AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Hybelen min ser bombet ut! Har dere noen tips til hvor jeg skal starte med ryddingen? Jeg har nettopp hatt flere eksamener, og har rett og slett ikke orket å tenke på å rydde. Klær ligger strødd, bøker, papirer osv! Jeg har 2 store esker under sengen som jeg kan bruke til oppbevaring, jeg har et klesskap og noen mindre bokser til diverse. Hvordan anbefaler dere å starte ryddingen og hva skal jeg sortere i hvilke esker? Anonymous poster hash: 2be43...d73
Kamikatze Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 (endret) Begynn med å tømme bordet og møblene. Legg alle skitne klær på badet (eller der vaskemaskinen er). Legg alle rene klær i sofaen, i hauger etter type (yttertøy, sokker, undertøy, treningstøy, gensere etc.). Legg alle bøker og papirer på bordet. Brett sammen alt tøy. Legg/heng opp på rett oppbevaringsplass etterhvert. Kast det du kan, som er slitt. Samle fottøy, sett det parvis langs en vegg, eller i entreen hvis du har. Lag deg te eller kaffe som belønning etter klærne er på plass. Mens du drikker en kopp grovsorterer du bøker og papirer. Kast alt du ikke trenger mer. Sett bøker i hylle etter hvor det er mest praktisk for deg. Sorter papirer du skal ta vare på i mapper. Har du ikke mapper, bruker du hullemaskin som om du har ringpermer. Så kan du bruke streng eller hyssing i hullene, og skjære til kartong fra en pizzaeske etc til permer. Knyt litt løst, slik at du kan bla. Sorter enkeltark innimellom annen vask og ryddings. Så kan du sette deg og ta "pauser" med god samvittighet. Mens du er på kjøkkenet og mekker deg te, legger du kjørler, kjeler, kopper og bestikk med matrester (ja, jeg har vært ung og bodd på hybel ) i bløtlegging i lunkent vann. I balje, vask eller enkeltvis etter behov. Neste gang du er på kjøkkenet har trolig det meste løsnet, slik at du kan ta en oppvask. Gjenstridigheter lar du stå i vann over natten. Hold bordet ryddig, det er rommets midtpunkt. Da virker resten av rommet ryddigere enn om det ellers var ryddig mens bordet var rotet. Optisk bedrag. Lure oppbevaringsløsninger får vi ta etter hvert. Vil tro du kan finne mye tips til sånt om du bruker forumets søkefunksjon eller google. Eskene er fine til klær utenfor sesong, og ting du ikke bruker i det daglige. Reservesengetøy og krimskrams. Vokt deg for å ha for mye dilldall og nips. Sånt står i veien for støvkluten. Endret 4. april 2015 av Kamikatze 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå