Gå til innhold

Hvor viktig personligheten til jenter kan være for enkelte gutter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en gutt som har merket at personligheten til de jentene jeg treffer har begynt å bli mer og mer viktig ettersom årene har gått. Noe som har resultert i at det har blitt vanskeligere å avgjøre om jeg liker en jente kun basert på utseendet. For eksempel, har jeg ofte blitt kritisert om andre venner og bekjente over at jeg ikke er like fokusert på både norske og utenlandske kjendiser. Jeg synes for eksempel ikke at verken Tone Damli eller Jenny Skavlan er noe særlig, rett og slett fordi jeg ikke har noen kjenskap til dem. Det samme gjelder utenlandske kjendiser som Megan Fox og alle de andre kjendisene.

For meg så kan en jente bli mer eller mindre attraktiv ut i fra hvilke inntrykk jeg får av personligheten. Skulle jeg bli kjente med verden peneste jente, så spiller det liten rolle om hun er pen, hvis hun ikke har en passende personlighet.

Jeg har forstått det sånn det er flere gutter som avviker dette jeg nettop skrev.

Anonymous poster hash: 7ff65...de0
  • Liker 5
Videoannonse
Annonse
Gjest forumdeltager
Skrevet

Utseende er viktig men personlighet er avgjørende.

AnonymBruker
Skrevet

Men altså, hvor mye legger dere i personlighet hos damer?

Det er ikke mye imponerende personligheter ute og går. Man kan argumentere for at man vil ha omsorgsfulle og hensynsfulle damer. Er ikke det en mennesklig selvfølgelighet?

Videre er det horder på horder av damer som kun interesserer seg for vinkvelder med girlsa, netflix og som trener spinning/styrke med venninner i ukedagene. De er så generiske at jeg spyr til tider.

Hvor mye skal man da legge i personlighet? Det er mange som ikke har breddekunnskap og klarer se ting på en dyp måte, om ikke de har lært det på skolen.

Derfor syns jeg det er helt greit at hun er deilig. Forventer ikke mer. For å se etter personlighet som man måler etter menns standard er nytteløst og som å lete etter en nål som ikke finnes i høystakken

Anonymous poster hash: 74bf1...071
  • Liker 3
Skrevet

Spørs hva man vil med en kjæreste. Enkelte spiser vel stort sett bare middag, har sex, og sover sammen, og da går det greit at de ikke har noe særlig til felles. Personlig trenger jeg en jeg kan diskutere med, som helst har noenlunde sammenfallende interesser innenfor musikk, film, litteratur og spill.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke mye imponerende personligheter ute og går. Man kan argumentere for at man vil ha omsorgsfulle og hensynsfulle damer. Er ikke det en mennesklig selvfølgelighet?

Videre er det horder på horder av damer som kun interesserer seg for vinkvelder med girlsa, netflix og som trener spinning/styrke med venninner i ukedagene. De er så generiske at jeg spyr til tider.

Hvor mye skal man da legge i personlighet? Det er mange som ikke har breddekunnskap og klarer se ting på en dyp måte, om ikke de har lært det på skolen.

Derfor syns jeg det er helt greit at hun er deilig. Forventer ikke mer. For å se etter personlighet som man måler etter menns standard er nytteløst og som å lete etter en nål som ikke finnes i høystakken

Du er sannelig dyp. Den dama med drømmepersonlighet vil nok falle totalt for deg.

Anonymous poster hash: 36403...4ea

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Og hva skjer når man blir 50 og ikke oppfyller samfunnets krav til å være deilig? Og det er overflod av menn med breddekunnskap?

Det høres ut som du beskriver å finne en kompis, ikke en kjæreste.

Anonymous poster hash: aac09...72b

• Liker 2
Skrevet

Jeg er også blitt sånn. Før ble jeg forelsket i kjendis etter kjendis siden de var så kjekke, men nå merker jeg at jeg oftere "faller" (faller ikke like hardt nå som da jeg var fjortis :P ) for de smarte, rare og snille i TV-serier. Ikke de kjekke :P

Men det er nok ikke noe negativt, TS. Vi er blitt mer kresne sånn at det blir vanskeligere å finne noen, men vi vil gjøre færre tabber. Når vi finner noen, blir det som regel bra :)

Jeg har en venninne som er kjempevakker (ligner på en penere versjon av Eva Langoria i hennes glansdager), og gutter lar henne få vite om det. Det er er at de blir så blendet av skjønnheten at de ikke ser at hun egentlig er ganske bitch :P

Hun er veldig kravstor, drama, veldig kranglete og veldig bortskjemt. Hun kan være veldig slitsom å være sammen med, spesielt for kjærester. De blir kjempeulykkelige i forhold med henne fordi de bare blir kjeftet og hakket på. Jeg har alltid syntes så synd i dem. Haha...

Det gjør jo at de må gå gjennom et brudd mer enn de kanskje hadde trengt dersom de tok det personlige mer til vurdering.

Det kan være deilig å være naiv noen ganger, men noen ganger må man beskytte lykken sin ved å legge naiviteten til sides :)

• Liker 1
Skrevet

Tidlig i mannens "karriere" er kvinnens viktigste personlighetstrekk at hun har et pent eller søtt ansikt, attraktiv kropp og er innehaver av et kjønnsorgan. Mange menn har også et sett med daier på ønskelisten.

Ettersom årene går, finner vi ut at de fleste kvinnfolk leveres med noenlunde de samme tekniske spesifikasjonene, og en blir litt lei i lengden av å bare grafse med musa hennes. Så til slutt demrer det for oss at det blir mye mer interessant å omgås disse klin gærne vesenene om de i tillegg også kan skilte med en personlighet.

Så da blir det sånn, da.

:jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og hva skjer når man blir 50 og ikke oppfyller samfunnets krav til å være deilig? Og det er overflod av menn med breddekunnskap?

Det høres ut som du beskriver å finne en kompis, ikke en kjæreste.

Prøver å få frem at det ikke er mange damer der ute med god personlighet. Og hva jeg ser etter i god personlighet er det jeg ser hos gode kompiser som er _behagelige_ å være rundt.

Mye mulig du misforstår sutrekjerring med kjæreste. Men jeg vil heller ha en kjæreste som er mer kompis enn det førstenevnte.

Gjest Castielz
Skrevet

Prøver å få frem at det ikke er mange damer der ute med god personlighet. Og hva jeg ser etter i god personlighet er det jeg ser hos gode kompiser som er _behagelige_ å være rundt.

Mye mulig du misforstår sutrekjerring med kjæreste. Men jeg vil heller ha en kjæreste som er mer kompis enn det førstenevnte.

Se utenlands!

Der finner du mer variasjon enn dronene/klonene her til lands ;)

AnonymBruker
Skrevet

Se utenlands!

Der finner du mer variasjon enn dronene/klonene her til lands ;)

Nå har jeg ikke tenkt å gifte meg eller bli seriøs, noe de jentene gjerne vil. Men om jeg først skal snu tankene jeg har om samboerskap/ekteskap, så skal jeg absolutt hente en fra utlandet. Tenker østeuropa først, og så asia om det blir aktuelt.

Når skal det gå opp for norske kvinner at de må endre seg for å ikke bli utkonkurrert av utlandet?

Skrevet

Har det akkurat som TS. Personligheten teller 80-90%. Selv om jeg ser en pen dame gjør jeg meg stort sett ikke opp noen mening, vet jo ingenting om hvordan hun er. Skal jeg bli interessert krever det mer enn et fint ytre. Hjelper ikke om det ytre er fint hvis det indre er pill råttent.

Skrevet

Når skal det gå opp for norske kvinner at de må endre seg for å ikke bli utkonkurrert av utlandet?

Why? Norske kvinner har et forsprang på norske menn når det gjelder å skaffe seg utenlandsk make. De pene fra Frankrike og USA, de avdanka fra Ghana, og treningsleire tror jeg de har i Hellas og Tyrkia. :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en gutt som har merket at personligheten til de jentene jeg treffer har begynt å bli mer og mer viktig ettersom årene har gått. Noe som har resultert i at det har blitt vanskeligere å avgjøre om jeg liker en jente kun basert på utseendet. For eksempel, har jeg ofte blitt kritisert om andre venner og bekjente over at jeg ikke er like fokusert på både norske og utenlandske kjendiser. Jeg synes for eksempel ikke at verken Tone Damli eller Jenny Skavlan er noe særlig, rett og slett fordi jeg ikke har noen kjenskap til dem. Det samme gjelder utenlandske kjendiser som Megan Fox og alle de andre kjendisene.

For meg så kan en jente bli mer eller mindre attraktiv ut i fra hvilke inntrykk jeg får av personligheten. Skulle jeg bli kjente med verden peneste jente, så spiller det liten rolle om hun er pen, hvis hun ikke har en passende personlighet.

Jeg har forstått det sånn det er flere gutter som avviker dette jeg nettop skrev.

Anonymous poster hash: 7ff65...de0

bra for deg ts!

AnonymBruker
Skrevet

Og kvinner fra øst-europa eller asia har automatisk mer breddekunnskap,mer personlighet og er mer kompis enn norske kvinner? Så det er nasjonaliteten og kulturen som er problemet?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og kvinner fra øst-europa eller asia har automatisk mer breddekunnskap,mer personlighet og er mer kompis enn norske kvinner? Så det er nasjonaliteten og kulturen som er problemet?

De har nok ikke mer breddekunnskap, men de er mer kompis og mer behagelige å være rundt. De sutrer ikke. De har et helt annet syn på hva som forventes av de i forhold og de vet hva menn vil ha, og er ikke redde for å gi dem det. De er også veldig flinke til å si ifra og ikke la seg bli tråkket på.

Har du sett en østeuropeisk kvinne bli sinna? Håper du aldri måtte se det. Det er ikke ofte, men når det skjer gjemmer alle seg under bordet.

Dessuten er de minst like vakre, om ikke vakrere enn norske damer, da de ikke ødelegger huden i solarium og drikker seg gamle i en alder av 25 år.

Gjest Castielz
Skrevet

Nå har jeg ikke tenkt å gifte meg eller bli seriøs, noe de jentene gjerne vil. Men om jeg først skal snu tankene jeg har om samboerskap/ekteskap, så skal jeg absolutt hente en fra utlandet. Tenker østeuropa først, og så asia om det blir aktuelt.

Deg om det, jeg ville aldri "hentet" eller "kjøpt" meg en kjæreste derfr, var langt ifra det jeg mente! :P

AnonymBruker
Skrevet

Why? Norske kvinner har et forsprang på norske menn når det gjelder å skaffe seg utenlandsk make. De pene fra Frankrike og USA, de avdanka fra Ghana, og treningsleire tror jeg de har i Hellas og Tyrkia. :fnise:

De trenger ikke menn derfra engang, de trenger bare en tur til Danmark for å få seg unge. Er de økonomisk trygge så trenger ingen kvinne en mann.

AnonymBruker
Skrevet

Deg om det, jeg ville aldri "hentet" eller "kjøpt" meg en kjæreste derfr, var langt ifra det jeg mente! :P

Tja, vesteuropeiske og amerikanske kvinner er minst like ødelagte som skandinaviske. Skjønner du ikke at det er kulturen som er problemet?

Skrevet

De trenger ikke menn derfra engang, de trenger bare en tur til Danmark for å få seg unge. Er de økonomisk trygge så trenger ingen kvinne en mann.

Hvis kvinnen er blottet for alt som heter følelser, annet enn å bringe gener videre, så ja, da er jeg enig. Hvis det hadde vært like enkelt for en mann å få unge uten en dame som det er for en kvinne uten en mann hadde jeg faktisk vurdert det, og samtidig bestemt meg for aldri å date mer. Men sånn er det ikke :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...