AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #1 Skrevet 5. april 2015 Vet at dette sikkert et umulig å svare på, men noen som har noen formening om sånn veldig ca. hva det kunne koste å legge inn strøm og vann på en hytte som står ca 500 m. fra en annen hytte som har disse fasilitetene? Det er da snakk om å trekke støm over en myr (i mufltlinje sikkert bare 300 meter eller noe. Vann og avløp er det sikkert litt lenger siden det er litt kupert... Noen som har erfaringer? Bare ute etter et sånn ca tall. Snakker vi 100 000 eller 1000 000??? Anonymous poster hash: be334...a48
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #2 Skrevet 5. april 2015 Spør naboen hva han betalte for å koble seg på. Anonymous poster hash: f17e6...a17
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #3 Skrevet 5. april 2015 Jeg har gjort dette på min hytte. Hadde innlagt strøm fra før så det vet jeg ikke hva koster. Vann/kloakk til hyttevegg kostet 160 tusen. Var ca 200 m med graving av rør. Deretter kostet det 150 tusen å lage badet (helt enkelt bad, ingen luksus). Her gjorde jeg ingenting selv. Denne prisen kan sikkert bli lavere med mer egeninnsats og billigere løsninger. Tenker du bør ha ca 300 tusen for gjøre disse endringene. Anonymous poster hash: 1af16...a73 1
Gjest Skrevet 5. april 2015 #4 Skrevet 5. april 2015 Mine svigerforeldre måtte gjøre dette for et par år siden. Det kostet dem ca 200.000kr
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #5 Skrevet 5. april 2015 Vet at dette sikkert et umulig å svare på, men noen som har noen formening om sånn veldig ca. hva det kunne koste å legge inn strøm og vann på en hytte som står ca 500 m. fra en annen hytte som har disse fasilitetene? Det er da snakk om å trekke støm over en myr (i mufltlinje sikkert bare 300 meter eller noe. Vann og avløp er det sikkert litt lenger siden det er litt kupert... Noen som har erfaringer? Bare ute etter et sånn ca tall. Snakker vi 100 000 eller 1000 000??? Anonymous poster hash: be334...a48 Ville sendt en forespørsel til nettselskapet de er forpliktet til å gi deg et pristilbud uten at du må betale for det. I og med at dere skal grave Vann og avløp også så vil det sikkert lønne seg å legge strømkabel i felles grøft. Tipper et sted mellom 500.000 til 1.000.000 uten å kjenne detaljene. Men ta kontakt med nettselskapet å hør med dem om pris. Anonymous poster hash: a1c1b...e78
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #6 Skrevet 5. april 2015 Ville sendt en forespørsel til nettselskapet de er forpliktet til å gi deg et pristilbud uten at du må betale for det. I og med at dere skal grave Vann og avløp også så vil det sikkert lønne seg å legge strømkabel i felles grøft. Tipper et sted mellom 500.000 til 1.000.000 uten å kjenne detaljene. Men ta kontakt med nettselskapet å hør med dem om pris.Anonymous poster hash: a1c1b...e78 Takk for tips, selvfølgelig må jeg kontakte andre, men foreløpig er det bare på ideplanet, så vil ikke kontakte noen enda...Anonymous poster hash: be334...a48
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 Spør naboen hva han betalte for å koble seg på.Anonymous poster hash: f17e6...a17 De har hatt vann og strøm siden 70 tallet tror jeg, så tror ikke det blir så informativt svar Anonymous poster hash: be334...a48
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #8 Skrevet 6. april 2015 Mine svigerforeldre måtte gjøre dette for et par år siden. Det kostet dem ca 200.000kr For begge deler? Det virket billig? Anonymous poster hash: be334...a48
Gjest Skrevet 6. april 2015 #9 Skrevet 6. april 2015 For begge deler? Det virket billig?Anonymous poster hash: be334...a48 Ja, for begge deler. Tror alt var lagt opp helt frem til tomten, så det var bare noen meter inn til huset, så ikke store gravejobben.
Gjest Marillia Skrevet 6. april 2015 #10 Skrevet 6. april 2015 Ta en telefon til kommunen og til ditt lokale energiselskap, deretter kontakter du et par lokale entreprenører og rørleggere. Vi har lagt inn strøm, vann og kloakk, men vi la inn dette over et par år, og husker at vi betalte kr 35000 i tilknytning for strøm, deretter betalte vi en gravemaskinfører for denne jobben. Året etter la vi inn kloakk og vann, og betalte kr 25000 for dette pluss til gravmasfører og til rørlegger, sistnevnte kom på ca kr 40000 inkl varmtvannstank, toalett og dusjkabinett. I tillegg måtte vi ha elektriker. Billig har det ikke vært, men du verden for en nytelse å komme på hytta nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå