AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #1 Skrevet 5. april 2015 Jeg skal til Kreta (Platanias) midten av Mai, jeg lurer på om noen har vært i Kreta so tidlig på året før? er det håp om varme og eventuelt sjøen er den sånn passe varm? Har sett på tabeller ol. men har erfart fra andre land at det gjerne er varmere enn det som blir oppført. Har du noen tips til aktiviteter som kan passe for små og store barn? f.eks badeland osv... Anonymous poster hash: aa8e7...f3a
skruf Skrevet 5. april 2015 #2 Skrevet 5. april 2015 Vi dro til Kreta 17 mai for noen år siden. Den første uka kunne det være litt kjølig om kveldene, men så kom varmen for fullt. Vi tok med noen tynne fleecepledd i kofferten til å bruke om natta, samt bomullscardiganer. Tok også med et par tightser til barna til å bruke om kvelden. Det var ikke skikkelig kaldt altså, men kunne være en litt kjølig vind. 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #3 Skrevet 5. april 2015 Takk for svar uff håpte på at det var varmere enn at vi måtte ty til fleecepledd.. ja ja tenke det at vi får det supert alikavel er det andre som har erfaringer? Anonymous poster hash: aa8e7...f3a
skruf Skrevet 5. april 2015 #4 Skrevet 5. april 2015 Vi tok med tynne fleecepledd sånn for sikkerhetsskyld, de ble bare brukt 3 ganger den første uka Det er jo bare tynne lakener de bruker som dyne der. Ellers så sov barna og meg i tskjorter de kaldeste kveldene. På dagtid var det godt og varmt, sol hver dag, ikke en eneste overskyet og grå dag. Siste uka var det innmari varmt, type 30g, den første uka lå det på over 20g, så absolutt fint vær 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #5 Skrevet 5. april 2015 Var i Platanias i begynnelsen på juni for tre år siden, var ok temperatur på dagtid, men ikke så varmt at man ville kaste seg i havet. Litt vassing ble det, men badet for det meste i bassenget. På kveldstid var det buksetemperatur. Anonymous poster hash: 51585...2c6
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #6 Skrevet 5. april 2015 Jeg har vært i Platanias i mai og vi holdt på å fryse i hjel. Vi satt ute på balkongen om kvelden med dyner rundt oss. Nyttet ikke å ligge på stranda for vinden var iskald.. Anonymous poster hash: 13441...3e3
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Oi ja det var litt forskjellige erfaringer, skal bli spennendest å se hvordan vi får det Har aldri reist så tidleg før. Var i Mallorca i Juni, ifølge tabeller ol. so skulle d ligge på rundt 24-25 (?) men hver dag var det over 30 )) Er ikke annet å gjøre enn å XXXX fingrer for gode tempraturer og lite vind Takk til alle som har delt sine erfaringer med meg så langt Anonymous poster hash: aa8e7...f3a
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #8 Skrevet 5. april 2015 Reiste også 17.mai for noen år siden. Den første uka var det til tider litt kjølig. Men ikke noe ikke en tynn cardigan eller bukse kunne fikse. Andre uka var god og varm. Anonymous poster hash: 5548e...268
Julle94 Skrevet 6. april 2015 #9 Skrevet 6. april 2015 Var også der 17 mai for noen år siden og da var det veldig varmt på dagtid, litt kjøligere på kvelden, men ikke så kjølig at vi måtte ty til varmere klær.
Gjest Jalapeno Skrevet 6. april 2015 #10 Skrevet 6. april 2015 (endret) Har ikke vært der i mai, men kjenner flere som har vært der. De sier det er utrolig flott å få med seg blomstringen i mai, og det er som regel flott vær, selv om det KAN være noe ustabilt i mai med noen gårværsdager og litt regn. Men er man der i 2 uker er man vel så og si garantert godvær store deler av turen. Den største ulempen i følge dem jeg har snakket med er at sjøen ikke er så varm enda. Det er fullt mulig å bade der selvsagt, og i forhold til Norge er det vel en ok temperatur, men ikke slike temperaturer som man får ut på sommeren og høsten. En av grunnene til dette er at det faktisk er ganske mye snø i Lefka-Ori som skal smelte i løpet av våren. Smeltevannet renner da ut i sjøen og hindrer det i å bli skikkelig varmt så tidlig på sesongen. Hvis hovedmålet er mest mulig sol, varme og bading, ville ikke jeg dratt så tidlig. Men hvis man har andre interesser enn bare å sleike sol, er det sikkert helt nydelig. Det er jo mye bedre å vandre i byen i 15-20-grader enn 30 grader+. For ikke å snakke om Samaria-ravinen om man ønsker seg dit. Tipper det er ganske så hett å gå der midt på sommeren. Endret 6. april 2015 av Jalapeno
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå