesykkel? Anonymous poster hash: acac7...9c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå