AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Hvordan er det å jobbe som sykepleier i tredelt turnus? Hvor mye dag, aften og natt jobber man typisk da? Og hvor mye tjener dere i året? Anonymous poster hash: f2424...c75
jentefranorge Skrevet 23. februar 2018 #2 Skrevet 23. februar 2018 Lurer også på hvor mye natt jobber man i en tredelt turnus?
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #3 Skrevet 23. februar 2018 Jeg måtte slutte i tredelt turnus, kroppen tålte ikke skiftingen hele tiden. Jobber nå bare natt, og har mye bedre helse. Der jeg jobbet gikk man 1-2-3 netter annen hver uke ca. I gjennomsnitt. Vet at mange arbeidsplasser gjør slik at man går 3-4 netter en uke, og så ha dag/kveld de resterende 5 ukene for å gjøre vaktbelastningen mindre. Dette varierer, du bør høre med din arbeidsplass. På min arbeidsplass var en uke typisk dag-natt-fri-dag-kveld-dag-fri. For eksempel. Var en syk belastning for kroppen, jeg holdt ikke ut et år en gang. Lønna i tredelt er ingenting å skryte av. Man får kveld-/nattillegg de nettene man jobber, men man får ellers ingen tillegg eller ekstra lønn for belastningen. Jeg tjener mye mer i ren nattstilling enn jeg gjorde i tredelt. Anonymkode: cecff...f82
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #4 Skrevet 23. februar 2018 Jeg mener man bør kutte helt ut 3-delt turnus. Det burde kun vært todelt, og egne nattevakt stillinger. Så burde man skrudd opp natte/kvelds og helgetilleggene, så hadde det blitt mer levelig for folk. Jeg klarte bare 3-delt turnus en liten stund, da jeg var nyutdannet. Så gikk jeg over i 75% natt stilling, det var mye bedre for meg. Husker en gang jeg jobbet 3-4 netter en påskeferie (var på et senere tidspunkt etter jeg hadde sluttet der og kun tok vakter). Tror jeg fikk utbetalt 22-24 000! Anonymkode: 4bd5d...55c
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2018 #5 Skrevet 23. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener man bør kutte helt ut 3-delt turnus. Det burde kun vært todelt, og egne nattevakt stillinger. Så burde man skrudd opp natte/kvelds og helgetilleggene, så hadde det blitt mer levelig for folk. Jeg klarte bare 3-delt turnus en liten stund, da jeg var nyutdannet. Så gikk jeg over i 75% natt stilling, det var mye bedre for meg. Husker en gang jeg jobbet 3-4 netter en påskeferie (var på et senere tidspunkt etter jeg hadde sluttet der og kun tok vakter). Tror jeg fikk utbetalt 22-24 000! Anonymkode: 4bd5d...55c Helt enig, så sant man ikke gjør slik min tidligere arbeidsgiver gjorde. Der hadde de én uke med 3-4 nattevakter og fri resten av dagene, og de andre 5 ukene (6 ukers turnus) gikk de dag/kveld Sånn går det jo fint å gå tredelt. Men den snuingen hele tiden, hver uke slik jeg gjorde - det går ikke an. Slik turnus burde ikke vært lovlig. Anonymkode: cecff...f82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå