Gå til innhold

Hva er vitsen med klapping og hoi-ing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg aldri skjønt, syns det er max flaut. (Inspirert av tråden om klapping på kino). Det klappes på møter på jobb, klappes i skolen, klappes på konsert og klappes på fotballkamper og bryllup. WHY?!

Anonymous poster hash: ff9d1...9fb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Applaus er en måte en viser bifall eller anerkjennelse, så en artist slipper å håndhilse på tusenvis av konsertmysere mellom hver låt, mens de forteller hvor flink de synes artisten er.

Samme på møter. Enkel måte å fortelle at en deltaker har et særdeles godt poeng. Hoiingen kan en spare seg til ekstremtilfeller og fotballkamper.

Det er bare en form for litt høylydt kroppsspråk, det er ikke farlig. :P

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns bare det er så kleint!

Anonymous poster hash: ff9d1...9fb
Skrevet

Du om det. I mange tilfeller har du sikkert rett også. Men, pytt pytt. Vi er bare mennesker, og livet er komplisert nok som det er. Derfor kan det være lurt å velge sine slag med omhu. Så slipper en å pådra seg magesår. :P

• Liker 2
Skrevet

På møter er jo akklamasjon en måte å foreta valg på.

• Liker 4
Skrevet

På møter er jo akklamasjon en måte å foreta valg på.

Ganske praktisk også, i og med at håndbevegelsene setter den tette næringsfattige møtelufta i sirkulasjon. :fnise:

• Liker 1
Gjest tsejG
Skrevet

Enda en "håpløst gammeldags" tradisjon vi bare må se å kvitte oss med, eller?

"Kleint" er forøvrig et fullstendig misforstått og fjottete trendord for tida. Å være klein er faktisk en tilstand ala uvel, syk, skral osv...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Normal og behersket klapping er helt greit. Det er en måte å vise at en anerkjenner noe Men når voksne mennesker står på sidelinjen og bæljer og roper, samtidig som de klapper, så ser de rett og slett ut som genskadde aper fra en annen klode. Jeg har aldri forstått akkurat denne formen for å vise begeistring.

Jeg har f.eks. opplevd at voksne, fremmede mennesker har stått og ropt og klappet for meg når jeg har jogget forbi dem på en vanlig treningsrunde. Det er absolutt ingenting som skulle tilsi at det er noe spesielt ved synet av meg i treningstøy. Men likevel klarer enkelte altså å få seg til å klappe og hoie. Jeg jo blir usikker på hva de mener med det. Gjør de narr av meg, eller mener de det? Tåpelig neandertaleroppførsel er det i hvert fall!

Anonymous poster hash: da279...1c4
Skrevet (endret)
[...] Jeg har f.eks. opplevd at voksne, fremmede mennesker har stått og ropt og klappet for meg når jeg har jogget forbi dem på en vanlig treningsrunde. Det er absolutt ingenting som skulle tilsi at det er noe spesielt ved synet av meg i treningstøy. Men likevel klarer enkelte altså å få seg til å klappe og hoie. Jeg jo blir usikker på hva de mener med det. Gjør de narr av meg, eller mener de det? [...]

Anonymous poster hash: da279...1c4
Sannsynligvis ingen av delene. Trolig bare et snev av humor.

Når noen kommer løpende i løpeklær, kødder de bare som om de var tilskuere på et idrettsstevne. Sikkert bare en humoristisk oppmuntring til løperen. Ikke ta alt i verste mening da. Selv om de kan virke tåpelige, blir verden bedre av å smile tilbake og oppmuntre til positiv omgang med hverandre. Bedre det enn å omdanne positive glade mennesker til negative surpotter, som kan bli resultatet av å la folk føle seg som idioter, bare fordi de oppfører seg litt gla'dustete.

Endret av Kamikatze
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har ingenting imot klapping, det er jo noe som har eksistert leeenge men klapping etter flytur og på kino f.eks høres temmelig snodig ut... selv om jeg ikke har opplevd noen av delene.

Merker forresten at jeg har fått "lavere klappeterskel" etter at jeg gikk på folkehøgskole, der klapper dem jo for alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...