AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #121 Del Skrevet 5. mai 2015 Sant, visste ikke en gang at Finnmark hadde noe annet en kofter. Sier vell litt om tilknyttingen vår dit. Hun skal få åmlibunaden siden den hører til her, og den er mye penere enn nordlandsbunaden. Men en ting jeg vet som jeg da syns er rart, er at veldig mange i troms bruker nordlandsbunaden?Anonymous poster hash: 69d59...a9e Åmlibunaden er jo kjempefin!! Håper dere blir fornøyde Anonymous poster hash: 70317...0d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #122 Del Skrevet 5. mai 2015 Litt på siden av tema, men kan virkelig ikke forstå at folk velger noe så dyrt og tradisjonsbundet som bunad utifra kåringer og prisklasse! Som noen har påpekt over i tråden her, så er det helt latterlig hvor mange beltestakker som vandrer rundt på Oslos vestkant på 17 mai. Var det slik at alle Telemarkingene utvandret til Oslo vest?! 😅 Synes folk skal bære sin bunad med stolthet enten den er dyr, billig, detaljrik eller enkel. Den forteller noe om historien vår, og det er jo så gøy å se mange forskjellige bunader framfor at det blir en smakssak Anonymous poster hash: 70317...0d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #123 Del Skrevet 5. mai 2015 Så flott at hun gikk med på Åmli-bunad, TS, den er helt nydelig! Selv kunne jeg velge mellom bunader fra 3 forskjellige fylker da jeg begynte å tenke på å skaffe meg en, men endte opp på en bunad fra et sted i et fjerde fylke, som jeg kun har "indirekte tilknytning" til, gjennom min mann. Det dreier seg om stedet hvor han familie på morssiden har sine røtter, og hvor vi har hatt hytte i alle år. Jeg er jo en del av deres familie nå, og derfor synes jeg det føles ok å ha akkurat den bunaden. Anonymous poster hash: 4bd16...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå