Gå til innhold

Hvordan få ekstra god smak på kjøttdeigen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tok nettopp en test på klikk.no om matlaging, og der er et spørsmål "Hvordan får du ekstra god smak på kjøttdeigen?" og svaret er tydeligvis at man skal steke den på høy varme uten å dele den opp! Hvordan skal man få stekt den uten å dele den opp? Skal man bare steke den som et stort stykke biff da? Ser jo for meg at den etterhvert vil ramle i biter likevel...

Anonymous poster hash: 9904d...f77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er for å få stekeskorpe på kjøttet, og unngå at det koker. Du deler kjøttet opp etterhvert selvsagt.

Anonymous poster hash: affd6...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg bruker bare litt asiatisk svinebuljong..så får den smak

Anonymous poster hash: 21d81...5f5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

God smak er avhengig av nettopp, smak og behag.

Derfor er alltid mors kjøttkaker best.

Og oppskriften på mors kjøttkaker varierer myye.

Anonymous poster hash: c3d94...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Du bruker sterk varme, gjerne margarin (ja, jeg vet det er omstridt, men det er lite som er like effektivt for å hindre at kjøttdeig fester seg i pannen på sterk varme som akkurat margarin).

La margarinen bli nøttebrun i pannen, og så har du oppi halvparten av kjøttdeigen. del den gjerne i 2-3 stykker og så lar du den steke til den er brun på den siden som ligger ned i pannen. da snur du den og steker den til den er brun på den andre siden, og så deler du den opp.

Etterpå gjør du likedan med den andre halvparten av kjøttdeigen. Da blir den stekt, og ikke kokt.

Når jeg sier halvparten så har jeg tenkt på en pakke kjøttdeig. Halvparten er dermed sånn 200-250 gram.

Håper du følte du fikk litt hjelp nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for personangrep.

Yvonne (mod)

Personangrep etter 6 svar i en tråd om mat? Noen har åpenbart ikke tålt påskeferien.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...