Astra Skrevet 2. juli 2002 #1 Skrevet 2. juli 2002 Jeg har gleden av å være forlover for min venninne. De skal ha bryllup uten alkohol og dans, noe som jeg på alle måter respekterer. Problemet er at toastmasteren deres (en venn av brudens foreldre) mener at det er forloverenes oppgave å arrangere selskapsleiker til kaffen :o Jeg har aldri vært i bryllup der dette er praktisert, og lurer nå på om dere har noen gode råd. Min personlig mening om leiker er at de kan nok være morsomme for de som er med, men kjedelig for de som må se på... Noen ideer til underholdende leiker, folkens?
prinsessa Skrevet 2. juli 2002 #2 Skrevet 2. juli 2002 Jeg har aldri hørt at selskapsleker skal være forloverens oppgave. Men så hater jeg også slike leker. Jeg har en lek jeg vet om; 4 par. Guttene stiller seg på stoler og drar opp buksene slik at leggene syns. Jentene kommer inn med bind forran øyene og skal kjenne på leggene til alle guttene også finne ut ved å kjenne på leggene hvem som er deres kjæreste. Kanskje denne leken er litt på kanten siden det verken er alkohol og dans, men dette er den eneste leken jeg syns er litt kul. Lykke til
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2002 #3 Skrevet 2. juli 2002 Jeg trodde det var toastmasters oppgave jeg ? Man har jo en lek som heter Lille Willy eller noe sånn - den hadde vi i vårt bryllup og det var hylende morro
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2002 #4 Skrevet 2. juli 2002 Her finner du ideer: http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...1&highlight=lek http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic...2&highlight=lek
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2002 #5 Skrevet 2. juli 2002 Hvem er det som frivillig ønsker leker i bryllupet sitt??? Jeg synes dette er noe av det teiteste lavmål som finnes. Har selv vært gjest i bryllup med leker, og synes det var grusomt. Hvis noen skulle våge å finne på slikt i mitt bryllup, blir de kastet på hodet ut, og bruden kommer til å være sur resten av kvelden.
Astra Skrevet 2. juli 2002 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2002 Til den siste gjest: Jeg kan være enig med deg at jeg synes at leiker i bryllup ikke er noe jeg synes noe om, men når brudens familie ønsker dette av meg som forlover, stiller jeg opp uavhengig av mine egne meninger om temaet (det strider ikke mot mine etiske grenser). Til Mortitia: Hva går leiken Lille Willy ut på?
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2002 #7 Skrevet 2. juli 2002 Heisann Neida jeg synes ikke leker er lavmål - men det jeg er veldig oppsatt på er at folk skal ikke bli tvunget med på lek. Det er forresten lov til å si nei til å være med på lek så fatter ikke hvorfor folk skal være så negative til det da. Ha litt gøy da :-) Astra: Lille Willy Jeg husker ikke leken i detaljer, men det går ut på at man forteller en historie om Lille Willy, tre bjørner osv osv. Det skal være med 6 stk. som sitter på stoler og så skal dem reise seg etter hvert som man sier f.eks. Lille willy eller 3 små bjørner. Ikke en god forklaring - men det var som sagt det jeg fikk med meg :-)
Gjest Anonymous Skrevet 2. juli 2002 #8 Skrevet 2. juli 2002 Det kan være vanskelig å få mange til å være konsentrert og rolige under leker hvor få deltar ad gangen, kan jo ikke kjøre for militært opplegg heller :x da det lett kan gjøre lekene mindre morsomme :cry: , kanskje det kan være en ide å lage mindre grupper som skal presentere et eller annet (teater, sang, tegning, balett, musikk, ..) for de andre (slik man gjør på seminar), en fin måte å få noen som normalt ikke omgås til å bli bedre kjent også? Viktig i så fall å finne på mulige og morsomme oppgaver som er egnet for deltakerene. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå