Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg og min mann prøver å bli gravid. Jeg sluttet på p piller for 5 mnd siden etter å ha brukt det i ca 8 år. For 1 mnd og 8 dager siden fikk jeg endelig mensen og det blødde noe voldsomt. nå er det 9 dager siden jeg burde fått mensen. Er det normalt at det går så lenge mellom gangene en har menstruasjon eller kan det være mulig at jeg er gravid? Når er det evt vits å ta graviditetstest? Er så redd for å bli skuffet hvis den viser negativ :/

Setter stor pris på alle svar :)

Anonymous poster hash: f08bf...2cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I starten kan mensen være veldig uregelmessig, så du kan ikke automatisk gå ut ifra at syklusen blir som før du begynte på pillene. Mest sannsynlig stabiliserer den seg etterhvert, men nødvendigvis ikke på samme antall dager som for en del år siden. Kroppen forandrer dette over tid, men du oppdager det ikke mens du går på piller ☺️

Skrevet (endret)

Men du kan så klart være gravid, men det er umulig å vite når det er vits i å teste om du ikke vet om/når du hadde eggløsning. Ville tatt en test nå, om den var negativ - vent feks en uke og ta en ny (og fortsett til mensen dukker opp eller du får positiv test) ☺️

Endret av FrøkenStrøken
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til legen min 6 mnd etter p-pille slutt pga. uregelmessige sykluser. Ble henvist til gynekolog, viste seg at jeg hadde PCOS. Men det kan ta ett år fra p-pille slutt til regelmessige sykluser også.

Anonymous poster hash: b6842...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...