AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #1 Skrevet 5. april 2015 Jg er gravid med nr.3 og det er virkelig med skrekkblandet fryd. De to yngste blir ganske tette (2 år mellom), mens eldstemann blir nesten 6 når babyen blir født. Er det noen som kan si litt om hvordan det var å få nr.3? Jeg synes overgangen fra en til to var kjempestor, så kanskje derfor jeg er litt skrekkslagen mtp å få nr.3 også... Og hvordan var det å få gravid for tredje gang sammenlignet med de to første gangene? Jeg har hatt ganske lette svangerskap de to første gangene, men har bært veldig trøtt i starten og så var det mye tyngre på slutten andre gang iom at jeg skulle ta meg av førstemann også. Setter pris på om noen vil dele erfaringene sine! Anonymous poster hash: d4653...826
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #2 Skrevet 5. april 2015 Jeg fikk nr 3 når eldste var 7 og mellomste 4, dette fungerte kjempefint. Det var nesten litt som å få en hvalp i hus Man er mye mere avslappet med nummer 3, de to eldste er mere selvhjulpne så mye blir lettere og man får tid til å kose seg litt ekstra med "sistemann". Syntes også de to eldste koste seg veldig med minsten. Det ble slik at babyen myket opp i hjemmet, og at de største hadde stor glede av den lille. Men jeg må si at jeg følte litt på det å bli "satt litt tilbake" også. Det kunne lett bli slik at jeg satt igjen med minsten, mens pappa gjortde ting og tang med de to eldste. Allikevel tror jeg nok at nummer 3 ble dratt med på mye og på noen måter ble større litt fortere... Det å gå gravid var litt tyngre siste gang. På den annen side var jeg enda mere forberedt på alt og slappet litt mere av. Hyggelig at de største er så store at de kan være med å glede seg over magen og kan forstå at mamma blir lett sliten og trenger hvile. Ønsker deg masse lykke til, tror helt sikkert dette kommer til å gå kjempefint For min del var det en større overgang fra 1 til 2 enn fra 2 til 3. Anonymous poster hash: 70161...5ec
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #3 Skrevet 5. april 2015 Tusen takk for beroligende svar! Får satse på at det går bra. Noen andre med erfaringer de vil dele?Anonymous poster hash: d4653...826
needinspiration Skrevet 5. april 2015 #4 Skrevet 5. april 2015 Jeg har akkurat født nr 3. Nr 1 er 4, 5 år nr 2 er 3 år. Hadde akkurat som deg, to lette svangerskap med de to første og en tung en på den siste.
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #5 Skrevet 5. april 2015 Ferier blir vesentlig dyrere. Alt av ferdigpakker etc er lagt opp til 2 voksne og 2 barn. Anonymous poster hash: 1b82d...f26
Jade Skrevet 5. april 2015 #6 Skrevet 5. april 2015 Det blir nok mye slit, men uendelig mer kos Praktisk at eldstemann er så gammel og dermed mer selvstendig og sikkert veldig hjelpsom og stolt storebror Og nå har du jo MASSE erfaring som mor, noe som vil gjøre det mye lettere. OG du har erfaring med å ha FLERE barn. Det hadde du ikke sist! Vi har også to tette til slutt (ca 2 år), og de har veldig glede av hverandre. + at vi slipper å pakke vekk klærne til mellomstemann som er for små, for de bare legger vi rett i skapet til minstemann
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 Det blir nok mye slit, men uendelig mer kos Praktisk at eldstemann er så gammel og dermed mer selvstendig og sikkert veldig hjelpsom og stolt storebror Og nå har du jo MASSE erfaring som mor, noe som vil gjøre det mye lettere. OG du har erfaring med å ha FLERE barn. Det hadde du ikke sist! Vi har også to tette til slutt (ca 2 år), og de har veldig glede av hverandre. + at vi slipper å pakke vekk klærne til mellomstemann som er for små, for de bare legger vi rett i skapet til minstemann Tusen takk for svar! Det er spesielt det at de to siste er så tette som gjør meg litt svett, men som du sier så blir det jo mye kos også!Anonymous poster hash: d4653...826
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå