Gå til innhold

Yoga, hvordan begynner jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har i flere år ønsket å starte med yoga, men det har bare blitt litt øving i stua til videoer nå og da. Her jeg bor, starter kursene i januar, og er ferdige i mai, det er ikke en god timing sånn sett. Jeg trenger alt av tips, og om det finnes helgeretreats etc. Hva er den "beste" yogAmatten, hva mer trenger jeg? Klær, etc. Noen gode videoer å starte med?

Anonymous poster hash: 7649a...fe0

Videoannonse
Annonse
Gjest Tassen10
Skrevet

Har i flere år ønsket å starte med yoga, men det har bare blitt litt øving i stua til videoer nå og da. Her jeg bor, starter kursene i januar, og er ferdige i mai, det er ikke en god timing sånn sett. Jeg trenger alt av tips, og om det finnes helgeretreats etc. Hva er den "beste" yogAmatten, hva mer trenger jeg? Klær, etc. Noen gode videoer å starte med? Anonymous poster hash: 7649a...fe0

Jeg bruker yoga studio. En app til iphone/ipad, med masse program. Og så har jeg en manduka yoga matte. Tror den regnes som den beste :)

AnonymBruker
Skrevet

Er den å få kjøpt i en nettshop?

Gjest Tassen10
Skrevet

Er den å få kjøpt i en nettshop?

Hva da? Matta?

AnonymBruker
Skrevet

30 days of yoga med Adrienne på youtube! Hun er veldig flink å forklare, og så kommer du fort i gang med øvelser og kan starte å kjenne på hvordan kroppen responderer!

Anonymous poster hash: 96ec3...028
AnonymBruker
Skrevet

Er dere ikke redde for å gjøre noe feil hvis dere bare følger undervisning på nettet? Ingen som kan veilede dere.

Anonymous poster hash: 665f2...388

Skrevet

Yoga er overraskende lett å få til riktig om man har et speil i nærheten så man kan se sin egen positur, men selv startet jeg med yoga på yogatimene på treningsenteret jeg var medlem av.
Ville anbefalt det til TS også, om h*n har et treningsenter i nærheten som har yogatimer, i stedet for å ta et privat kurs.

Skrevet

Jeg anbefaler fitstar yoga! Fine videoer, klare instruktører og du kan vurdere øvelsene etterpå for å forbedre neste økt. Når det gjelder klær bruker jeg som regel bare en sport-bh og en tights til kneet, men det meste burde funke så lenge du synes det er behagelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Yoga studios-appen og er veldig fornøyd med den. I tillegg ser jeg litt på yogavideoer på youtube for motivasjon. Matta mi kjøpte jeg på G-sport, tror den er fra Casall. Helt grei, men har lyst på flere i litt andre farger. Du trenger ikke spesielle yogaklær, du kan godt bruke vanlig treningstights og t-skjorte.

Jeg gjør yoga hjemme til appen jeg nevnte, på treningssenter og på et yoga studio. Min erfaring er at å gjøre yoga hjemme er helt OK. Treningssenter-yoga er OK og yoga på studio er overpriset. Jeg betalte 2,400kr for et semester som begynte i januar og vi holder ennå på med solhilsen...

Anonymous poster hash: d6573...0d3
AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du vil begynne med yoga!

Jeg kjøpte meg en matte på g-sport til 199,- og startet hjemme på stuegulvet til videoer fra Yoga with Adriene på Youtube. Syns det fungerte veldig bra egentlig :-) Det eneste du trenger i starten er en matte, så bruker du bare en vanlig treningstights/bukse og topp/t-skjorte. Ingen hokuspokus.

Ønsker deg lykke til! Gi det en god sjanse, det tar litt tid før du oppdager de positive effektene yoga har på kroppen.

Anonymous poster hash: ae728...164

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...