Gå til innhold

Neseoperasjon! Noen her som har erfaring med det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å få utført kosmetisk neseoperasjon, men aner ikke hvordan en går frem, hva det koster, hvor lang tid det tar før resultatene vises, hvor lang rekonvalesenstid det er, etc.

Hvis det er noen har tatt neseoperasjon her, på grunn av kosmetiske årsaker, var det verdt det?

Anonymous poster hash: 0fc85...62a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en slik operasjon for 3 år siden.

Hadde en ganske markert kul midt på neseryggen,og litt skjev nesetipp.Operasjonen kostet 30 000,- og varte i ca. 3 og 1/2 time.Jeg var våken hele tiden (hadde lokalbedøvelse) og det gikk helt fint. Noen synes det er bedre med full narkose,men det koster også noen tusenlapper mer.

I uken etterpå skal man ta det med ro.Jeg hadde lite smerter men det var litt rart å gå med gips på nesen.Man får også blåmerker under øynene,men de forsvinner jo i løpet av en uke.1 uke etter operasjonen fjernet jeg også gipsen.Dette gjorde jeg hjemme,ved å fukte den og løfte den forsiktig av.Veldig spesielt øyeblikk å se seg i speilet etterpå :) Deretter dro jeg til legen og han sjekket resultatet og fjernet stingene jeg hadde mellom neseborene.

Gikk til etterkontroll etter 2, 5 og 12 måneder.Det tar ca.1 år før endelig resultat vises,da det ofte er mye hevelse men det er ikke noe som er veldig synlig for andre.Etter 1 og 1/2 uke var blåmerkene nesten borte og jeg kunne gå ut uten at folk kunne se jeg hadde operert nesen.

Er ganske fornøyd med resultatet,så jeg synes det var verdt hver krone.

Vil du operere deg må du først ha konsultasjonstime hos en plastikkirug,der dere diskuterer dine ønsker og han undersøker nesen.Det kan også være lurt å be om å få se før/etter bilder av andre han har opererert før.

Anonymous poster hash: a2817...de8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...