AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Få ting er vel mer irriterende enn skrivefeil, men hvilke irriterer deg mest? Her er mine. Nyskjerrig. Utrolig irriterende med folk som ikke klarer å skrive dette ordet riktig. Lenge/lengre. Mange vet ikke forskjell på disse to ordene, noe som irriterer meg grenseløst. Anonymous poster hash: d1b8b...9bb
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 Løyn. Grrrrr!Anonymous poster hash: e68a2...676
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #3 Skrevet 4. april 2015 Folk som ikke klarer å lage mellomrom mellom ord og skriver f.eks: irriterendeskrivefeileneAnonymous poster hash: 2eca3...0d7 9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #4 Skrevet 4. april 2015 Kjempe fin, kjempe god, kjempe bra...Anonymous poster hash: 53016...f63 4
altflyter Skrevet 4. april 2015 #5 Skrevet 4. april 2015 Ikke en skrivefeil, men folk som skriver på dialekt... For ja! Når du skriver på dialekt så skriver du faktisk ikke grammatisk korrekt + at det er forferdelig vanskelig å lese. Og og Å (JA! Det er faktisk en forskjell) vitts, kjennt, forsåvitt... generelle feil som handler om dobbel konsonant...
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #6 Skrevet 4. april 2015 Å/og Bil stol Bil dør Sikkelig Sowe Gått nytt år Har vansker med å ta folk som slurver sånn (nei, det er ikke dysleksi i disse tilfellene jeg nevner her) på alvor, men jeg prøver. Det rare er, at når jeg gang på gang gjentar ordet, og staver det riktig, så forandrer de ikke på feilstavingen sin likevel. Får litt tanker om å be de om å bli voksen...Anonymous poster hash: 536f5...246
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #8 Skrevet 4. april 2015 Ikke en skrivefeil, men folk som skriver på dialekt... For ja! Når du skriver på dialekt så skriver du faktisk ikke grammatisk korrekt + at det er forferdelig vanskelig å lese. Og og Å (JA! Det er faktisk en forskjell) vitts, kjennt, forsåvitt... generelle feil som handler om dobbel konsonant... Dialekt er irriterende, ja. Og folk som skriver SMS-språk. Anonymous poster hash: d1b8b...9bb 2
miyazaki Skrevet 4. april 2015 #9 Skrevet 4. april 2015 Når folk tror særskrivningsfeil er orddelingsfeil.. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #10 Skrevet 4. april 2015 Jeg synes det heter orddelingsfeil. Anonymous poster hash: d1b8b...9bb
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #11 Skrevet 4. april 2015 I fjord når det menes i fjor. Anonymous poster hash: 5520c...69a 3
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #12 Skrevet 4. april 2015 Haha, ja! Jeg hadde sex i fjord. LOL!! Anonymous poster hash: d1b8b...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #13 Skrevet 4. april 2015 Jeg synes det heter orddelingsfeil. Anonymous poster hash: d1b8b...9bb http://www.korrekturavdelingen.no/K4sammenskriving.htm Anonymous poster hash: 39d15...36d
AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #14 Skrevet 4. april 2015 http://www.korrekturavdelingen.no/K4sammenskriving.htm Anonymous poster hash: 39d15...36d Ja, som sagt er jeg ikke enig. Feilen er jo at man deler ordet, så orddelingsfeil er et godt navn. Anonymous poster hash: d1b8b...9bb
AnonymBruker Skrevet 5. april 2015 #15 Skrevet 5. april 2015 Ja, som sagt er jeg ikke enig. Feilen er jo at man deler ordet, så orddelingsfeil er et godt navn. Anonymous poster hash: d1b8b...9bb Du er ikke i en posisjon til å være uenig eller enig. Det er sånn det er, og du kan ikke si noe på det. Anonymous poster hash: e25ac...bf5
Fuggel Skrevet 5. april 2015 #16 Skrevet 5. april 2015 Jeg blir irritert over ord som forstyrrer leseflyten og lydbildet i hodet. Som sundt der det skal stå sunt (jeg ser for meg at sunDT uttales mye kraftigere enn feks sunt), manglende komma eller feil bruk av komma. Ord deling for styrrer og så lese flyten. Mye bruk av punktum ................. Ord som er skrevet litt feil sliter jeg ikke noe med, de bare overser jeg.
Fuggel Skrevet 5. april 2015 #17 Skrevet 5. april 2015 Når folk tror særskrivningsfeil er orddelingsfeil.. Ser ikke noe gale i å forenkle det, de fleste ser på slike detaljer som "pirk" uansett. Jeg vet at det heter særskrivingsfeil, men jeg sier orddelingsfeil til andre. Gidder ikke å forklare hva særskrivingsfeil er for noe når det finnes et ord som beskriver det kjappere og bedre. Kunne brukt ordet særskrivingsfeil med en norsk-nørd elns.
hjertesukka Skrevet 5. april 2015 #18 Skrevet 5. april 2015 Å skrive "vert" istedetfor vært eller nynorsk vore. Feks "me har vert på tur".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå