AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #1 Skrevet 5. april 2015 Etter at jeg la om kostholdet mitt for noen år siden, så får jeg stadig kommentarer om at alt jeg spiser skal være så sunt. Det er "galt" at jeg erstatter noe av hvetemelet med grovere mel, og "galt" at jeg velger fullkornsris/villris fremfor hvit ris. At jeg ikke spiser godteri er uhørt. HVORFOR er det helt greit å spise usunt og gafle i seg junkfood, mens å spise sunt skal hele tiden kommenteres og pirkes på? Anonymous poster hash: 85611...f52 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #2 Skrevet 5. april 2015 Synes du er hysterisk.Anonymous poster hash: 2e190...51d 15
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #4 Skrevet 5. april 2015 På hvilken måte er jeg hysterisk? Det er helt greit for meg at andre velger å stappe i seg drittmat som ikke er bra for kroppene deres, men at jeg velger mat som er sunnere? Nei det er helt merkelig.Anonymous poster hash: eb70e...962 5
Gjest Blubberella Skrevet 5. april 2015 #5 Skrevet 5. april 2015 Tror det kommer an på hvem du omgås. Hvis alle vennene dine spiser godteri og junkfood jevnlig vil du skille deg veldig ut, og folk som skiller seg ut blir lagt merke til og kommentert. Sånn er mennesker skrudd sammen. I min omgangskrets er det ingen som bryr seg om hva andre spiser, og i hvert fall ikke at man velger grovere produkter. Å velge grovt er vel helt normalt blant folk flest. Vennene dine høres litt merkelige ut. Blir det for mye får du bare be dem om å klappe igjen og slutte å bry seg så mye. Men det betyr at du også må la være å kommentere andres valg og eventuelt ikke være for ivrig med å fortelle om dine kostholdsvaner hele tiden heller. 12
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #6 Skrevet 5. april 2015 Det er vel eegentlig snakk om min nærmeste familie.Anonymous poster hash: eb70e...962
Gjest earlgrey Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Helt enig! Skjønner ikke hvorfor det skal være noe galt i å velge sunt...
Gjest Blubberella Skrevet 5. april 2015 #8 Skrevet 5. april 2015 Det er vel eegentlig snakk om min nærmeste familie.Anonymous poster hash: eb70e...962 Da vet du vel kanskje nok om deres vaner og holdninger til å vite hvorfor de kommenterer og pirker. Antakeligvis synes de du er rar som ikke tenker og gjør som dem. Fint for deg at du har klart å bryte ut av de dårlige vanene i familien og velger sunnere. Bare lukk ørene og jatt med, de blir nok etterhvert lei av å diskutere kosthold. Spesielt om de bryr seg døyten om hva de putter i seg. 2
Gjest Seajewel Skrevet 5. april 2015 #9 Skrevet 5. april 2015 Din kropp og helse, dine valg, sier du til de. Er bare bra å være sunn. 3
Fireflies Skrevet 5. april 2015 #10 Skrevet 5. april 2015 For folk har for lite å gjøre. Begynn å kommenter tilbake hver gang de spiser noe usunt. 1
Fireflies Skrevet 5. april 2015 #11 Skrevet 5. april 2015 Synes du er hysterisk.Anonymous poster hash: 2e190...51d Ja, det er helt hysterisk å ville ta vare på kroppen sin og ikke nødvendigvis stappe i en all dritt man kan. 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #12 Skrevet 5. april 2015 Ja, det er helt hysterisk å ville ta vare på kroppen sin og ikke nødvendigvis stappe i en all dritt man kan. Jo da, dritt inn og dritt ut.Anonymous poster hash: 2e190...51d 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #13 Skrevet 5. april 2015 Helt enig! Skjønner ikke hvorfor det skal være noe galt i å velge sunt... Nei det skjønner ikke jeg heller.. Jeg var i butikken og kjøpte sukkererter og gulrøtter jeg skulle spise på jobb, og da jeg gikk hørte jeg han som sto bak meg i kassen kommentere dette til kassadama... Merket jeg ble veldig irritert! Anonymous poster hash: 94ef3...958 1
Jade Skrevet 5. april 2015 #14 Skrevet 5. april 2015 Så lenge du ikke tvinger den sunne livsstilen din på dem, så kan heller ikke de tvinge den usunne livsstilen på deg! Har selv spist frukt i stedet for 4 kakestykker i kaffebesøk. Hørte da vertinnen si til en annen kakemons; "Bra NOEN setter pris på det jeg har bakt" (jeg vet ikke om det var meg det var myntet på, men innbilte meg ihvertfall det....) 2
Fashionistaen Skrevet 5. april 2015 #15 Skrevet 5. april 2015 Herregud, ikke noe å ofre en tanke engang. Folk kommenterer alt mulig synes jeg, ikke noe å tenke på. Enten er man for stor, for tynn, spiser for mye/ for lite... Hvorfor? Aner ikke. Folk har vel for lite å finne på. 1
Fleur Delacour Skrevet 5. april 2015 #16 Skrevet 5. april 2015 Folk blir av en eller annen mystisk grunn litt provosert av folk som spiser sunt, trener eller aller verst; ikke drikker alkohol. Har også observert det mange ganger og synes det er rart. Man burde ikke være nødt til å forsvare slike ting. 3
Ananas. Skrevet 5. april 2015 #17 Skrevet 5. april 2015 Det er gjerne enten fordi de som kommenterer det spiser usunt selv, fordi man er veldig rigid, type gulrot istedenfor bursdagskake, eller fordi man i tillegg til å spise sunt legger veldig vekt på det når man snakker, og da på en måte også blir nedlatende til andres mat. Det siste kan jeg skjønne at man blir lei av, ellers synes jeg at hva folk velger å spise er deres egen sak. 5
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #18 Skrevet 5. april 2015 Vet om en familie som har byttet ut omtrent alt med fullkornsvarianter. Syns det virker ganske hysterisk. Er ikke sånn at jeg spiser junk food hver dag, men spiser helt normalt, så når folk blir helt ekstreme syns jeg det er rart. Selv om de åpenbart mener fullkornsvariantene smaker dårligere. Og når man feks skal ha filmkveld med en vennegjeng, og de fleste vil ha potetgull og sjokolade, men det er én som vil ha grønnsaker og dip isteden, så sjokoladen og potetgullet uteblir. Anonymous poster hash: f2806...261 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #19 Skrevet 5. april 2015 Har jeg også fått høre av nær. Først sa de for eksempel at grunnen til at jeg hadde kviser var fordi jeg spiste så mye potetgull. Noe som ikke var sant, og mat var ikke grunnen til mine akneproblemer. Maste om at det ikke var bra å drikke så mye brus. Så begynte jeg å spise sunnere og da var også det galt. Da himlet de med øynene fordi jeg valgte vann og ikke brus, maste om at jeg var for tynn(det var jeg ikke) og sa at jeg var finere før. Jeg er/var ikke sånn som overdrev verken den ene eller den andre veien, men hadde et litt mer usunt kosthold før. Men uansett hva jeg gjør så er det feil. De blir aldri fornøyd, så slike ting er det ingenting å bry seg om. Vil du ikke spise godteri eller usunn mat, så er det ingenting galt i det Anonymous poster hash: dd7a6...f42
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #20 Skrevet 5. april 2015 Av nær familie mente jeg. Datt ut et ord der.Anonymous poster hash: dd7a6...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå