AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #1 Skrevet 5. april 2015 Hva karakteriserer egentlig lett styrketrening, og hva karakteriserer tung styrketrening? Hvor går "grensen" mellom disse? Hvis man har et mål om å vedlikeholde, stramme litt opp, og ha en normal trent jentekropp (altså IKKE bygge store muskler), hvilken styrketrening bør man da gjøre? Hilsen treningsjente Anonymous poster hash: 135b2...b25
FitnessIna Skrevet 5. april 2015 #2 Skrevet 5. april 2015 (endret) Man sier at mellom 6-12reps bygger størrelse, og 1-6reps bygger styrke, uten å gjøre musklene større. Vedlikeholde hva? Styrke? Muskler? Masse? Om du vil stramme opp, må du få mer muskler. Dette får du vet å løfte relativt lette vekter, mellom 6 og 12reps passer fint. Endret 5. april 2015 av FitnessIna
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #3 Skrevet 5. april 2015 Man sier at mellom 6-12reps bygger størrelse, og 1-6reps bygger styrke, uten å gjøre musklene større. Vedlikeholde hva? Styrke? Muskler? Masse? Om du vil stramme opp, må du få mer muskler. Dette får du vet å løfte relativt lette vekter, mellom 6 og 12reps passer fint. Hvor mange styrkeøkter i uken? Og hvor mange øvelser og serier per øvelse? Anonymous poster hash: 135b2...b25
FitnessIna Skrevet 5. april 2015 #4 Skrevet 5. april 2015 Hvor mange styrkeøkter i uken? Og hvor mange øvelser og serier per øvelse? Anonymous poster hash: 135b2...b25 Tren fullkropp tre ganger i uken. Kjør en vekt du klarer 8 ganger på tre serier - så prøver du å øke til 10reps på alle seriene, og når du klarer det øker du vekten og går ned til 8reps igjen. Jeg ville kjørt x-press, som du finner her: http://fitnessbloggen.no/x-press/
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #5 Skrevet 5. april 2015 For å bygge muskler velger du vekter slik at du klarer 6-8 reps. For å stramme opp, velger du vekter slik at du klarer enda flere repetisjoner enn dette, da får man markerte muskler uten at de blir større. Ca 12 reps. Anonymous poster hash: 1dc84...931
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #6 Skrevet 5. april 2015 Tren fullkropp tre ganger i uken. Kjør en vekt du klarer 8 ganger på tre serier - så prøver du å øke til 10reps på alle seriene, og når du klarer det øker du vekten og går ned til 8reps igjen. Jeg ville kjørt x-press, som du finner her: http://fitnessbloggen.no/x-press/ Men hvor mange øvelser skal jeg gjøre på hver muskelgruppe for hver økt? Anonymous poster hash: 135b2...b25
FitnessIna Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Men hvor mange øvelser skal jeg gjøre på hver muskelgruppe for hver økt? Anonymous poster hash: 135b2...b25 Sjekk linken jeg la ved og les artikkelen, du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå