Gå til innhold

Pia Haraldsen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus
Hvis det kun dreide seg om jantelov skulle vi vel le like mye av Celina Middelfart som av Pia Haraldsen da? Som Kverula skriver' date=' man må yte noe for å få kreditt..[/quote']

Så det er selvtilliten hennes det er noe problem med? Kanskje vi skal mobbe henne ned til rett selvtillitsnivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øhh.. Selvtillit? Hvem har sagt noe om selvtillit? Jeg skrev at du må yte noe for å få kreditt. Det synes JEG Celina Middelfart gjør. Dette for å eksemplifisere at jeg ikke har noe problemer med pene unge kvinner fra en finere familie. Men å drive med Se & Hør journalistikk og flyte på at du er i slekt med den norske dronning derimot, det gir i hvertfall ikke særlig mye kreditt hos meg, uten at jeg synes det er riktig å komme drassende med den berømte janteloven av den grunn. Når du stikker frem nesen din i det offentlige rom, stiller du deg også frem til hugg. Og du er kanskje bedre rustet mot hugg hvis du har noe å komme med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Øhh.. Selvtillit? Hvem har sagt noe om selvtillit?

Du sa deg enig i Kverula som sa følgende:

[..] når man opplever at folk som FAKTISK ikke har noe å komme med lever som om de skulle vært guder.

Dama tror hun er noe. Det virker som om dere mener hun ikke skal tro det, iallfall ikke tro at hun er så mye hun tror hun er. Hva er det egentlige problemet med at hun tror hun er noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe stort problem at dama tror hun er noe - det er bare det at hun prøver å få oss andre til å tro det også! Jeg mener hun bør ha mer å slå i bordet med enn etternavnet sitt for å få anerkjennelse!

Når man velger å stille seg selv i rampelyset, så må man regne med å få reaksjoner, uten at det skal bli betraktet som "jantelov-fakter"!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du lese før du kverulerer TomKrus, jeg sa meg enig i Kverula i det følgende:

Som Kverula skriver' date=' man må yte noe for å få kreditt..[/quote']
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Nå må du lese før du kverulerer TomKrus, jeg sa meg enig i Kverula i det følgende:

Kverulerer ikke, bare svarte den siste. Så du var uenig i resten hun sa, greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TomKrus
Det er vel ikke noe stort problem at dama tror hun er noe - det er bare det at hun prøver å få oss andre til å tro det også! Jeg mener hun bør ha mer å slå i bordet med enn etternavnet sitt for å få anerkjennelse!

Når man velger å stille seg selv i rampelyset, så må man regne med å få reaksjoner, uten at det skal bli betraktet som "jantelov-fakter"!

K

Og regner med at hun takler disse reaksjonene fint. Takler dere henne like bra? Hvis nei, hvem taper på at noen irriterer seg over henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg takler PH - men det må da være lov å rette et kritisk blikk mot noen uten at man må gjøre det av misunnelse?

Hvorfor er det greit for deg å stille kritiske spørsmål til meg? :wink:

Hvem som taper på at noen irriterer seg? Ikke vet jeg. Ikke jeg, i hvertfall.

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PH må for all del tro hun er hele verden for min skyld, men jeg må også få lov til å mene at hun ikke er det, uten at jeg forventer at hun skal ta det til etterretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Tror nok jeg takler PH - men det må da være lov å rette et kritisk blikk mot noen uten at man må gjøre det av misunnelse?

Hvorfor er det greit for deg å stille kritiske spørsmål til meg? :wink:

Hvem som taper på at noen irriterer seg? Ikke vet jeg. Ikke jeg, i hvertfall.

K

Touché!

nesten for....

Jeg irriterer meg ikke over deg, og mener ikke at du ikke har noe å fare med og du dermed bør føle at du burde få mindre anerkjennelse enn det du tror du får (sånn cirka. Ble selv litt forvirret av setningen).

