alisia4 Skrevet 20. august 2004 #1 Skrevet 20. august 2004 Kort og greit spørsmål? Hvordan ville dere at bryllupet deres skulle feires? Et storslått bryllup med hest og vogn. Og mangen gjester, eller et mindre og enkelt bryllup? Og hvorfor det valget? Jeg ville hatt et enkelt bryllup. Reise vekk. Jeg har servert mye i bryllup før og har sett at oppmerksomheten blir viet gavene, maten og begivenheten. Det blir helt feil etter mitt syn. Det er brudeparet som skal ha oppmerksomheten 100% og det er det mangen som glemmer. Samt at det er mangen som tar opp store lån og har gjester opptil 50-70 antall. Galskap mener jeg. Har også opplevd at flere har gitt tilbakemeldinger om at de angret på avgjørelsen om et stort bryllup. Men jeg bestemte meg for at jeg aldri skal gifte meg på lånte penger, og det gjorde jeg heller ikke. Vi var 7 stykker i vårt bryllup og en dag jeg aldri vil glemme. ER skilt i dag, men ville ikke hatt større bryllup i dag heller, men det er meg.
~*Unni*~ Skrevet 20. august 2004 #3 Skrevet 20. august 2004 Vi hadde et stort bryllup. Litt uformellt men alikevel masse stæsj. Lånte ikke en krone og angrer ikke et sekund på min største dag!
maki Skrevet 21. august 2004 #4 Skrevet 21. august 2004 Vi skal være 57 stykker, personlig så synes jeg det er et ganske få. Og vet ikke hvordan jeg skulle fått ferre gjester enn det. Vi skal ikke ta opp no lån for foreldrene våre betaler og derfor prøver vi også å holde pristen nede. Ikke lett det der, alt koster jo.
Tusenfryd Skrevet 21. august 2004 #5 Skrevet 21. august 2004 Vi hadde et stort bryllup med full fest og hadde invitert "alle vi kjente". Vi var 135 til middag og feiret ikke for lånte penger eller foreldres penger. Alternativet ville vært en mye mer ekslusiv feiring med kun foreldre, besteforeldre og søsken. Vi vurderte begge, men endte på den store festen. Hadde det kjempegøy og vi har ikke angret en dag!
Martha Stewart Skrevet 21. august 2004 #6 Skrevet 21. august 2004 Alternativet ville vært en mye mer ekslusiv feiring med kun foreldre, besteforeldre og søsken. Vi har tenkt å gå for dette alternativet, med en vennefest i etterkant. Ikke bare for å holde kostnadene nede, men fordi det blir en feiring etter vår smak. Spesielt brudgommen ønsker ikke noe stor ståhei, ingen av oss ønsker å ta opp lån for å finansiere et stort bryllup og vi har ikke foreldre som kan betale det. Jeg har vært i en del bryllup og som gjest synes jeg ærlig talt ikke at den store festen alltid har vært verdt det. Jeg synes ofte det blir upersonlig og synes synd på brudeparet som løper rundt og likevel ikke får snakket med alle. Men - jeg respekterer samtidig at andre har et annet syn og andre prioriteringer enn oss! :-)
Vimsevips Skrevet 21. august 2004 #7 Skrevet 21. august 2004 Vi hadde storstilt fest med vielse på Tinghuset, sermoni med alle gjestene etterpå (ikke plass til de på Tinghuset), middag, polonese, kaker osv. For oss var det ingen andre alternativer. Og hos oss var det aldri noen tvil om hvem som var i fokus den dagen,- nemlig oss Synes det er synd du har vært i flere store bryllup, der brudeparet ikke var hovedfokuset. Og kan godt forstå at du ikke vil ha et slikt bryllup,- det ville ikke vi hatt heller I bryllupet vårt sa en tante dette i sin tale til oss: ..Når Dagen er over, regningene betalt, og dere sitter i sofaen: Lykkelige, og klare til å ta fått på jobben å leve sammen i gode og onde dager. Og når hverdagene blir grå og kanskje helsvarte har dere denne dagen å se tilbake på. En dag fylt av glede, varme og latter. En helt spesiell Dag med et svært personlig preg, et preg bare Dere kan ha gitt den.Og denne dagen er for et svært spesielt par,- nemlig Dere!.. Og det er det vi sitter igjen med, en dag med glede, hvor vi er i sentrum for gleden, en dag som var helt unik,- fordi den var vår, på vår måte. Forloveren min giftet seg hemmelig, med bare meg og Ordensmannen tilstede. De sitter igjen med det samme gode minne fra Dagen sin. En helt unik dag, på Deres måte Vi er forskjellige,- noen vil ha 2 gjester andre 100. Det viktigste er at man inviterer de man ønsker å involvere i en slik dag. Gjør man det,- har man lagt et godt grunnlag for å få en helt unik dag,- basert på glede og brudeparets personlighet
Gjest Tex Skrevet 21. august 2004 #8 Skrevet 21. august 2004 Vi hadde en fantastisk flott dag, med alle våre venner og all familie rundt oss. Vi hadde et budsjett som hadde skaffet oss ny bil, men vi ville dele denne dagen med alle våre og sitter gjen med gode minner som vi aldri glemmer. Om jeg skulle gjort det igjen ville jeg tatt de samme valgene.
Tosca Skrevet 22. august 2004 #9 Skrevet 22. august 2004 Både mannen min og jeg liker i utgangspunktet ikke store selskaper. Både av den grunn og det at vi hadde bodd sammen i så mange år før vi iftet oss, var grunen til at vi hadde et lite bryllup. Vi var ni stykker totalt. Hans far, min mor, forlovere med partner og sønnen vår. Akkurat passe, og vi hadde en fantastisk og uforglemmelig dag.
Bokalven Skrevet 22. august 2004 #10 Skrevet 22. august 2004 Vi kommer til å ha et lite bryllup med kun nærmeste familie og nære venner. Akkurat hvor mange det blir kan jeg egentlig ikke vite akkurat nå, siden dagens situasjon vennemessig kan være annerledes om to-tre år.
Gjest Madam Felle Skrevet 22. august 2004 #11 Skrevet 22. august 2004 Det er en gang i livet jeg gifter meg, og da ønsker jeg å feire dagen sammen med familie og venner. Det blir ikke kjempe stort, men stort nok for oss.
Lullu Skrevet 23. august 2004 #12 Skrevet 23. august 2004 Aller viktigst for oss, er å feire dagen sammen med familie og venner. Ønsker alle tilstede gjennom hele dagen. Ønsker at alle morer seg - både brudepar OG gjester. Vi skal ha 72 gjester, alle til middag. Kunne aldri tenkt oss å reise bort eller hatt mindre selskap. Men respekterer fullt og helt andre som gjør det. Moro at folk er forskjellige. Alenetid kan vi få på bryllupsreisen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå