Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bare lurer på om noen vet om en god øyekrem!

Jeg er 25 år gammel, da er det vel litt vel tidlig med rynkekrem..håper jeg inderlig iallfall! :sjarmor:

Huden under øynene mine kan bli litt tørr av og til og den får nok gjennomgå litt, med tanke på behandlingen den får under mascarafjerning (gnukker ikke hensynsløst, altså..).

Så jeg tenkte at da må vel øyekrem være tingen!

Noen som kan tipse meg om en god en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Christian Dior. Veldig bra produkter.

Det er IKKE for tidlig. Man skal begynne med øyekrem i begynnelsen av tyveårene.

Skrevet

Er det ikke forskjell på øyekrem og rynkekrem da..? Det finnes vel mange typer øyekremer, og krem mot rynker trodde jeg var èn type.. Eller har jeg misforstått? :klø:

Min hud under øynene trenger fuktighet, forhåpentligvis ikke reduksjon av rynker...

Ellers takk for tips om Dior! Skal sjekke!

Skrevet

Selv om flere hudleger mener ingen kremer i verden reduserer rynker, er det hvertfall deilig å smøre seg inn med behagelige kremer- noe produsentene vet å utnytte, men greit nok :) Jeg anbefaler:

-Biotherm

- Body shop

- Vichy (kun på apotek)

- Lancomé

- Kanébo

PS! Husk å klappe kremen forsiktig på med små fingerbevegelser fra ytterkantene og innover (ikke motsatt). Vet ikke hvorfor, men de som har greie på det sier så :)

Skrevet

Gudene må vite hva en øyekrem egentlig skal gjøre, men jeg liker Vitamin E øyekremen fra BodyShop. Jeg er 22, og kjøpte den bare fordi jeg ville kjøpe noe :oops:

Gjest Lilleulv
Skrevet
Gudene må vite hva en øyekrem egentlig skal gjøre' date=' men jeg liker Vitamin E øyekremen fra BodyShop. Jeg er 22, og kjøpte den bare fordi jeg ville kjøpe noe :oops:[/quote']

Jepp, den bruker jeg oxo. Veldig god. Rynkekremer har jo ingen effekt sier de, så det gidder jeg ikke bruke penger på...

Skrevet

Hei! En bra og billig øyekrem er den blå lille krukken fra Nivea. Har den ikke nå fordi jeg ikke er hjemme,men kan selvfølegelig skjekke og skrive inn seinere,men jeg tror nok du finner den. På H&M og VITA og alle disse butikkene som selger Nivea. Har aldri vært så begeistret for Nivea,men øyekremen deres syns jeg er bra.

Jeg er 16 og har ikke noe spesielt behov for øyepartiet,men siden jeg går på skole langt fra der jeg bor må jeg opp tidlig om morgenen og da er jeg ikke alltid like våken. Da hjelper det med denne. jeg har den i kjøleskapet over natten og den frisker utrolog opp med denne på morgenkvisten!! Jeg syns også at huden er blitt veldig myk og behagelig etter at jeg begynt å bruke denne.

Så... Du kan jo teste den!! Syns den er bra hvis man ikke trenger noe spes,bare en alle har bruk for liksom....

Skrevet
Christian Dior. Veldig bra produkter.

Det er IKKE for tidlig. Man skal begynne med øyekrem i begynnelsen av tyveårene.

Har hørt man skal vente til man er 25 jeg.

Vil ikke begynne for tidlig med sånt heller...?

Selv bruker jeg bare ekstra fet fuktighetskrem under øynene før jeg legger meg :-)

Skrevet

Har hørt man skal vente til man er 25 jeg.

Vil ikke begynne for tidlig med sånt heller...?

Selv bruker jeg bare ekstra fet fuktighetskrem under øynene før jeg legger meg  :-)

Nå er det ingenting du kan smøre på huden som gir deg MER rynker...så øyekrem kan man fint bruke fra man er 12. Men det gir nok ingen effekt, så det er ingen vits å gjøre det :)

Skrevet

Nå er det ingenting du kan smøre på huden som gir deg MER rynker...så øyekrem kan man fint bruke fra man er 12. Men det gir nok ingen effekt, så det er ingen vits å gjøre det :)

Hmm... jeg har hørt (hehe) at det å smøre på seg rynkekremer før tiden bare vil påskynde aldringsprosessen.

Så det er derfor jeg ikke har begynt å bruke det.

Men nå vet jo ikke jeg så altfor mye om hudpleie heller da :)

Gjest Étoile
Skrevet

Rynkekremer vet jeg ikke stort om, annet enn at de fleste eksperter påstår at det ikke har noen effekt (med noen unntak, div fruktsyrer og c-vitaminkonsentrater funker visst, men det er sterke saker), og at det beste du kan gjøre er å tilføre huden nok fuktighet, ikke røyke og unngå overdreven soling.

Jeg bruker en fuktighetsøyenkrem fra MD formulations som jeg synes er helt suveren. Jeg kan ofte bli tørr og få eksem også rundt øynene, men aldri etter at jeg begynte med denne. Den heter Moisture Defence Antioxidant eye cream og er svinedyr hos hudpleier, men du får den litt billigere hos www.essentialdayspa.com. Og jeg er 22 og har brukt øyenkrem siden jeg var 18.

Skrevet

Synes Decléor har mange gode øyekremer for en hver alder og hudtype.

F.eks. Hydra Floral Eye Contour Gel-Cream. Den bruker jeg som dag-øyenkrem, lett og behagelig konsistens. Gir god fukt.

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg er kjempetørr under øynene, og vil ikke overdrive bruken av oppstrammende produkter. Men de aller fleste rike øyenkremer er for de som er fra 40 og oppover (jeg er 32, ingen rynker). Det er bedre å forebygge enn å reparere, som er vanskelig. Det er mye humbug og tomme løfter ute og går, også fra de store merkene.

Hudpleieren var enig med meg, og etter mye om og men solgte hun meg Exuviance øyenkrem, som er knallgod. Kostet 360,-, mener jeg.

Ellers har CLinique en OK øyenkrem som gir fuktighet; Daily Eye Benefits, og som ikke er full av fiksfakserier. Clarins har også en fin øyenkrem i tube. Ellers har Body Shop øyenkrem i E-vitaminserien, som ikke er så dum.

Skrevet

Hei!

Øyenkrem for veldig tørr hud kan jeg anbefale :

Shiseido the skincare øyenkremet

>Dermalogica intensive repair

Biotherm-d-stress .

Disse er rike på fuktighet.

Men ikke gnikk med øyensminkefjerner!! en bra øyensminkefjerne skal det holde og dra ove med bomullspad.

I tilegg kan du kanskje kjøpe en god øyenmaske og legge denne en gang i uka.

Når det gjelder rynkekremer er de for FØR du får rynker.. rikelig med vann, unngå sterk sol og et bra kostold i tilegg burde gjøre susen.

For veldig tørr hudgenerelt kan man i tilegg drikke 1 eller 2 ss udos choice

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...