Gå til innhold

Meldekort hos NAV og nylig jobb

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært arbeidsledig i noen måneder, men har fått meg jobb. Begynte i jobben for ca. èn uke siden.

Jeg har sendt meldekort til NAV i perioden jeg var uten jobb, men når jeg skulle sende meldekort denne gangen (i går - på lørdag) var det bare enkelte dager jeg skulle hatt arbeidsledighetstrygd, og ikke hele perioden. Jeg fant ikke ut av hvordan jeg skulle gjøre det, så fylte bare ut på vanlig måte. Det vil altså si at jeg får utbetaling fra NAV de siste 14 dagene, selv om jeg også har vært i jobb da.

Må ta kontakt med NAV på tirsdag, men hvilke konsekvenser kan dette få? Hvordan tilbakebetaler jeg?

Anonymous poster hash: 084c8...c29
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle ha trykka på ja for at du har vært i jobb. Istedenfor å trykke på nei der

Anonymous poster hash: 1f312...2b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle da bare ja trykket ja på at du har vært i arbeid de siste 14 dagene, og så haket av for hvilke dager dette gjaldt... Ikke veldig vanskelog å forstå akkurat!

Men ja, du må nesten ringe til NAV å fortelle at du har gjort en feil.. Tror ikke det vil bli noen konsekvenser når du ringer å sier du har gjort en feil, og derfor ikke aktivt prøver å lure til deg penger, men du må betale tilbake beløpet du har fått for mye da.

Anonymous poster hash: d6d5d...197

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skulle da bare ja trykket ja på at du har vært i arbeid de siste 14 dagene, og så haket av for hvilke dager dette gjaldt... Ikke veldig vanskelog å forstå akkurat!

Anonymous poster hash: d6d5d...197

Visste det ville komme en slik kommentar fra noen. Slår aldri feil.

Anonymous poster hash: 084c8...c29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må ringe NAV på tirsdag og si hva som har skjedd. Hvis det ikke gjøres og det oppdages, så blir du anmeldt for trygdesvindel.

Anonymous poster hash: 29734...9c2
AnonymBruker
Skrevet

Ring på tirsdag du. Ingen skade skjedd så lenge du har oppdaget det selv! ☺

Anonymous poster hash: 04429...3f6

AnonymBruker
Skrevet

Visste det ville komme en slik kommentar fra noen. Slår aldri feil. Anonymous poster hash: 084c8...c29

Jo, men ærlig talt.

TS har fylt ut meldekort i flere måneder og ikke en eneste gang sett på det?

De er designet slik at alle skal kunne forstå de.

Anonymous poster hash: bc2e1...f14

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...