AnonymBruker Skrevet 4. april 2015 #1 Skrevet 4. april 2015 Hei! Er nybegynner innen trening og har derfor noen spørsmål jeg lurer på! Holder på med fullkroppsprogram. 1. Er knebøy og markløft nok øvelser til rumpa? Er bare disse to i programmet mitt som trener rumpa, så lurte på om jeg kan få resultater med bare disse to? 2. Hva er best av vanlige knebøy og dype? Med tanke på trening av rumpe. 3. Når begynte du å se resultater av styrketreningen? 4. Er det best med flere repitisjoner som 3 x 12, eller er det best å ha tyngst mulig vekter som 4 x 3? 5. Jeg ønsker å gå ned i fettprosent, hvor mange kalorier bør jeg ligge på for å både bli strammere/få litt muskler og samtidig bli slankere? Om det overhodet er mulig da. Nå ligger jeg mellom 1700-2000. Føler jeg har fått litt muskler (holdt på i ca. en måned), men har hørt at "alle" får det i begynnelsen, men at det stagnerer om du ikke ligger i overskudd, evt. at du mister muskelmasse. Hvor lenge kan jeg bygge muskler med moderat underskudd som nybegynner? Er jente, 21 år. 63 kg og 167 cm. Anonymous poster hash: 1aed0...2da
Supraspinatus Skrevet 4. april 2015 #2 Skrevet 4. april 2015 1. Knebøy aktiverer ikke setemuskelen så mye, men det gjør markløft. Beintreningen er nok til å trene rumpen, men om du er spesielt svak bør du legge inn egne øvelser for gluteus medius. Styrke i den er viktig for å spare knærne i knebøy. Om målet bare er større rumpe så er ett-beinsøvelser bedre. Som bulgarsk utfall, eller vanlig utfall. 2. Om du har bevegelighet er dype knebøy bedre for knehelse og for styrkeutvikling. 3. Etter jeg begynte å følge programmet skikkelig. Husk å øke vektene på øvelsene! 4. For nybegynnere (og når en skal bli sterkere) er det bedre med færre repetisjoner og flere sett. Om man skal bare bygge muskler og har en del erfaring kan man kjøre flere repetisjoner. Forskjellig trening gir forskjellig stimulering av muskelen. Selv om vi snakker om samme øvelse. 5. Opp i muskelmasse og ned i fettprosent er bare sannsynlig i begynnelsen. Spis normalt og sats på styrkeøkninger. Så lenge du har progresjon vil du sannsynligvis gå ned noe i fettprosent på sikt. Så kan du heller legge inn en strengere diett når du får litt muskler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå