AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Alle er jo glade i påsken. Nyter solen på fjellet, spiser kvikk-lunsj og drar på sydenferie eller drikker seg full med vennegjengen. Men er ikke påsken egentlig en sørgetid? Er det egentlig meningen at vi skal være lei oss i denne høytiden? Anonymous poster hash: 9d5bc...b08 1
kattaa Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Er unødvendig å sørge hele påsken. Det får holde å sørge litt når vi må ned fra fjellet for å dra på jobb, har strekkmerker på magesekken av for mye kvikk-lunsj, står på flyplassen og venter på flyet hjem, eller ligger og er bakfull... 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Skal man sørge for jesus som frelste oss? Jeg er ikke kristen, men tenker at julen er den største og viktigste hlytiden hvor man feirer nytt liv, frelse og oppstandelse.Anonymous poster hash: b9917...970 1
sol87 Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Alle er jo glade i påsken. Nyter solen på fjellet, spiser kvikk-lunsj og drar på sydenferie eller drikker seg full med vennegjengen. Men er ikke påsken egentlig en sørgetid? Er det egentlig meningen at vi skal være lei oss i denne høytiden? Anonymous poster hash: 9d5bc...b08 Slik jeg har forstått det er påska både sorg og glede. Man skal tenke over Jesu lidelse, og glede seg over hans oppstandelse og at han er "vår" frelser. (Jeg er ikke kristen). 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Skal man sørge for jesus som frelste oss? Jeg er ikke kristen, men tenker at julen er den største og viktigste hlytiden hvor man feirer nytt liv, frelse og oppstandelse.Anonymous poster hash: b9917...970 Oppstandelsen blir ikke feiret i julen. Anonymous poster hash: 9d5bc...b08
spektralkatt Skrevet 5. april 2015 #6 Skrevet 5. april 2015 Tja, det kommer jo an på hva tradisjoner du velger deg. Men påsken var opprinnelig feiring av nytt liv og fruktbarhet. Og om en feirer kristen påske, så har jo hver dag en spesiell betydning, det siste måltidet, svik, død, og til slutt oppstandelse glede og frelse. 😊
MarianneE Skrevet 5. april 2015 #7 Skrevet 5. april 2015 Skal man sørge for jesus som frelste oss? Jeg er ikke kristen, men tenker at julen er den største og viktigste hlytiden hvor man feirer nytt liv, frelse og oppstandelse.Anonymous poster hash: b9917...970 Oppstandelsen var vel i pinsa?
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #8 Skrevet 5. april 2015 Oppstandelsen var vel i pinsa? Pinsen handler om at disiplene fikk den hellige ånd. Påsken, og nærmere bestemt 1. påskedag (altså i dag), sto Jesus opp fra de døde etter tre dager. Jf. "Påskemorgen slukker sorgen" og diverse andre påskesalmer, samt påskeevangeliet. Anonymous poster hash: ad280...e00 1
MarianneE Skrevet 5. april 2015 #9 Skrevet 5. april 2015 Pinsen handler om at disiplene fikk den hellige ånd. Påsken, og nærmere bestemt 1. påskedag (altså i dag), sto Jesus opp fra de døde etter tre dager. Jf. "Påskemorgen slukker sorgen" og diverse andre påskesalmer, samt påskeevangeliet.Anonymous poster hash: ad280...e00 Selvsagt... "Stod opp fra de døde tredje dag"
globalagogo Skrevet 5. april 2015 #11 Skrevet 5. april 2015 Hva skal man sørge over? At ferien snart er over :'(
Gothminister Skrevet 6. april 2015 #12 Skrevet 6. april 2015 At ferien snart er over :'( Ja det må vel være det eneste som er trist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå