Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sunne enkle og billig måltider. Jeg vil ned i vekt. minst 10 kg... Stressa småbarnsmor med liten tid og ikke alt for god råd. Hva og hvor mye om noen kan hjelpe meg med kostholds plan! Trenger sukkeravrusning etter påsken å om noen har tips...

Anonymous poster hash: 1cd83...c73
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Variert, helt vanlig mat som du liker, gjerne fra dagligvaren, i en mengde som gir deg et kaloriunderskudd på ca 500 pr dag, en matplan trenger ikke være noe mer innviklet enn det :mrgreen: Google oppskrifter på retter som virker fristende, og la gjerne barnet/barna delta i middagsforberedelsene, om de ikke er bittebittesmå altså.

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Variert, helt vanlig mat som du liker, gjerne fra dagligvaren, i en mengde som gir deg et kaloriunderskudd på ca 500 pr dag, en matplan trenger ikke være noe mer innviklet enn det :mrgreen: Google oppskrifter på retter som virker fristende, og la gjerne barnet/barna delta i middagsforberedelsene, om de ikke er bittebittesmå altså.

Jeg vet, og jeg har klart det før. Akkurat nå trenger jeg et spark bak og en plan jeg kan forholde meg til de første ukene. Huff... det å komme seg igang som er vanskelig!

Skrevet (endret)

Jeg vet, og jeg har klart det før. Akkurat nå trenger jeg et spark bak og en plan jeg kan forholde meg til de første ukene. Huff... det å komme seg igang som er vanskelig!

OK, jeg kan ikke gi deg et spark bak, men du kan få et typisk eksempel fra min matplan som er på rundt 1650 kalorier pr dag:

Frokost: et knekkebrød med enten leverpostei, kyllingpostei, -paté av noe slag, eller røkt fisk (peppermakrell, laks, bøkling (=røkt sild)), et lite glass (80 gram) helmelk, 100 gram ananas og 70 gram brokkoli.

Lunsj: Havregrøt (40 g havregryn, 100 g melk, 100 g vann, 1/2 ts salt) med smørye (1 ts smør). Et eple. 70 gram gulrot

Lunsj 2: Et knekkebrød med gulost. 50 gram kryddersild, et lite glass melk, 70 gram blomkål.

Middag: Kok 50 gram jasminris med 1/2 ts salt. Når ferdig kokt, rør i 1 ss soyasaus. Ovnsstek laksefilet (140 g). Tin 70 gram frosne grønne erter og sett i stekeovnen på ettervarmen.

Kveldsmat: 100 gram druer, 20 gram brie, 10 gram valnøtter, 70 gram agurk i staver.

Dette kan du bruke som en mal, bare bytte ut detaljer fra dag til dag, og etterhvert som ting blir spist opp.

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...