AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #1 Skrevet 5. april 2015 Maten skal jo gjerne være velsmakende selv om man har dårlig råd. Jeg starter med min selvkomponerte rett så håper jeg på mange gode sunne rimelige tips videre i denne tråden Pasta i tomatsaus 1 gulrot 1løk 5 hvitløkfedd 1/2-1 rød paprika en dæsj cajennepepper en dæsj chilikrydder en dæsj paprikakrydder fullkornspasta litt himalayasalt 1 boks hakkede økologiske tomater 3 ss tomatpure Jeg starter med å finhakke grønnsakene og la de koke en stund før jeg tilsetter pasta og det andre. Tilsetter vann etter hvert slik at det blir passe konsistens.Jeg hadde speltlomper med smør inntil. For en drøyeree rett kan kjøtt/kyllingboller kyllingpølser i biter tilsettes. Hvitløksbaguetter firstprice er også godt inntil. Her kan du som bor alene fryse ned og ha middag i to tre dager. Yummi!! Anonymous poster hash: 19026...46b
abdo5044 Skrevet 5. april 2015 #2 Skrevet 5. april 2015 Oppskriften er veldig vakker pannekake oppskrift
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Oppskriften er veldig vakker pannekake oppskrift Når ble pannekaker sunt? Anonymous poster hash: d76f4...783
Gjest Stinky Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Når ble pannekaker sunt?Anonymous poster hash: d76f4...783 Når ble hvitløksbaguetter og pølser sunt? 5
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 Hjemmelagd gulrot suppe. Bruker gulrøtter(selvfølgelig),ingefær, løk og buljong. Anonymous poster hash: 0e216...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #6 Skrevet 6. april 2015 Hjemmelagd gulrot suppe. Bruker gulrøtter(selvfølgelig),ingefær, løk og buljong. Anonymous poster hash: 0e216...4cf Jeg også men jeg har i litt sitron eller appelsin juice og litt linser for å gjøre den mer mettende. Så lager jeg hjemmelaget tomatsuppe med kikerter. Bokstomater, tomatpure løk og buljong. Fløteskvett eller rømme om man ønsker det:)Anonymous poster hash: 4297a...802 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #7 Skrevet 6. april 2015 Tomatsuppe: Stek 1-2 løk og 1-2 fedd hvitløk i en stekepanne med olje Kok opp ca. 1 l vann med grønnsaksbuljong Tilsett 1-2 bokser hermetiske tomater + ca 1 ss tomatpuré i buljonvannet Hell den ferdigstekte løken+oljen oppi kjelen La det koke en stund Rask og sykt digg. Ikke så usunn heller Anonymous poster hash: ec653...7af 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #8 Skrevet 6. april 2015 Pasta med tunfisk og tomatsaus (1-2 porsjoner) 1 boks hakkede tomater 1/2 hakket løk 2-3 hvitløkskløfter Litt vann Urter og krydder etter ønske 1 boks tunfisk Fullkorns-spaghetti Sett på vannet til spaghettien Fres løken blank i litt olje i en mindre kjele Tilsett hvitløken og fres litt til. Hell boksen med tomater over og la det koke opp og putre mens spaghettien koker. Tilsett evt. litt vann om sausen tykner for mye. Krydre med det du ønsker (jeg liker litt chili, basilikum, timian osv). Rett før servering tilsettes boksen med tunfisk (uten olje/vann/aspik) i flak og varmes kjapt i sausen. Billig og mektig og overraskende godt. Anonymous poster hash: 56217...cb1 1
Tvist Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Spaghetti løk spinat fetaost soltørket tomat Kok spaghette, stek resten minus osten, bland og spis. Snadder.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #10 Skrevet 7. april 2015 Linsesuppe. 3 dl tørre grønne linser 2 løk 2-3 gulrøtter chili og hvitløk vann + buljongterning, eller bruk bare salt og pepper Finhakk gulrot, løk, hvitløk og chili, surr det mykt i litt olje. Ha i linser og vann og kok i ca 20 minutter til linsene begynner å koke litt sammen. smak til med litt salt og pepper. Vi spiser det med flatbrød og smør ved siden av. Suppa er genial å ha med til lunch. Det fine med denne suppa er at det kan tilpasses sesong på grønnsaker og gjerne en baconbit for de som liker det. Anonymous poster hash: 9ee08...cc2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #11 Skrevet 7. april 2015 Kinesisk pasta (ris) kokes i 3 min. Steke frosne grønnsaker i tilpasset saus (soya) Blande sammen og that's it folks! Anonymous poster hash: 4abf1...358
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #12 Skrevet 7. april 2015 Spinat-og brokkolisuppe 1 brokkoli 1 pose fersk spinat 1 løk 1 buljongterning Fres løken i ei gryte, tilsett vann og buljong, hiv oppi brokkoli og spinat og la koke til brokkolien er mør (går veldig raskt, ikke noe godt hvis brokkolien er FOR mør). Mix sammen med blender/food processor/stavmikser, smak til med salt og pepper, og ferdig. Anonymous poster hash: bfd91...633 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #13 Skrevet 7. april 2015 strimlet svinekjøtt nudler liten pakke med kyllingsmak blomkålblanding kok opp vann med krydderet fra nuddelpakken ha i svinekjøttet,kok i 30 min,ha i nudler og litt blomkålblanding,kok i noen minutter til. voila. for min del er det nok til to middager Anonymous poster hash: d15e8...8ae
Edie Skrevet 7. april 2015 #14 Skrevet 7. april 2015 Ulike typer grønnsakssupper havner vel i denne kategorien. Tomatsuppe Ertesuppe Blomkålsuppe
Rumle Skrevet 7. april 2015 #15 Skrevet 7. april 2015 Oppskåret kål og poteter i grove biter - ovnstekt lenge i litt meierismør og salt og pepper. Ikke en egen rett, men passer som tilbehør til mye, og er billig, smakfullt og enkelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå