Gå til innhold

Varmluft - svidd på ene siden, rå på andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg har flyttet inn i ny leilighet, hvor det er en varmluftsovn. Har alltid hørt at det er bra for pizza, og forsøkte derfor denne funksjonen i går, varmluft + undervarme. Men etter fem minutter luktet det skikkelig svidd, og pizzaen var svart innerst, og fortsatt rå ytterst ved døren! Jeg snudde den rundt, men det ble ikke så bra.

Gjorde jeg noe feil? Eller er det noe feil med ovnen?

Anonymous poster hash: a20db...c04
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok undervarmen som er synderen.

Anonymous poster hash: 72aba...23c
Skrevet

Kan du ikke ha varmluft i kombinasjon med både under- og overvarme? Det er iallfall sånn jeg alltid har brukt det.

AnonymBruker
Skrevet

Men er undervarmen mye varmere innerst? Er liksom der hvor viften er at alt ble svidd på fem minutter...

Kan godt prøve både under og over varme neste gang, hadde bare hørt at den med bare undervarmen var bra som pizzafunksjon!

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Noen ovner har pizzafunksjon som ganske riktig er varmluft og undervarme.

Da setter du brettet med pizzaen på nederste rille, - og velger litt lavere temperatur enn du ville stekt pizzaen ved på tradisjonell uner- og overvarme.

Du har selvsagt sjekket bruksanvisningen til ovnen slik at du valgte riktig program?

Vet du om ovnen er gammel?

Endret av Lille-pus
AnonymBruker
Skrevet

Har det noe å si hvilken rille? Jeg satte den midt i ovnen.

Den er nok ikke helt ny, bare leier, så kom ikke med noen bruksanvisning. Men programmet jeg valgte hadde vifte + markering for undervarme.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Rillen spiller en rolle ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...