Gå til innhold

Dere fra Bergen: raskeste vei til Fana? Valg mellom 2 veier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal til Fana de neste dagene, og lurer derfor på hvilken vei som tar raskest tid å kjøre, og evt hvor det er mest kø/rush. Noen dager skal jeg være der kl 08.30, 09.00 eller kl 07.00.

Jeg slutter enten kl. 15.00 eller 15.30.

Jeg bor på Bønes, så jeg har valget mellom å kjøre strandlinjen (mot lagunen) og videre eller å kjøre søreide-birkelandskrysset og videre.

Hva tar raskest tid? Og er det til noen tidspunkt det blir raskere å ta ene veien vs andre veien hvis det er rush ol?

Anonymous poster hash: a08a3...db4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Til Fana så ville jeg kjørt via Søreide/Kokstad (Knappetunnelen), for på morningen pleier det ikke å være mye kø på den strekningen, tilbake ville jeg kjørt via Sandsli og kjørt inn i Knappetunnelen (ved Dolviken)

For køen over Kokstad i rushen er brutal.. Men så hater jeg også kø og kjører heller en omvei.

Anonymous poster hash: 46d67...396
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller Fana er da stort, jeg gikk ut ifra at du skulle hvertfall til Birkelandskrysset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eller Fana er da stort, jeg gikk ut ifra at du skulle hvertfall til Birkelandskrysset.

Jeg vet ikke helt nøyaktig hvor jeg skal, men jeg skal hvertfall kjøre forbi fanahammeren. Og veiene ender vel til slutt opp samme sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal mot Krokeide/Fanafjellet. Da bør du ta sjølinjen fra Bønes. Av den enkle grunn at du vil bli sittende fast i kø fra Sandsli mot Lagunen uansett og da er det ikke noe vits i å ta den omveien.

Anonymous poster hash: e8d64...3fa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Veien tilbake ifra Fanahammeren :P

Kan jeg kjøre den veien til også? Eller er det mer kø til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jeg kjøre den veien til også? Eller er det mer kø til?

Ja, men jeg tror ikke det er så mye kø hvis du kjører strandlinjen / Lagunen på morningen. Men det er vel bare å prøve seg fram.

Eller når jeg tenker meg om så er sikkert køen ifra/til Lagunan kortere enn den du vil møte på Kokstad :/

For etter Lagunen så vil jeg tro at det er klar bane nedover strandlinjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tilfeldig hvor mye kø det er der på morningen, bønes-fanafjellet - sjølinjen er desidert best, den andre veien blir lang omvei.

Anonymous poster hash: 08c93...f3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som snakker om Strandlinjen, mener vel ikke tilfeldigvis Sjølinjen?

Det beste å kjøre Sjølinjen fra Bønes til Fanafjellet, du vil da stort sett kjøre mot køen, men det kan ta litt tid gjennom rundkjøringene ved Lagunen. Når du skal hjem igjen vil du nok også møte på kø rundt Lagunen, men når du kommer deg gjennom alle rundkjøringene vil det løsne opp veldig raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...