Det virker som ytterst få anerkjenner henne, så hva er problemet? Er det viktig at hun også vet det? Er det veldig viktig at hun skal vite at folk ikke liker henne så godt som hun muligens tror? Hva godt kommer ut av det? Skader hennes ego noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
PH må for all del tro hun er hele verden for min skyld' date=' men jeg må også få lov til å mene at hun ikke er det, uten at jeg forventer at hun skal ta det til etterretning.[/quote']

Vaskedama i blokka mi tror hun er noe. Det gjør ikke jeg. Er det greit at jeg forteller henne det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som ytterst få anerkjenner henne, så hva er problemet? Er det viktig at hun også vet det? Er det veldig viktig at hun skal vite at folk ikke liker henne så godt som hun muligens tror? Hva godt kommer ut av det? Skader hennes ego noen?

Jenta kan være snill og god som dagen er lang for alt vi vet, og ha mange kvaliteter. Men, når hun så åpenbart - ved fx ved å ha en spalt i VG - gir uttrykk for at hun har noe å bidra med i den journalistiske verden, for deretter selv bevise at hun ikke har det når pennen faktisk har truffet papiret, ja da må hun faktisk regne med å få kommentarer på det.

Hva godt kommer det ut f.x ut av at hun har denne spalten i VG, når det viser seg at hun ikke har evne til å skrive? Kanskje egoet hennes skader henne selv?

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Hva godt kommer det ut f.x ut av at hun har denne spalten i VG, når det viser seg at hun ikke har evne til å skrive? Kanskje egoet hennes skader henne selv?

K

Er det ikke en vanlig socitetsspalte da? Sjeldent jeg leser se&hør, men det er ikke akkurat journalistiske ferdigheter som slår meg først. Heller ikke ellers i VG, eller tabloid-Norge for den saks skyld.

Ja, spalten hennes er enkel og platt, men det er nå enkle og platte ting hun (og vg oftest) skriver om. Og noen nevnte i en annen tråd at det passet bedre i Mag. Kanskje man i VG ønsker at VG også skal passe flere som leser Mag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg over lengre tid gikk rundt og trodde jeg var noe jeg ikke var, hadde en jobb der jeg ga utrykk for for at jeg visste jeg masse jeg ikke gjorde og generelt ikke var godt til det jeg holdt på med vil jeg da tro at jeg fikk høre det på ett eller annet tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Hvis jeg over lengre tid gikk rundt og trodde jeg var noe jeg ikke var, hadde en jobb der jeg ga utrykk for for at jeg visste jeg masse jeg ikke gjorde og generelt ikke var godt til det jeg holdt på med vil jeg da tro at jeg fikk høre det på ett eller annet tidspunkt.

Vaskedama i blokka mi tror hun er en prinsesse. Jeg skal påse at hun blir slått ned på jorda igjen.

Resten går vel på vaskekonens/PHs jobbferdigheter:

Hvor lang tid har PH gått rundt og trodd hun var en god skribent? Er det via mange artikler hun har uttrykt dette? I VG har hun meg bekjent skrevet en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Store ord bør vel etterfølges av store handlinger bør det ikke? Og falltiden ER kortere når du forteller et helt land om dine kunnskaper og ferdigheter.

Forøvrig hvis vaskekonen din tror hun er en prinsesse bør du nok kanskje foreslå at hun går til en lege istedet for å prøve å få henne ned på jorda selv. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe TomKrus, legger du ikke merke til sjalusien og irritasjonen hos disse jentene her..? Det er jo ingen jenter som liker pia haraldsen, hvorfor skulle de det egentlig??

Men hva er den egentlig grunn til irritasjonen da?? Kanskje det er misunnelsen over det faktum at ungjenter ikke har noe vettugt å skrive om egentlig, det er vel ikke så enkelt at jenter misliker PH fordi hun viser landet norge hvor interessant det er at jenter får slippe til...?

W

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er den egentlig grunn til irritasjonen da?? Kanskje det er misunnelsen over det faktum at ungjenter ikke har noe vettugt å skrive om egentlig, det er vel ikke så enkelt at jenter misliker PH fordi hun viser landet norge hvor interessant det er at jenter får slippe til...?

:klø:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

ille skriver hun da ikke. Er det ikke VG hun skriver for? Hun er helt i klasse med mange av journalistene der. :wink: Men er det noen som kommenterer dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...